PCOS, Letrozol

@ Camhay: wat rot van je auto! Echt heel vervelend voor je. Op zoiets zit je echt niet te wachten. Gelukkig voel je je wel wat beter! 
@ gebruiker: welkom! Hebben ze bij jou ook pcos geconstateerd of ga je om een andere reden aan de letrozol? Wat de reden ook is; hoop dat de letrozol voor je gaat werken! Ik heb tot nu toe last gehad van krampen, opvliegers, haaruitval en droge huid op mijn oogleden. Misschien vergeet ik er nog wel een paar! Vervelend dat jij duizelig en moe bent! In principe hoef je alleen naar het ziekenhuis totdat het werkt.. Ik heb er al heel wat bezoekjes op zitten omdat het niet werkte (eerst 3 rondes clomid die niks deden) en nu ik ga ophogen mag ik weer. Het is vervelend voor je planning met je werk etc., maar ik vind het wel fijn omdat je dan in de gaten gehouden wordt ipv dat je het allemaal zelf bij moet houden ?. Overigens spuit ik ook niet om de eicel te laten springen, maar misschien dat ik dit deze ronde wel ga bespreken.. Ik heb het gevoel dat ze bij mij ook heel groot worden voordat hij eindelijk springt en dat het daarom zo lang duurt!
Zelf ben ik vrijdag begonnen aan de 5mg. Tot nu toe minder bijwerkingen dan bij de 2,5mg. Geen kramp, dus dat is fijn! Bij de clomid had ik ook geen bijwerkingen, en dat werkte dus ook niet, dus ergens krijg ik nu weer het gevoel dat het niet werkt.. Hopelijk is dat niet zo en zie ik vrijdag dat er toch weer een mooi eitje aan het groeien is!

Welkom@gebruiker.
Spannend de 1e ronde. Moet jij jezelf spuiten??? Of zetten ze ovitrelle/pregnyll in het ziekenhuis? Normaal als het is voor het eitje te laten springen, zullen ze dat daar doen. Of is het andere medicatie?
Bij letrozol gebruiken ze volgens mij niet zo snel een triggershot. Maar dat verschilt nogal per ziekenhuis. Bij mij geven ze aan dat het vanzelf zou moeten komen met deze medicatie. Al heb ik net als smus ook wel het idee dat ze enorm groot worden en je sneller cystevorming krijgt. Helaas was dat ook zo bij mijn vorige ronde.
We hebben allemaal wel bijwerkingen geloof ik. Wat hierboven ook staat. Moe, duizelig, spierpijn, haaruitval, misselijk, opvliegers haha. De een wat meer dan de andere. 
Ik zit nu op 5 mg maar los van 2 dagen heel veel bijwerkingen en redelijk ziek. Gaat het nu best oke! Als de medicatie gewoon goed zijn  werk doet, dan zal je zo'n 3 echos hebben. 
Als het niet helemaal lekker loopt dan zal het wat meer kunnen worden. Heel veel succes! En lekker mee kletsen hoor. Geen vraag is te gek haha.
@andere dames, hoe gaat het hier? Al wat nieuws te melden of zitten we allemaal een beetje te wachten op de 1e metingen? 
Volgens mij zit er niemand op het wachtbankje meer of wel?? 
Ik moet om half 3 in het ziekenhuis zijn en ik ben voor het eerst echt zenuwachtig, geen idee waarom? Heb een heel vreemd gevoel. Kan het niet zo goed omschrijven maar het voelt een beetje alsof ik meer hoop heb.. positief gevoel en het idee dat het deze ronde raak zou kunnen gaan zijn. Terwijl ik heb nog niet eens een meting of weet uberhaupt niet of deze dosis zijn werk gaat doen haha. Heb ook rare dromen de laatste dagen. Heel apart. Ben benieuwd ?

Welkom gebruiker! 

Eigenlijk wat de dames al zeggen; het verschilt heel erg per persoon. Op het begin kan het even zoeken zijn maar als je eenmaal een goede dosis hebt hoef je (zo is het iig bij mijn ziekenhuis) niet steeds terug voor een echo.
Ik slik 5 mg, heb nu m'n 2e ronde zonder echo's en heb nav Camhay haar berichtje (dank je daarvoor meid; ik schrok er wel even heel erg van maar was wel de trigger om het ziekenhuis te bellen) het ziekenhuis gebeld en mag na een beetje aandringen woensdagochtend langs voor een gesprek met m'n behandelend arts. Ovulatietesten doen raar, temp blijft laag, vrijdag heel klein beetje bloed gehad; heb er geen goed gevoel bij. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen en zien op de echo. Heb die extra check echt even nodig ben er ontzettend gestresst door... gister nog een goed gesprek met m'n vriend gehad; hij zei je moet echt proberen we relaxter erin te gaan staan want dit kan zo niet langer. Begon daarna keihard te huilen. Pfff. Gaan allemaal gedachtes door m'n hoofd: zal de medicatie nu al niet meer helpen? Wat zijn de vervolgstappen? Etc etc...
Normaal ben ik altijd best positief etc maar heb even een mindere periode. 
Succes met de echo!!! Hoeveel dagen zit je nu na de ophoging? Ik ga voor je duimen ?

