PCOS, Letrozol

@zonnestraaltje, bedankt super lief!! Hoe is het nu met jou? Waar zit jij nu in de cyclus? 
@allemaal, die opmerkingen zijn echt killing. Ik heb hier op het werk iemand een keer de mond gesnoerd na zo'n opmerking. Die gene schrok ook en kreeg direct excuses. Mensen zeggen en vragen soms maar wat en dat kan enorm kwetsend zijn.
Ik ben trouwens 31 jaar, vanaf 30 zijn wij begonnen met de kinderwens. @justme, de arts heeft helemaal gelijk! Leeftijd hoeft geen ding te zijn. 

@Smus, vooral begrip en ruimte in je familie is wel heel fijn hoor! Ik moest een beetje grinniken om die opmerking van je schoonouders, sorry ? Ik weet niet hoe ik zou reageren, maar gelukkig staan ze er nu naar jullie anders in! Wij zijn de laatste in onze familie, op 1 nichtje na heeft echt iedereen al kids. Dus wij volgen echt met nakomertjes ? In het begin zeiden sommigen ook wel eens: nou jullie mogen wel opschieten! Was ik toen best onzeker door. Maar gelukkig weten alle anderen hoe het gelopen is en dankzij mijn gynaecoloog ben ik daar wel wat minder gevoelig voor geworden hoor!
Het is wel leuk als je familie een beetje enthousiast is. Mijn vader kan echt niet wachten, ondanks zijn twee kleindochters van mn broertje, wil hij dolgraag zijn dochter zwanger zien. Niet pushen, maar gewoon, mijn wens is zijn wens. Zijn vriendin net zo. Is eigenlijk wel heel lief! Mijn moeder is zo druk met haar kleinkids dat er weinig aandacht is voor onze situatie. In het begin wel, maar als ik nu niks laat horen, doet zij dat ook niet. Best pijnlijk soms wel. Het is voor ons allemaal niet vanzelfsprekend is. En we realiseren ons allemaal dat het geen gegeven is, dat je ‘een kind neemt’. Precies wat je zei San! Soms hoor ik mensen dat zeggen en dan denk ik: ging het maar zo makkelijk! En dan gaat het dus ook nog zo makkelijk bij hun haha! Lastig, de opmerkingen over een tweede kindje ook… Bij ons is dat precies andersom, wij willen dolgraag twee kindjes als het ons ooit gegund is, maar ik ben al blij als 1 zou lukken en had die wens al naast me neergelegd. Maar bij ons zeggen heel veel juist: het kan na een eerste zwangerschap ook veranderen, dus sluit het nog niet uit hoor! Waar ik overigens nog steeds boos van wordt is de opmerking: gewoon wat meer loslaten! Dan gaat het vanzelf! ? ? Dan wil ik diegene een gebroken neus slaan, echt!

@justme nou wat jij als laatste zegt! Echt zo! Nou ik was er deze ronde constant mee bezig. Dus of er constant mee bezig zijn of niet, slaat nergens op, maakt geen verschil. Die opmerking is de vreslijkste opmerking ooit!!! En wat lastig van je moeder. Misschien vraagt ze er wel niet naar omdat ze het zelf ook lastig vindt? Dan is het misschien makkelijker om niet te vragen. Wel super fijn van je vader en vriendin. Het is toch fijn dat er mensen zo dichtbij staan en het weten. En inderdaad, je hoort het vaak, na een zwangerschap "reset". Maar goed dat kan je natuurlijk niet voorspellen.. Liefs en ik hoop dat je je snel wat fijner voelt

Lastige maar ook herkenbare verhalen van jullie allemaal meiden, ook hier wel eens een opmerking gekregen. Gelukkig weet inmiddels onze kring met mensen die dichtbij ons staan van het hele verhaal af. Al hebben we dat eigenlijk pas na de miskraam vertelt. 
@just-me; oooh meid ik word nu toch ook wel benieuwd naar jou hoor! Toch weer zo'n bijzondere opmerking van je instructrice. Nog geen ms te bekennen?
@san; ik had mijn eerste miskraam met 7wk en de vmk met 4-2d. Ik zou zo blij zijn als ik dat termijn van 7wk voorbij ben! Dat is nu echt de eerste te behalen mijlpaal voor mn gevoel!
heb de echo over 3 weken op 2 maart gepland. Dus moet nog een poosje geduld hebben! Dan ben ik 7.2 of 3d zoals ze nu berekenen, maar een week eerder vonden ze te vroeg en de dagen er tussenin lukte mij helaas niet ivm werk. 

