PCOS, Letrozol

Gaat het bij jullie ook weer zo tekeer? ? Wat een wind jongens! Niet goed hoor dit!

Een hoop dames die wachten op mooie eitjes dus! Lijkt wel Pasen hier soms hihi ? Hier een ronde zonder controles en vanmorgen (denk achteraf gister avond vast ook al) positieve ovulatie test! Toen voelde ik achteraf gezien al dat er echt het eea aan het rommelen was. Nu hopen dat het mooi doorzet en ik een duidelijke temp stijging zie van de week! Ik zit vandaag op dag 11, dus iets later dan vorige 2 rondes. Maar nog steeds heel mooi vroeg. Ik hoop dat jullie snel volgen! ?? Klinkt hoopvol @Camhay!

@smus, en al geweest???? Heel benieuwd of het mooi is gegroeit! Gelukkig valt de schade dan mee. Kan me voorstellen dat het spannend is bij bossen.
Ik heb hier iig hele goede hoop voor morgen! Heb steeds erger wordende ovulatiepijn. Nog geen smiley op de cb maar in combi met het bms wat nu al 2 dagen duurt , ziet het er hoopvoller uit dan vorige ronde. Toen stopte het steeds na 1 dag slijm.en pijn... vraag me echt af hoe snel die van mij dan is gegroeit als er hier vrijdag ook pas 10 en 11 mm is gemeten. Wat jij ook zegt normaal vanaf 14 mm gaat het dan sneller en eronder is dat maar de vraag.
Wie weet is het hier dan ook ineens sneller gegroeit. Of zouden ze een follikel gemist hebben op de echo ??? we hebben iig geklust al gisteren. Nu proberen om de dag weer...
@just-me... jaaa hier ook weer! Wat een spooknacht. Klikos omgewaait haha. Van mij mag het wel lente worden! Niks aan deze stormen. Wat fijn een positieve test! Aan de slag weer dan, succes ??. Mooi toch qua cyclusduur... 
@gebruiker... bij letrozol doen ze dat vaker niet dan wel.. pregnyll/ovitrelle spuiten. Maar hier zijn wat dames die dat wel krijgen. Heb het vorige ronde aangegeven en toen werd er gezegd neeee... bij letrozol willen we juist dat je lichaam het helemaal zelf gaat doen. Ik was daar ook redelijk verbaasd over omdat het mu al 2x is gebeurd dat ik cystevorming heb gehad.. en ik daar met 24 mm weer bang voor was. Mijn arts had goede hoop... uiteindelijk had ik toch gelijk en kreeg ik een bloeding.  Het is in elk ziekenhuis weer anders. Bij mijn zoontje kreeg ik.clomid icm pregnyll en dat werkte!

@san... ooh zag je fotos op insta. Echt prachtig!! Wat zal jij genieten zeg? hoe lang blijf je nog? Ik zit nu op cd 15. Dus hopelijk morgen/overmorgen eisprong... Dan is het natuurlijk helemaal prima en werkt de dosis! Mocht dat zo zijn weet ik niet of ik dan op gonal over wil. Twijfel weer....daalijk werkt de gonal niet haha. Wie van de dames hier spuit gonal eigenlijk? 

@camhay thnx!! Jij ook heel veel succes morgen dan!!?? 
@gebruiker081 ik mag geen spuit meer zetten omdat ik een allergische reactie heb gehad op de ovitrelle..? altijd fijn als je lijf zo goed mee werkt..hihi ? pregnyl word niet meer gemaakt in NL helaas maar had daar geen allergische reactie op!! Ze gaan overleggen om voor mij evt pregnyl vanuit het buitenland te halen dus wie weet..?! ? Deze cyclus gaan ze iig monitoren tot ze een goede eisprong zien daarna gaan ze weer verder kijken..  wel jammer dat je negatief advies hebt.. miss idd vanwege de kans op een 3 Ling? Zaadcellen kunnen tot 3 dagen in leven blijven in de baarmoeder en een eitje kan springen vanaf 18mm ongeveer dus miss daarom dan? Maar wel klote lijkt me... Groeit er iets en dan mag hier niet.. ? miss zien ze volgende keer toch nog dat er 1 uitspringt en krijg je alsnog "klus" advies.. ???
@san owja ik slikte naast vitamines ook visolie idd!! En nu weer... 
@just-me hahaha pasen in feb. ✌️ Nouja iig goed nieuws toch?! Zoveel eitjes ? hopelijk ook niet zonder resultaat dan!! ?
Mijn eitje zat vandaag (cd11) op 13 mm ene kant en andere kant zat er ook 1tje die net iets kleiner was... Ben benieuwd naar het gesprek met mijn arts over mijn schildklier.. dat vind ik nu op het moment nog spannender..? hopelijk mag het toch allemaal door gaan..?
Succes iedereen!!???

