PCOS, Letrozol

Hoi meiden,
Sorry kan het even niet helemaal meer goed bijhouden. Kom vanaf nu weer even wat regelmatiger kijken. Merkte dat ik het de afgelopen tijd wel lekker vond er even minder mee bezig te zijn. 
Zit nu op CD 31 en op 13 DPO. Is mijn eerste ervaring met tempen maar heb er - mede door het tempen - niet heel veel vertrouwen in. M'n temp daalt namelijk, helaas. 
1 DPO: 37,05
2 DPO: 37,03
3 DPO: 37,09
4 DPO: 36,85 (gele lichaam dip?)
5 DPO: 37,21
6 DPO: 37,09
7 DPO: 37,01
8 DPO: 37,12
9 DPO: 37,18
10 DPO: 36,93
11 DPO: 37,05 
12 DPO: 36,92
13 DPO: 36,85 
De afgelopen 2 dagen zit er dus een dalende lijn in.. Volgens mij kan dat geen goed nieuws betekenen. Benieuwd wanneer m'n menstruatie doorbreekt! 

@ Ly: ik had op cd20 de eerste positieve ovulatietest, maar in de dagen daarna bleef hij ook wisselend positief.. ik weet dus niet precies wanneer mijn ovulatie was en of deze dus überhaupt wel plaats gevonden heeft.. op een gegeven moment ben ik maar gestopt met de testen, want ik vond het veel te verwarrend.. temp heb ik niet gedaan, maar ga ik volgende ronde denk ik wel doen!
@ Juliass: balen! Misschien ook wel fijn dat je er je nu op voor kunt bereiden dat het waarschijnlijk niet gelukt is aan de hand van je temperatuur! Ik weet niet zo goed hoe dat werkt, maar misschien kan het nog ombuigen?

@Juliass; eerlijk gezegd denk ik ook dat dit een voorbode is op je menstruatie.. jammer!! Maar eerst nog even afwachten tot het daadwerkelijk zo is. 
@smus; Oja! Nu begint het me weer te dagen, er zijn ook zoveel lopende verhalen van iedereen ?. Maar snap dat je het lastig vind om te bepalen wanneer en of je ovulatie is geweest. Hopelijk heeft een positieve LH test wel voldoende aangegeven dat die ovulatie er ook echt aan kwam, maar even afwachten dus. 
Ga je nu dagelijks een zwangerschapstest doen? Of wacht je af tot menstruatie of maandag?

Haha mn laatste reactie is een week geleden en staat alweer 11 pagina’s terug? dus overal op reageren gaat hem niet worden. Maar ik ga wel mn best doen! Sorry als ik iemand vergeet. 
@Lisett Dankjewel ?. Tsja wat is lang? Ik ben vorig jaar rond mei begonnen met letrozol… Uiteindelijk daarmee 4 kansen gehad, waarvan 2 vmk. Deze ronde dus de 5e kans. Daarvoor trouwens wel een tijdje geprobeerd in mn natuurlijke cyclus (lees eens in de paar maanden een onverwachte kans). Een beetje lang dus, maar niet zo lang als sommigen hier!
@Smus Succes met afwachten! In principe moet je de eerste positieve ovulatietest aanhouden en daarna zeggen de testen niks meer, het zou gaan om de eerste piek.. als die op CD20 was zal je ongeveer morgen je NOD hebben lijkt me? Bij mij was mn NOD met letrozol wel altijd net wat meer dagen DPO dan zonder, geen idee waarom… 
@Just-me Dankje! Inderdaad wat je zegt over tijd stoppen in verwoede pogingen om ergens controle over te hebben, waar je toch geen controle over hebt.. dat heb ik ook! Dus inderdaad, lekker veel afleiding zoeken! Nu toevallig héél druk op mn werk, haha is ook afleiding. Wel leukdruk gelukkig, kan ineens vanalles doen voor mn promotieonderzoek wat ik ook veel zelf kan plannen gelukkig. Wat jammer dat je menstruatie toch doorbrak, ik zat stiekem voor je te duimen omdat ik dacht dat je voorbij je NOD was! Maar gelukkig nu alweer een positieve ovulatietest, het tempo zit er wel in zeg, haha! En wat fijn dat je het zo goed aanvoelde. 
@Gebruiker472 Hoe gaat het nu? Tsja goede verhalen helaas nog niet. Het was bij mij de ronde na de vmk wel meteen weer raak, maar helaas ging dit weer vroeg mis. Je schijnt wel extra vruchtbaar te zijn na een miskraam en mn gynaecoloog zei dat ze veel vaker ziet dat het een eerste keer mis gaat dan een tweede of volgende keer… 
@Ly Succes op het wachtbankje ?? Wat jij zegt over vroeg testen heb ik ook.. ik wil mezelf niet nog eens blij maken met iets dat niet mag zijn. Dus ik test echt pas als ik zéker weet dat ik voorbij mn NOD ben! Precies ook hetzelfde verhaal hier met de 2 miskramen… 
@Pattyrose wat een optimisten zeg bij de apotheek! En wat duurt die bloeduitslag lang inderdaad!! 
@Gebruikersan Spannend dat je overgaat op prikken! Mij bevalt het prikken heel goed, ik zit op het wachtbankje na een eerste ronde prikken. Ik zou 100% weer de keuze maken om over te stappen, veel minder bijwerkingen en als je de mentale drempel van het prikken over bent valt het echt mee! Je voelt het nauwelijks. En er is veel meer controle over je cyclus. Als je vragen hebt over prikken, stel ze gerust!
@Juliass Jammer van de dalende lijn, maar je weet het pas zeker als je bloed verliest!

