PCOS, Letrozol

@lilo ik ben 18 november netjes een dag of 6 ongesteld geweest naar een cyclus van 29 dagen. Maar toen werd ik ineens 4 december alweer ongesteld, dit duurde maar 3 dagen. Toen mocht ik dus pas 18 december met Provera starten tot en met 24 december. Ik heb vanmorgen voor de zekerheid nog een test gedaan vanwege de gevoelige borsten. Maar ook deze test was weer negatief. Ik hoop gewoon dat het vandaag of morgen toch doorzet. Wat spannend voor jullie, ik duim mee dat het deze x ook bij jullie goed verloopt.
 
Eigenlijk sloeg het ook nergens op om 2e kerstdag een test te doen hoor terwijl ik net 1 dag klaar was met het slikken van Provera. Maar mijn lichaam is nu zo raar bezig dat ik er allemaal onzeker van word en niks meer van snap.....
 
Heb een hoop gemist zo te lezen.  Voor ons. Helaas door naar de volgende ronde. Vandaag is mijn menstruatie in volle hevigheid doorgebroken. Maandag direct bellen. Want ze willen nu een hsg onderzoek doen. Wel moet ik op dag 3 gewoon starten met letrozol. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wilkindje wat vreselijk jammer voor jullie. Hopelijk ben je snel schoon en kan je verder gaan. Wanneer mag je weer voor een echo?
Gebruiker zo super leuk voor je dat het raak is. Die kwaaltjes gaan alleen nog maar aansterken hoe meer hormonen hoe meer veranderingen er in je lichaam zijn. Begrijp wel dat je ze graag voelt ter bevestiging.
Lara mijn ervaring met provera is dat ik na mijn laatste pil ingenomen te hebben nog 7 dagen heb moeten wachten op mijn menstruatie. Het kan zelfs oplopen tot 10 dagen las ik in de bijsluiter. Maar bij twijfel gewoon naar de gyn bellen heb ik toen ook gedaan dan stond er tenminste een afspraak.
Lilo voor jou ook op naar de volgende ronde.. nieuwe ronde nieuwe kansen. Hoop voor je dat er nu er nu geen overstimulatie is. Minder twijfel en kan je het sneller gezellig maken
 
@mariska, in de hoeveelste ronde letrozol zit of ga je nu? Voor mij geen ervaring met hsg onderzoek. Fijn dat je jou ervaring deelt over Provera, dit geeft toch een beetje rust en wacht ik het inderdaad gewoon nog even af.
 
 
@Mariska. Wat jammer ? Heeft de gyn uitgelegd waarom ze nu een hsg onderzoek willen gaan doen? Ik hoop iig voor je dat je daar meer duidelijkheid door krijgt. En wel fijn dat je gewoon door mag gaan met de Letrozol. Zou toch jammer zijn als je hierdoor een ronde over zou moeten slaan.
@Lara. Ik hoop echt voor je dat je snel je ongie hebt. En anders inderdaad maar de gyn nog een keertje extra bellen. 
Ik sta er deze ronde weer optimistisch in ? Inderdaad nieuwe ronde, nieuwe kansen! Daarbij vind ik dat eerste deel echt snel gaan. Ik heb dan morgen over een week alweer de echo en dan waarschijnlijk later die week alweer m'n ei. Vind het stiekem ook heerlijk dat m'n man en ik elkaar dan toch nog wat extra aandacht geven om het ook niet te erg agendaseks te laten worden. 
 
We gaan nu ronde 4 in. Met 2.5mg letrozol. Normaal gaan ze pas na een half jaar verder kijken als het dan nog niet is gelukt. Maar mijn gyn heeft echt zoiets van ik wil gaan kijken of jou eileiders verstopt zitten of niet. Zijn ze niet verstopt dan is er vloeistof doorheen gegaan dus voor de volgende rondes nog iets toegankelijker. Zijn ze verstopt dan scheelt het je een paar maanden en kan er een ander traject gestart worden.
Ik was er zelf heel verbaasd over toen ze het voorstelde. Ze denk gewoon heel erg met mij mee dat vind ik wel heel prettig.
Dat heb ik ook altijd dat die eerste weken heel snel gaan.
 
@lilo bedankt voor je medeleven. ☺️


@mariska wat fijn dat je een gynaecoloog hebt die zo snel doorpakt! Ik had dat ook liever gehad hoor! Tot nu toe ben ik al 4 maanden bezig waarvan het nog maar 1x goed is gegaan. Ik baal daar echt van! Mijn gynaecoloog zegt als de medicatie nu aanslaat gaan we nog 5 maanden verder, daarna bekijken ze of doorgaan met letrozol als dit nog goed aanslaat of injecties.  Maar goed eerst een menstruatie krijgen is nu stap 1... fijn dat 2,5 mg aanslaat. Dit deed bij mij niks. Vanaf 5 mg deed het pas zijn werk.
 
Als het met 5 zijn werk doet is het toch ook prima het werkt dat is het belangrijkste. Inderdaad die menstruatie moet nu eerst gaan komen. Hoop met je mee dat die er snel is. 
 
Terug
Bovenaan