PCOS, Letrozol

@Lara. Bedankt voor je antwoord ? Ik moet nu toch een nieuwe afspraak met de gyn. Dus ik vraag het ook wel aan haar of Letrozol ook invloed kan hebben op de LF en menstruatie zelf.
Ik heb iets van 5 zwangere collega's en hoor iedereen maar steeds over hoe makkelijk het ging. Daar word ik bij vlagen ook niet heel vrolijk van moet ik zeggen. Doorgaans lukt het me wel aardig om toch maar blij te zijn voor hen en het voor de rest te negeren ?
Ovulatietesten heb ik een tijdje geprobeerd, maar bij mij door de pcos geen succes. Kreeg altijd 2 streepjes en dan best vaak random 2 even donkere streepjes. Ik heb dan wel 1 keer gehad dat het teststreepje donkerder was dan het controlestreepje. Dan zou je de volgende dag ongeveer een ei moeten krijgen, maar die kwam 2 weken later pas. Toen heb ik het maar opgegeven. Kost me anders een godsvermogen die dingen. Ik temperatuur wel elke ochtend en daarmee kan ik iig zien wanneer m'n ei is geweest. Daarnaast houd ik m'n cervix slijm in de gaten. Dus dan weet ik ook ongeveer wanneer m'n ei moet gaan springen. En dan gewoon in die periode vaak proberen. Tot nu toe hebben wij nog niet heel veel last van de geplande seks. We doen het ook buiten de eisprong vaker. Dan lijkt het gewoon gewoon ?
Ik vind zelf de echo's bij de gyn toch wel fijn. Ze checkt dan ook meteen je bms enzo. Daarbij vind ik het wel interessant allemaal. Kan me ook wel voorstellen dat het jou dan weer extra stress oplevert hoor. Iedereen haar eigen manier. 
 
 
@lilo met ovulatietesten heb ik dus dezelfde ervaring. Vandaar dat ik me af vroeg of iemand anders met PCOS dit ook zo ervaarde. Ik ben daar dus ook maar mee gestopt. Het is inderdaad niet dat wij het alleen rond eisprong doen hoor, maar ik voel in de week na mijn ongesteldheid wel een extra druk. Dit komt omdat je wens zo groot is. Ik moet dat echt proberen iets meer los te laten. 


Ik snap je punt van de echo's inderdaad ook dat je dan wel een beetje inzicht krijgt in wat er precies gebeurd met je lichaam. Mijn gynaecoloog adviseert eigenlijk ook het zonder echo's te doen. 2,5 mg sloeg de eerste keer niet aan. Bij 5 mg had ik een progesteron van 79. Ze gaat er eigenlijk vanuit dat mijn hormoonhuishouding even van slag is geweest en het nu weer gewoon gaat lopen zoals het hoort. Ik hoop natuurlijk dat ze hierin gelijk heeft. Voor nu zit ik te wachten op mijn menstruatie. Ik heb namelijk dinsdag mijn laatste Provera op. Tot nu toe nog niet echt een teken of gevoel dat ik ongesteld ga worden. 
 
Hmmm... maar de gyn wist zeker dat die bloeding geen ovulatie- of innestelingsbloeding kon zijn? Ik heb nog nooit Provera gebruikt, dus geen idee binnen hoeveel tijd je dan ongie zou moeten worden.
Ik heb nu pas net de eerste ronde Letrozol achter de rug en het leek er eerst op dat ik misschien overstimulatie had door 2,5mg. Daarom kreeg ik wel nog een extra echo. En ik denk dat ik deze ronde ook wel nog een echo krijg, maar als die goed is hoef ik waarschijnlijk ook niet elke keer meer te komen. Ik vind de echo's zelf niet extra stress opleveren, maar het is wel gedoe steeds naar het ziekenhuis op en neer. 
Ik snap het wel goed hoor dat je door je wens extra druk voelt om het genoeg en op het juiste moment te doen. Ik heb dat zelf op de één of andere manier los kunnen laten. Misschien omdat we hiervoor al zo'n anderhalf jaar bezig waren en omdat mijn man toch ook meteen moeite krijgt als hij de druk voelt. Ik weet het eigenlijk niet. De wens is er zeker wel, maar ik heb ook een zekere berusting dat het is wat het is. Ik ben alleen wel elke keer als ik toch weer ongie word even een dag goed teleurgesteld.
 
@lilo het is zeker geen innesteling bloeding geweest anders had ik nu een postitieve test moeten hebben inmiddels. Ik heb ook geen ervaring met Provera. Hiervoor heb ik 2 maal Primolut gehad. Maar het zal vast wel goed komen een deze dagen. Fijn dat je het zo los kan laten. Het is inderdaad wat het is. Logisch dat je wel teleurgesteld bent als je ongesteld word. Spannende tijd voor jou! 
 
Helaas rond 23:30u toch ons kindje verloren met 8+3, gelukkig wel 2x een mooi kloppend hartje mogen zien ☺️ We wisten al dat de kans klein was dat we het mochten houden, het vruchtzakje was veel te klein.
ik weet niet of ik op cd3 weer met pillen mag beginnen maar ik kan niet wachten tot ik nu weer door kan, wil ondanks deze ervaring toch graag een kindje, dit zal altijd onze eerste blijven dat wel ☺️ Nu even de echo afwachten maandag of dinsdag en dan hoor ik wel wat het plan word. 
 
@wilkindje wat ontzettend verdrietig voor jullie. Succes maandag of dinsdag bij de echo. Hopelijk mag je op cyclusdag 3 weer beginnen met de medicatie en komt jullie wens snel in vervulling.
liefs! X
 
Jeetje Wilkindje, echt naar ? Wel goed, denk ik, dat je meteen blijft kijken naar de toekomst. Succes en sterkte en ik hoop dat je snel groen licht krijgt om het weer te proberen.
@Lara, ben je al ongie geworden? Ik hoop het, want dan kun jij ook weer door met proberen.
@Mariska, hoe gaat het met jou? Jij hebt morgen je NOD toch? Ik ben nog hard voor je aan het duimen iig ?
@Gebruiker heb je al last van kwaaltjes? En hoe gaat het nu eigenlijk verder? Heb je weer een afspraak met de gyn? Mag je daarna gewoon naar een vk? Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat er gebeurt als je dan die positieve test in handen hebt. Behalve het voor de hand liggende dat er een kindje in je groeit natuurlijk ?
 
Terug
Bovenaan