Aah julias, wilde je niet laten schrikken hoor. Maar weet hoe slopend en onzeker je je voelt.
Ik had 3x een lh piek en dacht dat mijn eisprong kwam. Er gebeurde niks.. en ik had tussendoor 2x spotting (heel lichtjes). Ook een hele lage temp. Dus herken veel..maar wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ool een cyste is! Alleen even een check is dan wel fijn zodat je hopelijk weet waat je aan toe bent. Het is zo onzeker als je dat niet weet..
Hopelijk heb je woensdag duidelijkheid! Vraag ff goed na hoe dik/dun je slijmvlies is! 
Die gedachtes herken ik ook. Maar dat heeft gewoon echt te maken met het niet weten waar je aan toe bent en je lijf dat nu "anders" doet. Uiteindelijk komt het goed he!!! ??

@camhay succes in het ziekenhuis zo meteen. Mag ik jou vragen wat ze bij jou gaan bekijken vandaag? Ik begrijp totaal nog niet hoe alles werkt. 
Bij mij werd eind januari op echo gezien dat ik pcos heb en toen direct legde de arts uit dat ik pilletjes moest slikken en dan 1x moet langs komen om mezelf te spuiten. Eerst moest ik nog wel even bloedprikken en werd mijn partner gecheckt. Toen die uitslagen goed bleken, zat ik precies op dag 4 van mijn menstruatie. Waardoor ik die dag nog naar de apotheek moest racen om te beginnen met Letrozol. Het overdonderd me allemaal een beetje. 
Ergens ben ik gerustgesteld dat die bijwerkingen er dus echt bij horen.
@ smus je moet dus wachten tot het eitje vanzelf springt? Hoelang duurt een cyclus dan gemiddeld bij jou nu? Ik had voor letrozol cyclussen van 85 dagen. En jij?

@Camhay, dat zou toch wat zijn! Ik hoop dat je gevoel een voorbode is en de echo een mooi eitje laat zien ?

@Juliass, dat gevoel is wel herkenbaar. Voor mij althans wel. Hoe sterk ik er soms ook in sta, soms is de onzekerheid te groot en te aanwezig en dan blijft er niks meer van die kracht over ? Hoort er bij en mag er ook zijn.. Je vind je modus wel weer waardoor je er iets rustiger in gaat. Zo’n ronde als deze werkt zeker niet mee. Hoop dat echo duidelijkheid geeft en dan wordt het straks echt weer beter meis!

Hier halverwege de letrozol, nog geen bijwerkingen maar verwacht de oh zo bekende spierpijn morgen wel ? Hoop op weer een mooie ronde! Krijg wel van iedereen te horen dat ik er beter uit zie, meer ontspannen en minder ingevallen in mijn gezicht. Ook de osteopaat vandaag was erg tevreden! Geen idee wat er nou zo anders is, maar dit was de 5e keer de afgelopen week. Beetje gek ofzo ? Gek hè Smus, dat de bijwerkingen minder lijken? Bij mij dus ook!

Deze afspraak stond al en is eigenlijk een evaluatiegesprek van de afgelopen rondes en om mijn vriend zijn zwemmers te bespreken haha. Hij had 3 maanden terug een slechte uitslag en moest na 3 maanden weer terug om dit opnieuw te bekijken. Daarvan krijgen we zo de uitslag. Nav deze uitslag krijgen we te horen of het verbeterd is en we met enkel ovulatieinductie verder gaan nog 3x en erna iui of dat we nu gelijk beginnen met iui. Dus dat is spannend! Ik heb pcos en heb mijn zoontje ook dmv clomid/pregnyll gekregen. Nu alleen dubbel spannend ivm vriendlief zijn zwemmers (nieuwe partner trouwens)
Omdat ik vorige week met verhoogde dosis ben begonnen en deze afspraak al stond gaan ze ook gelijk een follikelmeting doen om te kijken of het nu wel werkt en er alniets groeit. (Ben er nu toch). Eigenlijk doen ze dit op dag 12 en dan zo om de dag tot je follikel goed gegroeit is. Ze kijken dan hoe je reageerd op de letrozol en of je 1 of meerdere follikels hebt groeien. Op het moment dat er 1 minstens 18 mm is. Zal je de spuit mogen zetten en die zorgt er dan voor dat je eicel "losbarst" uit de follikel en je dus aan de "klus" moet. 
Komt goed.. gewoon op je af laten komen en vragen stellen als je wat wil weten! :)

Terug
Bovenaan