PCOS, Letrozol

@ san: dat ziet er goed uit! 2 van zulke grote eitjes! Eindelijk een mooie kans! Ik zou wel even een slag om de arm houden wat betreft die zondag.. ik dacht nadat ik op vrijdag een eitje van 25mm had ook dat hij zaterdag wel zou springen, maar uiteindelijk is dan pas woensdag/donderdag geworden (5-6 dagen later). Misschien bieden ovulatietesten dan meer duidelijkheid of anders toch even voor de zekerheid lekker een paar dagen door klussen!
Ik heb helaas wel pcos en natuurlijk vond ik het jammer dat ik vorige maand ongesteld werd, maar ik ben ook realistisch. Dan was het de eerste keer raak geweest en hoe groot is die kans nou! Ik was al lang blij dat we eindelijk een echte kans hadden. Woensdag heb ik het ziekenhuis gebeld ivm mijn lange cyclus, maar ik moet tot maandag wachten om te kijken of mijn menstruatie toch doorbreekt. Ik had wel een positieve ovulatietest, dus als er een eisprong geweest is zou die toch moeten komen?! Hopelijk willen ze dus een echo maken om te kijken wat er aan de hand is voordat ik blind aan de primolut moet.
Overigens ben ik wel fan van de pil en ik begin er meteen weer aan zodra ik niet meer zwanger wil worden! Ik heb last van acne door de letrozol en hierdoor blijft het weg, verder geen bijwerkingen, ik zie alleen maar voordelen!

LIeve allemaal, 
Wat een hoop berichten weer! Omdat het er zoveel zijn reageer ik even alleen over mezelf ;-) 
Bloeding op dag 19 heeft echt doorgezet. Gisteren ook in het ziekenhuis geweest voor een extra echo omdat dit niet kan. Er is overduidelijk een eisprong geweest, en ik ben overduidelijk ongesteld. Het grote probleem blijkt het baarmoederslijmvlies te zijn, gisteren was die al fliterdun (1.5 mm). Dat is veel te weinig voor een innesteling en hier is helemaal niets aan te doen. Er is ook weer bloed afgenomen om te kijken naar de eicelvoorraad om te bepalen of het überhaupt nog wel zin heeft om een behandeling te doen, in welke vorm dan ook. De artsen waren heel realistisch, en ik ben blij met die eerlijkheid.  Wel moet ik deze ronde weer aan de slag met de letrozol zodat er hopelijk weer een eisprong komt, waar we hopelijk iets mee kunnen gaan doen. Wat dat dan ook zou kunnen zijn.
jammer genoeg gaan ze me pas op 8 feb bellen met de uitslag. Heel eerlijk heb ik gisteren ontzettend veel gehuild. Ergens voelt het alsof mijn droom al echt afgelopen is. Aan de andere kant weet ik nu wel waar het probleem ligt en komt er mogelijk na bijna 4 jaar proberen dan echt een antwoord, wat dat dan ook gaat zijn. En daar ben ik ook wel aan toe. Ik wil super graag doorgaan, maar wel met een realistische kans. Behandelingen zijn nu eenmaal niet in 100% van de gevallen mogelijk, ook dat is het leven. 
Ik denk dat ik komende tijd even afstand ga nemen van deze groep. Misschien ben ik er op 8 feb wel weer, misschien ook niet. Ik hoop voor jullie dat jullie er dan ook niet meer zijn, en dat jullie komende weken positieve testen mogen hebben! Voor nu even heel erg bedankt, het was zo fijn hier herkenning te vinden! 
liefs, Patty  

