PCOS, Letrozol

Ja echt heel rot nee t gaat alleen om de letro... Spuiten mag ik dus niet meer omdat ik een allergische reactie heb gehad.. ze gaan me deze cyclus helemaal monitoren tot die zelf springt.. heb er zelf al een beetje een hard hoofd in omdat die vorige keren allebei al 24 mm was maar niet sprong... Dus ben heel benieuwd maar we gaan het proberen! Wie weet?! 
Heb t ziekenhuis nog gebeld en ze geven het echt pas als je ongesteld bent eerder niet ? krijg er wat van... Ze zei gisteren dat de kans nihiel is dat ik zwanger zou kunnen zijn en dus ws ongesteld zou worden maar ik krijg geen tabletten mee daar moest ik maar weer voor terug bellen als het zover was... Wat maakt dat ik dus vandaag op en neer moest want morgen heb ik geen tijd, en dan zit je weer met t weekend.. tis allemaal wat ga t volgende keer toch nog eens aan mijn eigen arts vragen hoor! Scheelt toch wel veel elke keer.. toch weer een uur voor onderweg..

Haai dames,
Het gaat wel oke hier.. beetje down vandaag en met hoofdpijn en misselijkheid opgestaan. Dat is nu wel weg getrokken gelukkig. 
@zonnestraaltje , nou ik zit momenteel "gelukkig" in de ziektewet. Ik zou ook echt niet weten hoe ik het anders zou moeten doen met mijn zoontje en al die ziekenhuis afspraken. Vooral de ronde hiervoor natuurlijk. Dus ik plan mijn afspraken zoveel als kan op dinsdag en donderdag ochtend (dan zit mijn zoontje op de psz). En mocht ik even snel voor een echo moeten, dan heb ik altijd wel oma of een vriendin die een uurtje kan oppassen. Wat betreft die medicatie... echt raar zeg dat ze je niks geven alvast. Ik heb gelijk meegekregen voor de komende maanden. Nu met de ophoging heb ik nog voor 1x. Maar mijn laatste arts vroeg al gelijk, heb je nog want anders kun je ze beneden weer gelijk bij de apotheek meenemen.
Dus dat gaat hier gelukkig weer wel makkelijk. Gek he, hoe ze overal wat anders doen, qua medicaties, echos en afspraken.
Ik zou toch nog eens bij je eigen arts aankaarten dat ze je even een paar rondes medicatie mee gaan geven. Snap dat het zo natuurlijk niet fijn is. 
Ze gaan jou wel goed in de gaten houden toch? Hier zeggen ze dat met letrozol een triggershot echt niet nodig zou moeten zijn. Mja mijn 24 mm follikel is toch ook uitgegroeit tot een cyste ? zo dubbel he...
Achja we zien wel wat maandag gaat doen! Ik heb nog steeds last van bruinverlies en enorme krampen op en af.. zal denk ik wel door die cyste komen? Soms lijk ik deze echt te voelen.. gewoon iets wat er zit en niet goed zit.. 

Nou maak net ook weer wat mee hoor.
Ik heb een oude schoolvriendin. Als wij contact hebben is het altijd gewoon goed en we spreken of zien elkaar niet wekelijks. Vanwege corona sowieso nu al even niet gezien. 
Ze appte mij een tijdje terug.. hoe het was met me. En ook zij heeft haar kindjes niet zonder slag of stoot gekregen. Ze weet het ook van mij uiteraard. Ik vertelde haar toen over mijn traject en zij is enorm meelevend en lief en gaf aan dat ik mijn ei altijd kwijt kan bij haar omdat ze weet hoe het allemaal is.
We zouden even gaan afspreken om bij te kletsen. Maar vorige week is het er niet van gekomen door mijn rottige week/ziekenhuis bezoekjes en haar gezin had corona. Ze appte me zondag/maandag nog ivm mijn ziekenhuis bezoek en hoe de echo was. 
Eigenlijk ging het voornamelijk over mij.. ik vroeg haar wel hoe het daar verder ging uiteraard.. maar zij gaf aan dat we op de afspraak wel verder er op ingingen want ze had e.e.a. te vertellen. 
Tot mijn verbazing zie ik nu net een zwangerschaps aankondiging op fb! Ben natuurlijk hartstikke blij voor hun! En echt daar is niks aan gelogen. Ik heb die dingen al lang en breed naast mij neergelegd. Mensen worden nu eenmaal zwanger om me heen. En hun gun ik het al helemaal na alles!
Waar ik me wel enorm gepasseerd voel en nogal stom. Is dat ik het zo te weten moet komen... via fb.. terwijl we hebben het al 2 weken over mijn weg naar zwangerschap en gewoon contact via app! Ik voel me misschien ook wat schuldig omdat zij misschien het gevoel heeft gekregen dat ze haar mooie nieuws niet met me kon delen door mijn ellende... daar ben ik dan wel verdrietig door...niet eens van het nieuws zelf want echt ik gun het hun enorm!
Moest het even kwijt....