@Hier Ik zit op het wachtbankje. Vorige week maandagochtend pregnyl geprikt, dus waarschijnlijk dinsdagavond eisprong gehad. In mijn ziekenhuis checken ze dit niet door progesteron te prikken. Ik heb hele zere borsten, waarschijnlijk door de pregnyl, en een gek gevoel down under dat ik herken van toen ik zwanger was, maar dat zal van de pregnyl komen. Vandaag, dus zeg op 8DPO, ineens urenlang een heel klein beetje lichtroze bloedverlies gehad, dat heb ik nooit eerder gehad. Is nu weer gestopt. Verder vind ik het gewoon allemaal heel spannend. Met de letrozol wist ik inmiddels wat ik wanneer ongeveer voelde en nu moet ik alles opnieuw uitvinden. Hoop zo dat het eindelijk blijvend raak mag zijn binnenkort. Nog een week volhouden op het wachtbankje ??. 

@MilouP; oooh wat spannend!! Een beetje roze bloedverlies op 8dpo geeft toch wel goede hoop! ? Maar nog even rustig afwachten inderdaad. Ik hoop ontzettend voor je dat je deze ronde weer zwanger mag raken en deze keer van een blijvertje. Heel fijn dat het prikken je zo goed is bevallen deze ronde. Werkt het net als met Letrozol dat het puur is om je eisprong op te wekken? Of moet je langer door spuiten? Het lijkt me inderdaad wat je zegt weer opnieuw uitvinden welke symptomen waar bij kunnen horen, of het van het spuiten is of toch wat anders ?. Jij ook succes in je laatste wacht week!

@MilouP, dat klinkt wel hoopvol! Maar snap ook wat je zegt, een nieuw middel geeft misschien ook andere verschijnselen, dus teveel hopen wil je waarschijnlijk ook niet. Nog even afwachten! Fingers crossed! Maar fijn dat het spuiten het goed doet voor je:)
Ik was inderdaad 2 dagen te laat en het voelde echt anders dan anders. Maar helaas! Afleiding werkt fijn inderdaad! Wat een leuke uitdaging op je werk en al helemaal als het het zo leuk vindt!

@Juliass, het lijkt wel richting menstruatie te gaan, maar nog heel even afwachten! ?

@Gebruikersan, mijn vrouw vind het allemaal heel spannend hoor en wil dolgraag. Vaak vindt zij de wachtweken spannender dan ik haha! Wat ik ook wel snap, want het gebeurd een beetje buiten haar om natuurlijk. Maar we hebben een beetje de afspraak er niet dagelijks over te praten, want anders worden we er beide gespannen van en dat helpt ook niet!
We zijn onze donor heel dankbaar, is het mooiste cadeau dat je iemand kunt geven denk ik ❤️ Zolang we het zo af kunnen zijn we blij en daarna zien we wel verder. Piekeren is wel herkenbaar, ik denk dat we daar hier allemaal wel eens last van hebben. Het is bij mij wel rustiger dan de eerste drie maanden nu, gelukkig haha! Maar op zo’n dag als maandag met onverwachte test en wachten op de donor, lig ik toch ook te malen in mijn bed. Gelukkig zakt dat nu ook weer weg. Gun jezelf de tijd om te wennen en hiermee om te gaan, daar hoort piekeren een beetje bij denk ik…

@Smus, spannend! Dan duurt wachten lang ? Ik hoop op goed nieuws! En zo niet, dan vlotte start van een nieuwe ronde!

@Hier: wij hebben het er weer opzitten, dus we gaan de wachtweken in. Ik denk zelfs dat mijn eisprong vandaag of misschien afgelopen nacht is geweest. Want de pijntjes van de laatste drie dagen zijn weg nu. Maar dat zie ik morgen ochtend wel aan de temp. Het ging echt heel snel deze ronde? tijd om morgen een dagje adem te halen. Gewoon even normaal doen haha!

@Smus:
Yes klopt, daardoor kwam het niet uit de lucht vallen. Ik ben vanmorgen ongesteld geworden. Bizar wat een inzicht dat je geeft zeg. Ik heb wel eens eerder sporadisch mijn temperatuur opgenomen maar deze cyclus voor het eerst langere tijd waarin ik mijn eisprong duidelijk heb ontdekt en doordat mijn temperatuur 3 dagen op rij omlaag ging had ik al een vermoeden, en ja hoor: ben ongesteld. 

@Ly:
Het was dus inderdaad een voorbode. Hoe gaat et nu met jou? Op welke CD zit je nu? Ik ga duimen!

@Smus:
Spannend, bijna je NOD! Achteraf gezien was mijn LF 13 dagen. 

@MilouP: 
Dat roze bloedverlies klinkt wel positief!? Ik ga voor je duimen meid, succes nog op dat wachtbankje! Hoe lang zijn jouw cyclussen geweest de afgelopen rondes?

@Just-Me:
Ik las dat je veel eerder dan gedacht een positieve test had en dat de donor gelukkig gelijk kon komen, dat is wel heel fijn zeg zo’n flexibele donor. Zeker het mooiste cadeau dat iemand je kunt geven. Laten we duimen dat dit de ronde gaat zijn!! 

Ik heb een cyclus achter de rug van 31 dagen, die ronde daarvoor was mijn cyclus 32 dagen. Ben ik wel erg blij mee. Lijkt er in ieder geval niet op dat de Letorzol 5 mg minder goed is gaan werken als mijn cyclus zelfs een dagje korter is geworden. 

Voor de dames die ooit twijfelen of een licht streepje op de ovulatietest ook als positief kan worden beschouwd; dan is het antwoord: JA! Mijn lichte streepje was achteraf gezien dus wel echt een positieve test. Denk dat ik deze ronde ook nog een aantal testjes er tegenaan gooi, heb ze toch nog liggen. Ben benieuwd of die weer wat gaan doen.

Terug
Bovenaan