PCOS, Letrozol

@lubb ik kan me voorstellen dat de 2 weken wachten enorm langduren. Ik ben net begonnen met de 1e ronde letrozol. Ik heb het idee dat het per ziekenhuis verschilt. Ik moest direct starten met 5 mg en krijg ovitrelle om de eisprong te laten plaatsvinden. Krijg jij ook ovitrelle of iets dergelijks? 
Ik heb vanmorgen eerste meting gehad 2 follikels van 14 mm, morgen nog een keer terug en waarschijnlijk komend weekend spuiten. Ik vind het zo spannend. Doen jullie nog iets extra om de bevruchting/innesteling (proberen) te bevorderen? 

@Lubb, ja de wachtweken duren best lang. Zoals je hier al leest is dat voor de meesten een tijd waarin veel afleiding gezocht wordt!

@Gebruiker081; ik weet niet zo goed wat je extra kunt doen om innesteling te bevorderen eigenlijk? Ik ben daarin misschien ook wat nuchter, het lukt of het lukt niet? Ik heb mijn levensstijl in zijn geheel aangepast, qua voeding, vitamine/mineralen enz al vanaf begin vorig jaar. Dus ik doe niks bijzonders of extra. Het enige dat ik soms fijn vind, maar dat is echt een gevoel en geen speciaal ding om iets te bevorderen is om mezelf warmer te houden na de eisprong. Een hittepit onder mijn voeten of 10 minuten tegen mijn buik ofzo. Daar heb ik dan gewoon behoefte aan ??‍♀️

@just-me ik heb tot nu toe eigenlijk ook niets extra gedaan. Misschien maar gewoon doen waar ik me op dat moment goed bij voel. Voor nu maar al blij zijn dat er al 2 eitjes groeien, voor ik me druk ga maken over innesteling. 

@ ly: ach wat een spanning toch meid! Extra spannend allemaal na die miskraam en dan ben je toch op je hoede.. Hoop dat het allemaal spanning is om niks en dat al die wisselende symptomen er gewoon bij horen. Even geduld nog dus en hopelijk kun je echt gaan genieten na de eerste echo!
@ Juliass: balen dat je cyclus zo lang duurt en weer op moet hogen.. maar deze cyclus is nog niet verloren toch? Als hij springt heb je gewoon een kans.. 
@ san: heerlijk hoor even op vakantie zijn! Ben wel een beetje jaloers. Wij hebben in april maar een tripje naar Praag geboekt. Jammer van de VMO van je vriendin! Ook heel raar om dan zelf nu lekker op die roze wolk te zitten en dat zij dan nu met dat verlies te maken krijgt. Lijkt mij ook moeilijk!
@ lubb: welkom! Ronde 3, daar zit ik nu ook in! Volgen ze jou iedere ronde? Ik vind zelf eigenlijk de dagen tot aan de eisprong het spannends. Pas als hij geweest is dan kan ik beter ontspannen, want dan kan ik niks anders meer doen dan wachten! 
@gebr081: fijn dat er 2 eitjes groeien! Wel snel dat je morgen weer terug moet en dan van het weekend spuiten.. dan gaan de rondes wel snel! Was vandaag cd10? 
Ik zit morgen op cd10 en dan eerste echo.. weinig last van bijwerkingen gehad, maar wel weer een acne uitbraak helaas.. Hopelijk morgen een mooie groei te zien en wordt dit een goede ronde!

@Juliass; Fijn dat er een mooi groeiende follikel zit! Hopelijk gauw een eisprong, wie weet is het dan helemaal niet nodig om op te hogen volgende maand.. ??
@san; ach jeetje wat naar dat het bij jouw vriendin mis is gegaan.. dat zet je toch weer even met beide benen op de grond hè.. ja die onzekerheid hoort er bij helaas, en ook het wisselen van kwaaltjes! Ik merk (gelukkig) weer meer gevoeligheid van m'n borsten, af en toe wat misselijk en krampjes. Maar verder valt het mee! Geniet nog van je laatste dagen in Lapland!!
@Lubb; welkom! Ja de wachtweken zijn altijd lastig.. probeer afleiding en ontspanning te zoeken.
@Gebr081; wat fijn dat er twee follikels groeien! Hopelijk gaan ze beide springen zodat je een dubbele kans hebt ?.
@smus; thnx meid, heel lief! Ik hoop ook dat het na de eerste echo wat meer rust geeft. Tot die tijd zullen af en aan de onzekerheden nog wel eens overheersen. Voel me nu gelukkig weer wat rustiger! 
Spannend morgen je echo, hopelijk is er al een mooie groei van een follikel te zien ??