@camhay lastig die signalen van je lichaam. Lekker gezellig maken komende dagen! 
Zou het ermee te maken hebben dat mijn cyclussen soms 85 dagen zijn? Of misschien verschilt het enorm per ziekenhuis.
Vanmorgen bij de meting nog steeds 14 mm.... ben een beetje teleurgesteld. Hoewel het logisch is dat alles eerst goed afgesteld moet zijn. Maar aangezien nij verteld was dat een follikel 2 mm per dag groeit, had ik nu wel meer verwacht. Zit ondertussen op cd15. De andere follikels bleven nu wel achter en leken nog kleiner dan vorige week. Nog steeds seksverbod.. arts gaf aan dat ze niet de onzekerheid wilt van een meerlingzwangerschap. Wat ik wel begrijp, maar toch verleidelijk om er gewoon al voor te gaan☺ 

Gebruiker... ik heb ff gemist dat je een klusverbod had. Hoezo dan? Weer zo"n ding dat anders gaat dan. Wij mogen wel met 2 aan de slag maar vanaf 3 niet meer. Zou zonde zijn zeg. Ze kunnen je toch niks verbieden hoor. Ik zou met 2 toch gewoon gaan klussen (ik dan). Had met mijn zoontje 2 grote eitjes en nog een wat kleinere en het was er echt maar 1 haha. Met 2 heb je ook een dubbel kansje denk ik dan altijd maar.. dr kans dat het een meerling zou worden is aanwezig maar echt wel klein. Dus zou die afweging gewoon zelf maken. Ze kunnen toch niet bij je in bed kijken ? maargoed voor nu is het toch afwachten bij jou wat de follikels gaan doen. Maar wat hierboven al werd aangegeven. Onder de 14 mm groeien ze vaak minder snel. En kan het zelf zijn dat ze krimpen of verdwijnen. Wie weet is dit een andere follikel die nu 14 mm is gegroeit. Dus wel apart dat ze nu al aangeven dat je een klusverbod krijgt haha.
Wat betreft die 85 dagen. Dat staat er los van. Daarom slik je nu natuurlijk de medicatie. Dan mag je sowieso niet over de 35 dagen cyclusduur heen gaan met of zonder trigger. Anders werkt de medicatie niet en zal je moeten ophogen. Mijn cyclussen zijn zonder medicatie ook enorm lang. Heb zelfs weleens 180 dagen geen menstratie gehad. Geen pijl op te trekken.
Het gaat idd overal net wat anders...
Wanneer mag je nu weer terug voor de echo? Ik denk dat deze wel gaat mee doen hoor. Dag 15 is nog vroeg! 
Hoeveelste ronde is dit voor jou? En heb je 2.5 mg of al een hogere dosis? (Sorry kan het zo snel niet terug vinden hier ?)

@Camhay:

Jeetje wat heftig zeg, heel veel sterkte gewenst. Gecondoleerd. 

Fijn te lezen dat je er deze ronde een beter gevoel bij hebt. 

Ik heb uiteindelijk vrijdag een positieve ovulatietest gehad (zowel de sensitest als de CB), had nog verwacht een goede knaller te krijgen nadat ik dat de vorige ronde ook niet had, maar deze waren echt overduidelijk positief!! Mijn temp is vanaf zaterdag geleidelijk gestegen maar vanmorgen was ‘ie echt aanzienlijk hoger. Weet niet 100% zeker wanneer ‘ie gesprongen is maar dat maakt niet uit. Heb in ieder geval een eisprong gehad, nu maar afwachten of ik binnenkort met de 7,5 mg moet gaan beginnen of niet. 

Lees dat jij waarschijnlijk ook moet ophogen of over moet stappen op gonal f. Ophogen is dan naar 7,5 mg ook denk ik he? Vervelend dat de letrozol van de 1 op de andere ronde ineens niet meer kan werken. Ik heb me er wel al een beetje bij neergelegd dat als de 7,5 mg niet meer werkt ik waarschijnlijk over moet op gonal f (daar is nog niet over gesproken maar aangezien dit de hoogste dosis is lijkt me dat van wel). Prikken klinkt wel wat serieuzer dan de pillen maar het is wel een voordeel dat je het daar wat meer mee in de hand hebt en je ieder moment kan ophogen ipv dat je weer een verloren ronde hebt als de pillen niet werken. 

Ben wel benieuwd als ik ongesteld word en dus met de 7,5 mg moet beginnen wanneer mijn eisprong dan gaat zijn. Lees hier wel eens verhalen van meiden waarbij ‘ie rond dag 11 ofzo al springt, ben benieuwd hoeveel eerder dat dan gaat zijn. 

Wat kut zeg van de schade… Hier is het alles meegevallen. Dat van je konijnenhok was mijn grooste nachtmerrie; hebben ook 2 konijntjes maar gelukkig is het hok gewoon blijven staan. Gelukkig zaten ze er niet in!

