@Camhay, haha ik had hier gister ook een gesprek over met mijn vrouw? Ze zei; waarom hebben we dan in vredesnaam testen als je ze niet gaat gebruiken?? Maar ik vind het gewoon dubbel; als ik test voor mijn nod is de uitslag mogelijk nog onbetrouwbaar. Dus misschien negatief, maar dan ben je te vroeg dus misschien wordt ie nog positief. Daar kan ik echt niet tegen.. Andersom is nog teleurstellender, misschien test je even positief maar gaat het toch vroeg mis… en ben je blij geweest met niets.. Dus ik test liever op nod of er een dag overheen… Maar dan wordt het ook een stuk enger, want als het negatief is, dan is het verdrietig en als het positief is, dan is het ineens echt! Het mooiste nieuws, maar ook heel spannend! Wat een keuzes haha?
Hoe dat zit met die bijwerkingen, ik weet het ook echt niet! 2,5 mg gaf enorm veel haar uitval, stijf spierpijn/trekkende pijn rondom bekken en bovenbenen, altijd een dag of 2 hoofdpijn, beetje off-days zeg maar. Niet humeurig of echt beroerd, maar gewoon net niet. Gek genoeg was ik voorbereid op alles met de dubbelde dosis en die kwam niet. 1 dag die gekke spierpijn en dat was het.. twee ronde exact hetzelfde. Ik dacht: misschien moest het zo zijn haha!
Maar, om antwoord te geven op je vraag, (en je mag mij overigens alles vragen hoor!) In ons geval waren we er snel uit. We hadden beiden een grote kinderwens, maar ik als enige een draagwens… Mijn vrouw heeft die behoefte helemaal niet. En ik altijd al wel, dus we waren in 30 seconden uitgepraat ? Gelukkig kan er tegenwoordig zoveel. Eerlijk gezegd staan wij niet stil bij hoeveel het om ons heen gebeurd, we horen wel eens wat maar kennen in onze privé cirkel geen vrouwelijke stellen die daar mee bezig zijn. Ik ben zelf tot een paar jaar geleden altijd met een man geweest (dat was nu een stuk makkelijker geweest ?), maar viel daarna toch voor mijn vrouw ? Wij hebben enorm veel geluk met onze donor, is een lieverd en doet dit echt voor ons. Het proces om als twee vrouwen een kindje te krijgen, is alles behalve romantisch en gezellig ? Het vraagt regelwerk, timing, praktische voorbereiding en een beetje handigheid haha! We kunnen er gelukkig om lachen ?
@Ly, ik hoop zo op goed nieuws voor je! Dat kunnen we allemaal wel gebruiken!