PCOS, Letrozol

Zoo san. Je bent dus gewoon hartstikke vruchtbaar mits je een eisprong hebt! Gelijk raak... wauw (jaloerssss haha). Fijn gevoel moet dan zijn. Geniet ervan meis! Gefeliciteerd?
Wat fijn dat er toch positief nieuws is deze ochtend!
Just-me... vind het voor jou wel even heel klote. Snap heel goed hoe je je voelt. Wat is dat altijd toch gewoon KUT. Ik geef mezelf ook altijd even 1 dag om alles te verwerken en een flink potje te huilen. En erna weer vol goede moed door! Sterkte en dikke knuffel! ❤
@ly.. ohhhh ik hoop zo dat de 5 mg bij mij ook een wondertje gaat verrichten! 
@zonnestraaltje. Ik geloof eerlijk gezegd niet in zo laat positief testen. Trage hcg opbouw zoals vaak wordt geschreven op forums...bestaat ook eigenlijk niet.
Dan komt het echt doordat iemand niet bewust bezig is met haar ovulatie. En die dan later is. Kan ook gewoon niet als je bedenkt.. dat een innestelling tussen de 5 en 12 dagen gebeurd...daarna gaat je slijmvlies gewoon afbreken als er niks is. Op het moment dat het wel innesteld ga je per direct hcg aanmaken.. de waarde daarvan kan inderdaad wel schommelen maar hcg verdubbeld per 2 dagen. Een test is al vanaf 10 hcg positief. En een zwangerschap kan absoluut geen stand houden zonder een verdubbeling van hcg. Stel jouw vriendin zou 5 hcg hebben en dat is natuurlijk al heel laag . dan heeft zij in 4 dagen sowieso genoeg hcg voor een positieve test een zwangerschap zonder hcg bestaat niet. Snapje? 
Vandaar ook dat je meestal op 12 dpo al wel positief kan testen.. maar dan moet je er wel echt heel bewust mee bezig zijn en bijv dmv echo weten dat je eisprong ongeveer toen was.

Nou ik ben deze ochtend al super misselijk en heb enorme zweetaanvallen ? dat is wel snel. Heb gisteren voor het slapen pas de eerste 5 mg genomen.

@san: oh wat een mooi nieuws ook voor jou! Misschien wel nog een paar dagen spannend, maar hij is nu in ieder geval positief en laten we hopen dat dat ook zo blijft! Ook voor jou van harte gefeliciteerd!
@ just-me: ik kan mij heel goed voorstellen dat je er nu even doorheen zit.. het leek zo goed te gaan en dan is die temp wel een teleurstelling.. als je test wordt je misschien positief verrast of je weet waar je aan toe bent.. Op je menstruatie wachten rekt de spanning misschien alleen nog maar? Maargoed doe waar jij je goed bij voelt! 

@ Camhay: oh jammer ik had ook de hoop dat de 5mg voor minder bijwerkingen zou gaan zorgen, maar dat ga ik vrijdag ook ondervinden.. Ik kan niet nog meer haar gaan verliezen want dan heb ik straks niks meer ?
Ik ben ook 32 en wij proberen voor het eerste kindje. Mijn vriend is 1 jaartje ouder en hij begon gisteren al dat hij wel echt voor zijn 35e vader wil worden.. Ik denk dat hij nu blij moet zijn als het überhaupt ooit lukt! Ook mijn oma begon van het weekend al met "je wordt er niet jonger op he". Mensen bedoelen het niet verkeerd, maar doordat ik dan toch wat mankeer voelt het wel vervelend ? Voert de druk alleen maar weer meer op en ik heb er gewoon geen controle over! 

Leuk om jullie leeftijden en een stukje achtergrond te lezen.. zonnestraaltje leuke fase vond ik dat! Het ontdekken en brabbelen heerlijk ?

Smus..haarverlies lijkt me zoooo rot.. ik had dat na mn bevalling heel erg. Maar nu gelukkig nog niet zo last van. Ai ai die opmerkingen ja.. ik ben er toevallig een blog over aan het maken nu haha. Mensen bedoelen het idd goed, maar soms pff haha herken dat hoor. Pijnlijk soms.
Komt goed meis! Uiteindelijk gaat het echt wel lukken daar ben ik van overtuigd!
@just-me ... sorry dacht dat je al getest had maar lees nu nog niet. Misschien idd toch een testje doen? Je temp kan ook wel lichtjes dalen door andere invloeden. Maar snap dat je weinig hoop hebt hoor. Vaak wijst het toch op naderende ms. Maar wie weet? Dan heb je duidelijkheid en kan je voor jezelf even proberen dit een plekje te geven zodat je straks weer "oke" door kan. Het is niet niks he...

hoi lieve meiden,
Ja wauw super snel al positief op dpo 10. Heel erg blij maar ook voorzichtig, omdat ik eigenlijk pas zondag mocht testen. Maar vanmorgen was ik ineens echt misselijk dus ik dacht toch even testen. Nu ga ik deze dagen gewoon door met testen en kijken of ze donkerder worden. Hoop echt dat dit goed mag gaan. Heb wel echt veel te vroeg getest natuurlijk. Maar die misselijkheid vond ik wel even gek. En Ly ik ben zo blij voor jou ook!!!! Las het al een beetje aan wat je omschreef te ervaren. Heb nu zelf ook wat krampjes. Echt super fantastisch voor jou. Even een vraagje, wanneer had je toen die twee miskramen? Wil natuurlijk niet negatief denken maar wil ook voorzichtig zijn met mijn vreugde. 
@justme, ja wil je sowieso niet testen? Je bent nu ongesteld maar temp dalen hoeft toch niet perse negatief te zijn. Ik vind heel rot van je teleurstelling en ik snap dat je je daar rot om voelt en verdrietig bent. Maar het komt goed