Fijn dat je ovulatiepijn begint te krijgen; hopelijk goed nieuws morgen!!

@Smus: 

Vervelend te lezen dat de Letrozol bij jou ook niet helemaal goed lijkt te werken. Lees dit nu wel echt bij veel van ons… een ronde waarin het perfect lijkt te werken en vervolgens een ronde waar dat niet meer zo is… Het is fijn als je voldoende hebt aan de pillen maar wat ik hierboven schrijf; mochten we toch over moeten stappen op de spuiten is dat misschien niet fijn, maar daar heb je wel meer houvast mee denk ik. 

@All:
Mijn follikel was tijdens de echo afgelopen woensdag 21 mm en hij is vrijdag/zaterdag denk ik op z’n vroegst gesprongen. Zou dus best kunnen dat de mijne ook 25+ is geworden. 

@Just-Me:
Fijn dat je een positieve ovulatietest hebt gehad! We lopen gelijk (ik inmiddels op dag 26 en jij op dag 11; maar dat terzijde! Haha). 

Wij hebben trouwens wel echt een aparte ronde gehad. Gister zei mijn vriend nog; ik moet nu wel even bijkomen hoor. Jeetje. 
Omdat mijn eisprong veel later sprong dan verwacht en ik dacht dat ik de ovulatietesten niet helemaal kon vertrouwens en dus bang was 'm te missen hebben we echt 2 weken lang behoorlijk verplichte seks gehad... Haha. Mocht er een nieuwe ronde komen dan hoop ik dat we een water korter frame hebben waarbinnen we het moeten doen haha!

@camhay echt gek om te lezen idd dat er z'n verschil in zit per ziekenhuis. Bij mij is het haast andersom.. van onze dochter zwanger geworden door alleen clomid!! Wel de hoogste dosering dan maar zonder spuiten (ook nooit over spuiten gesproken, ja alleen als de clomid niet zou werken na 6 maanden/rondes, maar dan was het beleid helemaal over te gaan op spuiten die gonal F dus.) Dus stond er nu deze keren van te kijken dat ik "ineens" een spuit moest zetten in combi met hormoon pillen.. ook hier was verder niets over gezegd ofzo en voor ik het wist had ik m zelf gezet al terwijl ik er altijd al zooooo tegenop zag!! Je hebt dan toch een soort van vergelijking want je weet hoe het toen gelukt is en nu gaat het weer totaal anders!!! Soms best lastig hè?!! Ik overweeg nog om miss gewoon weer aan de clomid te gaan en te kijken wat dat doet ofzo.. aangezien dat vorige keer uiteindelijk wel gelukt is....Al had ik toen dus aanzienlijk meer bijwerkingen dan met de letrozol!! Maar goed dat nemen we natuurlijk voor lief als dat dus wel werkt!! Ik wacht deze ronde natuurlijk gewoon af en ga er weer vol voor, maar ga het wel aankaarten bij mijn arts.. 
@juliass wat goed dat je een eisprong hebt gehad!! Dat wachten de hel hè?!? jeetje ook heftig idd! Maar wel herkenbaar haha wij hebben dat idd ook weleens gehad van die verplichte weken, en dat mijn man letterlijk zei pfff alweer? En dat ik dan dacht ja hallo wat wil je dan? Nou dan ben je ook gelijk weer opgedroogd hoor!! ???? Leverde bij ons veel irritaties op ene keer van zijn kant andere keer van mijn kant (nu dan niet meer want krijg gewoon controles dus da's dan wel weer n "voordeel")? maar dat maakt het dus wel een stuk "makkelijker" en iets of wat "gezelliger" om het zo maar te noemen ofzo? uiteindelijk is het allemaal verschrikkelijk dat het zo moet natuurlijk maar je snapt van wat ik bedoel..?
En met die pillen... Ik denk dat het met alles zo is, het is altijd weer kijken en afwachten wat je lijf doet met de clomid was het ook ene keer wel dan weer niet heel vreemd allemaal maar goed het kan dus echt zelfs als je het niet (meer) verwacht!! Blijf hoop houden!!
Net ook gesprekje gehad met mijn internist mag gewoon door gaan met deze rondes?over 4 weken weer bloedprikken en gewoon weer elke 4 weken vanaf nu.( Ben het inmiddels gewend was voorheen elke 6 weken met soms om het half jaar prikken en dat al 10 jaar lang inmiddels)  Ik zie dit als goed nieuws dus we gaan er weer voor!!??? 
Overigens fijn om jullie verhalen te lezen weer..ooit vraag ik me af heb ik dat alleen?? Of is dat stom of raar dat ik zo denk of me zo voel?  Maar vind het dan wel fijn (ofja fijn) om herkenbare dingen van anderen te lezen!! Dat je denkt owjaaa zo herkenbaar!!! Ik ben daar dus niet "alleen" in!! ?
Succes iedereen weer!! ?

Terug
Bovenaan