@Ly, ja ik snap je wel hoor! Maar het komt vast goed deze keer! Super spannend, de echo! Nog even geduld.. daar is ie weer; geduld hahaha! ?
Nog niks wat ook maar lijkt op menstruatie. Voel wel weer van alles ‘daar beneden’, dus stond al klaar op het toilet net, maar niks behalve een klein beetje wittige afscheiding… Als mn temp morgen ochtend niet verder is gedaald ga ik testen, heb ik met mezelf afgesproken… wel balen want mijn vrouw moet beide dagen werken en begint echt belachelijk vroeg ? als ik dan al moet tempen, is het niet betrouwbaar want dat scheelt bij mij best wel s ochtends vroeg.. en wil in dat geval ook niet wachten tot zaterdag… maar goed, eerst maar zien dat het morgen niet ineens niet meer nodig blijkt te zijn… ?

Heel herkenbaar idd! Owja en die zeker ook je moet er niet zo mee bezig zijn om gek van te worden!! Hahaha moest wel heel hard lachen om gebroken neus slaan ?, maar echt he... Die mensen weten dus echt totaal niet wat het inhoud... Miss maar goed ook maar toch.. ? 
Helaas hoor ik niet bij de "geresette"personen.. integen deel zelfs denk ik ooit..we zagen op de echo's zelfs veel meer kleine eicellen dan voor mijn 1e zwangerschap.. weet eigenlijk niet of dat iets wil zeggen.. telde er nu 25+ aan beide kanten, toen veel minder.... ?
@Ly spannend hoor! Ook dat wachten duurt lang helaas..snap heel goed dat dat nu als eerste mijlpaal voelt als je daar voorbij bent! Heftig hoor als je zo iets al mee hebt gemaakt maar hopelijk gaat alles deze keer wel heel goed! Duim met je mee!!
@just-me precies dat wat je zegt een kind nemen daarom typte ik het ook zo, hoor het ze nog zeggen..?  lijkt me ook moeilijk zo de situatie met je moeder dan! Bij mij weet alleen mijn zusje ervan...
En idd dat maakt t vind ik ook heel lastig omdat het voor een tweede is.. eerst zei ik als 1 al lukt echt ik zou zo blij zijn en dat is ook helemaal meer dan goed zelfs!! Maar nu die kleine ouder wordt en ik haar steeds alleen zie spelen enzo en zie hoe de band met mijn eigen zusje is dan denk ik.. ow kind wat zou ik jou graag een broertje of zusje gunnen!! En t is ook zo leuk en t gaat zo snel allemaal! Maar dat maakt ook wat ik in het begin ook al zei dat ik me soms ondankbaar voel ofzo?! Weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven want mijn wens om moeder te worden was altijd al zo groot!! En voor de 2e merk ik dat ik het eigenlijk haast net zo lastig vind allemaal.. ik besef me ook maar al te goed hoeveel geluk we hebben met ons dochtertje maar toch zou t geweldig zijn alles nog een keer mee te mogen maken!!
Ze zeggen dat paarden dat ook kunnen voelen toch? Wie weet haha misschien dus toch?! Hoop het voor jullie!!! Sta er echt nog steeds zo van te kijken dat je nog steeds niet getest hebt ? ow ik snap wat je zegt.. maar ik kan met die onzekerheid dus echt totaal niet omgaan echt respect!! 
Bij mij begint mijn menstruatie door te komen nu nog bruin en amper iets te noemen maar voel me zo kut gewoon?..letterlijk ?? kon vanmiddag echt om alles janken is nu weer gezakt gelukkig ? morgen ff medicijnen ophalen nieuwe ronde nieuwe kansen!! 

Oh just-me... die leeftijd zegt niks.
Mijn moeder was 41 toen ze mij kreeg! En ik heb zelfs nog een zusje die 3 jaar jonger is. Jij maakt het wel heel spannend zeg! Ga jij morgen dan de volgende zwangere zijn? Haha
@zonnestraaltje.. heb precies hetzelfde als jij. Ook na mijn zwangerschap is mn pcos zeer verslechterd. Beide eierstokken meer dan 30 blaasjes en ze stopte met tellen.
Moet er wel bij vertellen dat voor mijn zwangerschap ik cyclussen had van 180 dagen soms en heel wisselend. En erna maar 45 max.  Dus dat is dan wel gek. 
Jammer dat je ongesteld bent :(. Beterschap.
Ik lig beroerd op de bank al de hele dag. Voel me een beetje grieperig en heb nog steeds enorme last van die ovulatieachtige krampen en menstruatiepijn. Zou dat echt door die cyste komen? Miss in combi met de letrozol... was goed misselijk vandaag ook. 
Miss wordt ik wel.echt ziek.. kan natuurlijk ook nog. Mijn vriend is ook niet in orde ? morgen maar even een zelftestje halen als ik me niet zo beroerd meer voel. 

Tegen beter weten toch die test gedaan, maar uiteraard negatief. Temp weer licht gedaald. Heb dit nog nooit meegemaakt. Het is bij mij altijd overduidelijk als mn menstruatie eraan komt, dan zakt mijn temp echt heel duidelijk. Ook nog geen spoor van menstruatie. Wel enorme krampen gister avond, met brandende pijn en uitstraling naar rug en benen. Vorige ronde was ik ook twee dagen overtijd. Ga maar bellen vanmiddag denk ik..

Terug
Bovenaan