Ja klopt san. 7/8 dpo al positief getest. Maar idd van een hsg ben je vruchtbaarder ja. Echt tof voor je dat dit het zetje was wat jullie nodig hadden.
Ik heb ook nog wel erg last van buikkrampen door mijn menstruatie hoor. Dus ik denk dat het een beetje dubbelop is nu. Hopelijk blijft het hierbij, dan is het prima te doen. De vorige rondes kreeg ik pas na 3 dagen bijwerkingen dus vind het wel snel nu..achja als dit betekend dat het zijn werk doet dan ben ik alang blij! 

@san wauw! Had helemaal over je bericht heen gelezen denk ik?! Sorry!! Wat goed nieuws ook! Gefeliciteerd ?
@camhay ja ik vond het ook een raar verhaal met ze stond er zelf ook heel erg van te kijken toen en ze voelde zich ook echt schuldig omdat ze gedronken had anders had ze dat niet gedaan natuurlijk. Ze zal misschien niet precies geweten hebben wanneer haar eisprong dan was idd..maar toen ze de eerste positieve test had was het via de huisarts en toen bleek ze al bijna 6 weken.. de ha snapte overigens ook niet waarom ze zo laat pas positief was inmiddels heeft ze 2 kinderen en bij de 2e was ze wel snel positief getest.. geen idee hoe het kan maar t was wel zo? ?
Hopelijk doen de medicijnen z'n werk bij jou! 
@smus wat een vervelend opmerkingen pfff lastig om ermee om te gaan hè of hoe t reageren.. heel herkenbaar helaas ook! Ik beb letterlijk een keer zo boos geworden dat ik er toen gewoon heb uitgefloept ik ben onvruchtbaar en ik heb er heel veel moeite mee!!? Nou is dat natuurlijk niet zo (gelukkig) maar ik was echt zo pist op dat moment en die persoon! Die persoon zat overigens met een bek vol tanden en heb m nooit meer z'n opmerking horen maken ? naderhand ook wel excusus aangeboden uiteraard schrok zelf ook wel van mun eigen reactie ?? 
Bij mij is het mijn schoonmoeder die weet dat onze eerste al zoveel moeite heeft gekost die nu steeds ook opmerkingen maakt je moet wel een 2e nemen hoor pfff zo vermoeiend... Daar doe ik overigens oor in oor uit...  Wat ik ook zou zeggen heeft dus toch geen nut ben ik bang al is het wel lastig hoor.... ?

Dank lieve meiden! Ik had net les met mijn paard, zegt mijn instructrice: er is iets anders aan je… niet je gedrag hoor, maar ik weet niet.. iets is anders. ? Misschien moet ik ook maar gewoon testen…

Ik ben 36, zijn nu anderhalf jaar bezig… De opmerkingen over: je wordt er niet jonger op, ken ik maar al te goed! ? Het werd zelfs aan het begin van dit traject door sommigen nog gezegd.. Maar de gyn zei me toen: ‘leeftijd zegt niet altijd alles, ik ken vrouwen van 40 die gezonder en vruchtbaarder zijn dan vrouwen van 30. Jij bent gezond en alles ziet er goed uit. Over een aantal jaar zou het kunnen dat je leeftijd je gaat tegen werken, maar ook dat is geen gegeven.’ als het aan mij had gelegen had ik op mijn 25e al een paar mooie kids gehad, maar soms loopt het leven anders.. mijn vrouw is iets ouder dan ik, voor ons beiden eerste kindje..

@ zonnestraaltje/just-me: ik probeer me niet zoveel van de opmerkingen aan te trekken. Mensen bedoelen het meestal goed en hebben eigenlijk niet door dat ze soms iets heel stoms zeggen. Zoals ook zoveel mensen zeggen "we nemen een kind". Voor de meeste mensen is het gewoon allemaal zo vanzelfsprekend.. En mijn vriend heeft ook het recht hierover te balen. We kiezen hier samen natuurlijk niet voor! Hij is ook heel machteloos en dat wordt ook niet goed begrepen denk ik..
Mijn oma snapt het sowieso niet zo goed. Toen ik haar vertelde van de pcos en dat ik niet ongesteld wordt zei ze "oh dat is wel makkelijk" haha, maarja natuurlijk niet als je zwanger probeert te worden. Verder is het echt een schat en vraagt ze altijd hoe het gaat.

Mijn ouders hebben ons nooit gepushed of er opmerkingen over gemaakt. Mijn zusje heeft ook een relatie met een vrouw, dus voor hen is het ook de vraag of ze ooit opa en oma zullen worden, maar als het niet zo is, dan niet! Mijn schoonouders daarentegen wilde wel heel graag en zeiden zelfs "de eerste die ons een kleinkind bezorgd krijgt de complete uitzet van ons". Niemand gaf daar direct gehoor aan, maar beide zussen van mijn vriend hebben wel inmiddels een kindje. Nu hoeft het dus niet meer zo nodig en ze vinden het voor ons heel erg.

Terug
Bovenaan