@milouP; ja echt hè! Dat is vast niet realistisch, maar die gedachte heb ik ook wel eens. Laat me maar gewoon niet wetend een poosje zwanger zijn. Ik kan dan ook zo weinig met de info als vrouwen vertellen er pas laat achter te komen.. misschien wat jaloezie ;). Het prikken klinkt echt als een mooie gecontroleerde manier. Ik ben heel benieuwd hoe je cyclus uiteindelijk wordt, maar hopelijk gewoon met een positieve test als resultaat. 
@just-me; Ah goed om te weten over de dubbele eisprong! Oooh ik hoop zo ontzettend voor je dat je een dubbele kans hebt gehad nu en er ook wat moois uit komt! Spannend zoveel dames op het wachtbankje ?.
@smus; wat verdrietig dat je je kat hebt moeten laten inslapen.. sterkte daarmee! Zo lastig om je cyclus te beoordelen.. maar het lijkt me toch idd dat je wel na een eisprong ongesteld zou moeten worden. Kan me voorstellen dat je nu al blij zou zijn met je menstruatie nu je de gedachte hebt dat het misschien niet meer zo goed werkt. Maar hopelijk alsnog een positieve test een dezer dagen! Stay positive ?.
@San; yes!! Wat fijn om nu echt te weten dat je een eisprong mag verwachten en misschien ook nog eens een dubbele! Wel zou ik idd een slag om de arm houden wat betreft de dag, maar een gezellig weekend mag je er zeker van gaan maken, haha! Goed nieuws voor jullie dat je eindelijk een echte kans krijgt!
@patty; och jeetje meid.. dat komt wel even als een klap binnen. Wel goed dat ze realistisch zijn, maar dat maakt het niet minder makkelijk. Wat bijzonder dat er in de huidige medische wereld nog niets te doen is aan de vorming en dik blijven van je baarmoederslijmvlies. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie en hoop met heel mijn hart dat er nog behandelingen mogelijk zijn. Snap helemaal dat je hier even afstand wil nemen. Heel veel sterkte ❤️

@PattyRose, ach jemig… wat erg voor jullie om dit te horen! Dit is het soort nieuws wat niemand wil krijgen en waar iedereen bang voor is… dat is een flinke klap. Ik hoop ontzettend dat de overige uitslagen goed terug komen en jullie nog een kans hebben! Zorg goed voor jezelf! En ik hoop je (ergens op dit forum) nog eens te horen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

@San: wauw! Wat fijn! Gewoon even blij zijn, heerlijk is dat!

@Smus, agh… wat sneu voor je dat je je beestje in moest laten slapen… Blijft verdrietig… Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Je zou toch denken dat je na een eisprong wel een menstruatie krijgt… maar goed, een lijf doet soms vreemde dingen… en wie weet heb je straks wel goed nieuws ?

@Ly, ja ik belde ook echt uit nieuwsgierigheid want ik heb het nooit meegemaakt. Hopelijk zijn ze beiden gesprongen, maar we wachten af! Ik probeer vooral niet teveel te hopen deze ronde ?

Het is hier ineens stil ;)
Bij mij nog steeds geen menstruatie en ook geen positieve test. Ben echt bang dat de letrozol nu al niks meer gedaan heeft! Morgen maar het ziekenhuis bellen..

@smus; Ja hè! Soms zijn de berichten niet bij te benen en nu heeft iedereen even een rustig weekend gehad lijkt het wel ;). Balen dat op beide vlakken nog niks te bekennen is ?. Morgen idd maar even overleggen met het ziekenhuis, hopelijk kan je morgen of dinsdag dan nog even langs voor evt echo? Hopelijk kan je dan gauw beginnen met de 5mg na het opwekken van je menstruatie. Nadat bij mij de 2,5mg ook niet meer werkte had ik de eerste ronde 5mg een hele vroege eisprong op cd 12. Hoop voor jou ook dat je daarmee gauw weer een nieuwe kans hebt! ?
@Lisett; morgen je eerste echo toch?? Hopelijk voor jullie een heel mooi kloppend hartje te zien! Laat je weten hoe het was? ?
@iedereen; hoe is het verder de laatste dagen gegaan bij alle dames? Iedereen een rustig weekend? 
Bij mij wel allemaal rustig, zit op 6dpo dus nog iets meer dan een weekje wachten!

@Smus, hè, dat is balen.. hoop dat het ziekenhuis meer duidelijkheid kan geven begin deze week!

@Ly, hier op 5dpo denk ik. Alles rustig. Druk weekend en nu dacht ik: ik heb alle tijd, ga eens rustig bijlezen, zie ik 2 berichten hahaha!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik bij een controle echo te horen kreeg ik dat ik toch zwanger was wat ik niet meer verwachtte. En na de echo zeiden ze dat het een tweeling was. Ik schrok me de blubber in mijn droom, want ik dacht: dat gebeurd echt niet bij ons (wat ik ook echt denk) ? maar diep van binnen oh zo gelukkig! Nog voor ik naar mijn vrouw kon kijken werd ik wakker… ik haat dat ? Kon gelijk niet meer slapen, moest even bijkomen ? hopelijk vannacht weer een beetje normaal!

@ just-me: zou toch wel leuk zijn als die droom werkelijkheid zou worden! Misschien is het wel een goed voorteken ?
Ik mag om 10.45u gelukkig al langs komen voor een uitgangsecho.. ben benieuwd!

Terug
Bovenaan