PCOS, Letrozol

Snap trouwens goed dat het overdonderd hoor. Maar wel heel fijn dat je zo snel mag starten. Er zijn lange wachttijden en soms laten ze je nog even "aanzeulen" 
Het is emotioneel en soms fysiek best zwaar. Maar uiteindelijk voor een goed doel?

Als ik niet meer helemaal top op iedereen haar verhaal reageer, sorry!! Probeer nog een beetje bij te blijven :).
@Camhay; hoe was het in het ziekenhuis? Ik heb super benieuwd hoe de echo was en de uitslag van het zaad. Hopelijk kunnen jullie nog een mooie ronde tegemoet gaan! Wat shit trouwens van je auto..
@Juliass; Dankjewel! Hoe gaat het nu met jou meid? Nog last gehad van bloeding?
@Just-me; Jij ook weer begonnen aan de Letrozol! Ik hoop dat je je mentaal weer een beetje beter voelt dan vorige week.
@smus; wat fijn dat je geen last hebt van de verhoging! Ik had de eerste ronde verhoging ook zo'n dubbel gevoel of het wel goed zou gaan. Hopelijk vrijdag een mooi groeiend eitje te zien!
Hopelijk voor jullie allemaal een mooie ronde en gauw weer wat eisprongen in zicht!!

Nou bij mij nog niet heel veel te zien. Maar zowel rechts als links een follikel van 10 mm (je zag duidelijk dat die 2 groter waren). Slijmvlies was nog dun. 
Dus wie weet met verhoogde dosis dat er 2 blijven doorgroeien. Dat zou de 1e keer zijn in dit traject. Bij mijn zoontje had ik er ook 2 en was ik zwanger ?? ik had ook wel een voorgevoel dat er misschien dit keer 2 zouden groeien.
Wat betreft mijn vriend.. pff die moet deze of volgende week wéér een potje inleveren. Ze gaf al aan dat er weinig verbetering was en het volume te weinig. Maar dit keer was het ook te "dik" normaal gaat sperma na 30 min vloeibaar worden en dat gebeurd bij hem niet. Dat zou verklaren waarom het dus niet lukt. Nu willen ze zeker weten dat dat het probleem is.. dus zsm weer opnieuw checken en dan wordt er nog meer onderzocht (MAR TEST?) Geen idee wat het verder inhoud maar dat ga ik zo eens googlen.
Als dit potje ook zo blijft gaan wij 100% over op meer hulp. En is zwanger worden met alleen ovulatieinductie uitgesloten. Ik baal een beetje dat het nu de 3e keer moet worden. Weer wachten en nu ff kijken a.s. vrijdag op mn 2e meting of we niet in de knoop komen qua timing van ovulatie en onthouding.. 

Just-me... fijn dat het meevalt. Na het dipje van het weekend. Vind ik de 5 mg ook tot dusver beter te doen... gek zeg! 
Ik hoop wel dat het zo blijft haha. 

@gebruiker103 welkom, ik ben er ook pas bij gesprongen hier en ik moet zeggen vind het super fijn om iedereen z'n verhaal te lezen en mijn eigen verhaal kwijt te kunnen! Iedereen hier zit in het zelfde schuitje dat verlicht het (vind ik) soms wel wat de reacties op dit forum enzo! Heel fijn! Ik heb een dochtertje van 1.5 jaar, ze is geboren in 2020 toen was ook alles nieuw en de eerste keer en ik moet zeggen nu voelt het haast weer net zo soms... Het is elke keer weer proberen afwachten afwachten afwachten kijken hoe je lijf reageert enz. Ik heb overigens toen clomid gebruikt zonder spuiten eitje sprong toen mooi vanzelf.. idd wel om de dag op controle een half jaar lang toen en ik had toen uiteindelijk de hoogste dosering clomid.. enorm veel bijwerkingen!! Maar niet zonder resultaat dus..!! 
Deze keren letrozol en nu 2X een spuit gezet om het ei te laten springen, helaas had ik een allergische reactie op de ovitrelle spuit en de andere pregnyl spuiten worden niet meer gemaakt / moeilijk leverbaar. Dus ze gaan nu afwachten en mij de gehele cyclus volgen tot het ei springt ben heel benieuwd maar ben nu al bang dat het niet veel soeps is eigenlijk omdat ik beide keren een ei had van 24 mm? maar we zullen zien!! Niks is zeker ? en idd als dit niet werkt ga ik toch weer in gesprek met de arts om miss clomid weer te proberen ofzo... T blijft een beetje n zoektocht..maar echt heel cliche maar het is alles waard!! 
@just-me ik denk dat we nu weer redelijk gelijk Lopen qua cyclus.. ik zit nu op dag 2 met letrozol volgende week maandag (echo dag 10) succes deze ronde!
@camhay ben benieuwd..!! Duim mee!!
@smus hopelijk goeie echo vrijdag! Spannend weer!! 
@juliass begrijpelijk dat je even wat minder actief was.. ik moet zeggen ik kijk ook net wanneer ik zin heb eigenlijk al moet ik zeggen dat ik ook oprecht wel heel benieuwd ben naar alle anderen dus toch wel regelmatig ff kijk...wel fijn dat het zo kan! Herkenbaar ook wat je zegt met je vriend tussen mijn man en mij heeft alles ook al voor de nodige spanning gezorgd.. en nog.. maar dat komt ook omdat hij er heel anders in staat dan ik, hij is heel veel (lees bijna altijd ?)werken en krijgt er ook mede door corona allemaal veel minder van mee.. daarnaast hoeft hij het niet te ondergaan die hormonen echt de duivel merk ik! Moe, kort lontje, misselijk enz. (Als hij thuis komt voel ik me ooit moeder de heks op haar bezem..?‍♀️?) En ik merk de combi met ons dochtertje die hier ook rondloopt, werk ect. Dat maakt t soms ook onmogelijk om alle ballen hoog te houden!!  Maarrrr alles voor een mooi doel!! Komt vast allemaal weer goed, we gaan ervoor! 
@ly wanneer had je 1e echo? Houd ons op de hoogte ben benieuwd! ?

Lees net dat Mar test te maken heeft met antistoffen in het sperma. En dat dat vaak aanwezig is na een ontsteking aan de ballen.
Dus vrees toch helaas dat mijn ventje daar schade aan over heeft gehouden. Gezien hij zelf voor de bijbalontsteking wel gewoon vruchtbaar was. (Hij heeft een zoontje uit een eerdere relatie). Ik ga me maar gewoon instellen op IUI. Hoop dat dat de vervolgstap zal zijn want als ik nadenk over ICSI vind ik dat ook wel weer een hele heftige stap.

Terug
Bovenaan