Hey dames,
Hier was het even wat stiller. 2 dagen terug is een vriend van ons onverwachts overleden. Ben dr kapot van ;( hartinfarct... zo jong nog. Was de man van een van mijn goede vriendinnen. Heel erg onwerkelijk allemaal.. mja..
Ik zit nu in de wachtkamer van het ziekenhuis voor de 2e meting. Ik hoop zo dat dit vandaag positief nieuws gaat zijn en er misschien 2 eitjes aan het groeien zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit keer heel positief ben en denk dat mijn lichaam het nu wel "doet". Heb gewoon een voorgevoel en idee dat mn eisprong eraan zit te komen.
We zullen het zo wel zien.
Ik reageer straks even rustig op iedereen. Moet weer heel wat bijlezen zie ik haha.??

Oh jemig Camhay, dat zijn de echt harde kanten van het leven… ? Gecondoleerd en wat een schok als iemand je zo plotseling ontvalt. Heel verdrietig… Veel sterkte voor jullie. Ik hoop dat er een mooie echo aankomt zo ??? Ik geloof er wel in, dat je aanvoelt wat er gebeurt.

@ly.. logisch hoor dat je je zo voelt. Maar komt vast goed! Moet gewoon goed gaan nu ?
@julias, aaah wauw meis. Wat fijn dat er toch wat is gegroeit. Is die al gesprongen? Ben erg benieuwd.
@lub welkom! @gebruiker ook welkom! Ik heb bij mijn zoontje na de eisprong tarwekiemolie geslikt (kruidvat) en granaatappelsap gedronken. Was direct zwanger maar geen idee of dit heeft bijgedragen. Baadt het niet dan schaad het niet haha. Ik moet zeggen dat ik dat nu al 13 rondes niet heb gedaan dus ik ga dat nu wel weer proberen. Wie weet helpt het iets omdat mijn slijmvlies telkens aan de dunne kant blijft. En beide producten zouden dat dus moeten verbeteren. Succes iig!
@smus, succes vandaag! Hopelijk een mooi eitje!
@just-me dankjewel meis. Ja het is zo onwerkelijk dan... als iemand ziek is heb je nog een soort van mogelijkheid tot afscheid en weet je dat iets eraan komt. 
Ik moet waarschijnlijk ook over op nog een verhoging of gonal f. En waarschijnlijk gaat het gelijk de gonal worden omdat ik ook teveel bijwerkingen heb van de letro. Had vandaag weer de lieve arts ? zij vroeg als eerst hoe het met me ging en hoe de bijwerkingen waren. Heb aangegeven wat ik had en dat was toch niet echt de bedoeling. Ze kon me ook vertellen dat mn cyste weg was. (Arts van maandag heeft er niets over gezegd). Slijmvlies is van 2.5 mm naar 4.5 mm gegroeit. Maar helaas nog steeds maar kleine follikels. Links 1 van 11 mm en rechts nog steeds 10 mm. Dinsdag moet ik weer terug en dan zit ik alweer op cd 17. Ze zei ook wel dat dat gewoon de lange kant opgaat en toch niet echt de bedoeling is, vooral niet met ophoging. 
Maar voor nu groeit er wel wat. Al kan het onder de 14 mm nog slinken... of krimpen. Laten we hopen dat er dinsdag gewoon 1 mooie follikel zit. Maar ben nog wel positief hoor... hoop alleen niet dat het weer eenzelfde ronde wordt en we erachter komen dat letrozol gewoon niet werkt bij me. 

Terug
Bovenaan