Ow dat is heel vreemd ja!! Misschien durfde ze het niet goed te vertellen maar dan is dit zo lezen nog veel pijnlijker!! 
Precies wat je zegt over die 24 mm follikel ja ik heb dat dus ook elke keer zo groot heel irritant maar ze gaan nu dus kijken tot wanneer die zelf klapt.. zie er wel tegen op omdat ik dus weet dat ik lang en vaak terug moet komen en geen idee hoe ik dat moet regelen überhaupt denk dat ik het binnenkort toch iemand nog moet gaan vertellen want het is zo een heel gedoe om alles "alleen" te moeten doen en regelen elke keer mijn zusje weet het maar woont te ver weg en uit de richting om even te brengen ofzo..  komt vast goed allemaal al is het soms een heel geregel..
Elke ziekenhuis heeft blijkbaar net een iets ander beleid.. vorige traject in ander ziekenhuis gevolgd ivm verhuizing konden we daar niet meer heen andere regio.. nu hier is het traject zeker wel anders vindt ik! Zo moest ik daar eerst een uitstrijkje voor ik aan het o.i traject mocht beginnen en hier moest ik eerst een Suikertest doen dat hoefde bij de andere dan weer niet.. ja pas met 26 weken zwangerschap moest ik z'n Suikertest doen maar niet op voorhand al.. ?
Maandag moet ik weer naar t ziekenhuis bloedprikken voor mijn schildklier doordat ik ziekte van hashimoto heb moet die ook goed ingesteld zijn met medicatie en elke 6 weken bloedprikken en controle afspraken met de arts.. medicatie was weer opgehoogd omdat die weer eens niet goed was gelukkig mag dit traject nu nog wel door lopen.. als die echt ontregeld is kan het traject weer stil worden gelegd tot de waardes goed zijn ingesteld ivm ook verhoogde kans op miskraam en afwijkingen gedoe ook allemaal maar wel belangrijk dat die goed is dus! 
En camhay.. zoals je zegt je eigen gevoel volgen soms voel je zelf dat er iets niet klopt jij kent je eigen lijf het beste en dat is heel lastig soms omdat je ook denkt hun zijn de artsen die zullen het wel weten... Maar achteraf blijkt je gevoel dus meestal wel te kloppen blijkbaar! Lastig hoor want je wil ook geen "zeur" zijn tenminste dat herken ik dan weer heel erg ? (weet natuurlijk niet of jij dat ook zo voelt.. maar dat je dan eerder denkt van laat maar ofzo..) heel lastig! 
Maar toch hoop blijven houden en elke ronde is t zelfde maar toch ook weer anders je kunt er ooit geen pijl op trekken dus wie weet! ?

@san; gaat goed! Nog niet heel veel symptomen tot nu toe. Behalve hele zere tepels en nog steeds van tijd tot tijd wat krampjes of steken, maar dat schijnt al heel vroeg bij een groeiende baarmoeder te kunnen passen. Verder vanmorgen beetje weeïg gevoel gehad kortdurend. Oooh en ik ben echt veel aan het boeren ? echt na alles wat ik eet of drink komt er weer lucht terug. Kleine dingen dus, verder voel ik me top!
hoe is het met jou? Vandaag weer getest, en loopt ie mooi op? 
@Lisett; Hoe gaat het bij jou? Heb je bepaalde symptomen of kwaaltjes?
@allemaal; ik zal misschien iets minder actief zijn hier nu, maar ik blijf zeker meelezen en jullie op de hoogte houden meiden! Vind het enorm fijn om elkaar zo te supporten in dit soms lastige traject. ❤️ . En ik duim heeeeeel erg voor allemaal om ook snel mooi nieuws te krijgen, gun het jullie allemaal zo ?

Ja vriendin zegt dat ze niet bij nagedacht heeft om het op fb te plaatsen en ze het idd nuet durfde te vertellen vanwege mijn weg. Kan natuurlijk en is ook allemaal niet erg. Maar zo voelt het een beetje rot... ze had het me gewoon kunnen vertellen natuurlijk. Achjaa...
oh zonnestraaltje heb met je te doen. Ook nog al die afspraken voor je schuldklier.. idd een heel gedoe soms he. Zeker als je al n kindje hebt. 
En dat eenzame/alleen alles doen herken ik ook wel hoor. Sowieso mag het allemaal niet met iemand erbij nu vanwege corona. 
Grappig. Ik ben zelf ook in een ander ziekenhuis behandeld voor mn zoontje. Dit was zelfs in Belgie omdat ik daar 6 jaar heb gewoond. Ging alles ook heel anders dan hier.

Hopelijk blijven jouw waardes van je schildklier verder goed. Dan kun je gewoon door! Maandag moeten we dus allebei naar het ziekenhuis...spannend weer.
Voor nu... genieten van het aankomende weekend en proberen het even los te laten. Maandag hopelijk goed nieuws! 

Terug
Bovenaan