PCOS, Letrozol

@ Camhay: ach jeetje! Gecondoleerd zeg. Dat je daar van slag bent dat begrijp ik wel! Zeker als iemand zo plots uit het leven gerukt wordt. Jammer van je eitjes, maar misschien goed als je straks over kunt op spuiten. Eerst even afwachten wat het deze ronde nog brengt!
Ik kom net terug uit het ziekenhuis en ben ook wel een beetje teleurgesteld.. met de 2,5 zat ik in de eerste ronde op cd10 al op 18mm. Vandaag met de 5 heb ik er 3 die iets groter zijn dan de rest, maar de grootste was 10,5.. gaat dus in ieder geval niet echt snel en mijn eerste ronde duurde uiteindelijk ook nog 32 dagen. Ben dus nu al bang dat het weer een lange zit gaat worden ?
@gebr081: jij meer geluk vandaag? ?

@Smus ja, ik word elke ronde nog gecontroleerd. Vind het ook wel een prettig idee, zodat ik weet dat en wanneer ik een eisprong kan verwachten. Ik had op cd10 12mm en waarschijnlijk op cd13/14 gesprongen. Was op cd15 in ieder geval gesprongen. Tenminste... dat denkt ze op basis van echo. Ze zag het aan het slijmvlies en een blaasje dat wat grilliger was. Ronde 2 was ie doorgegroeid tot 25mm. Zegt dus ook niet altijd alles. Hopelijk groeit ie snel door en duurt je cyclus deze maand niet zo lang. 

@Camhay jeetje. Heel veel sterkte! Kan me voorstellen dat het veel met je doet. Duimen voor goed nieuws de volgende controle. 

@smus ohh klote he... bij mij dus ook alleen van die kleintjes. Wanneer mag jij weer terug? Ik dinsdag weer. Mag toch hopen dat er dan wat beter nieuws is. Ik zat idd ook al te kijken naar mn cyclusdagen. 1e ronde had ik op dag 12 al een goed groeiend ei. Nu pas weer op dag 17 een echo dus mn eisprong zal dan ook weer later zijn dan dat. 
Dankjewel lieve meiden! 
Hoe is het met jullie na de storm? Schade? 
Ik heb een hoekhuis dus bij ons is er heel wat schade aangericht. De storm stond precies in slechte richting waardoor onze schutting deels kapot is gewaait aan beide kanten. En ons konijnenhok (vrij groot hok met 3 verdiepingen) is de lucht in gevlogen. Helemaal kapot ook. Gelukkig zat er geen konijntje in ? aan de voorkant is een boom ongewaait in de speeltuin. Hopelijk zijn jullie het wat beter doorgekomen?

@sonnie ow wat raar z'n groot ei!! Ze vonden de mijne met 24 mm al groot zei ze.. wist niet dat dat zo groot kon worden.. ?Ik heb er tot nu toe geen ervaring mee maar lijkt me ook moeilijk en dubbel voor je!! weer opnieuw starten na een vmk.. Hoe voel je je nu? Hopelijk is alles schoon, mag je starten en gaat het nu wel goed komen!! Duim met je mee!!
@ly 2 maart! Steeds dichterbij!! Spannend!! 
@san 8 maart ook spannend!! 
@just me Oke! Hopelijk een goeie ronde dit keer dat is ook lastig zo plannen met een donor lijkt me?!! Heel veel succes!! En Engeland heel leuk!!? Wanneer gaan jullie? 
@juliass Ja, je lijf zit maar gek in elkaar denk ik ooit.. bij mijn dochtertje toen ene ronde 0 reacties op de clomid andere ronde ineen wel een kans ronde erna zelfde dosering weer helemaal geen reactie... Uiteindelijk dus met clomid 150mg laatste ronde met pillen toch zwanger dus wie weet!! Het kan dus!!!
@lubb mee eens!! Die wachtweken pfff ik vind die echt het meest verschrikkelijk van alles!! Wel fijn vind ik zelf ook dat ze gewoon mee kijken.. al is het lastig plannen enzo met alles maar toch heb ik dat liever dan dat ze je "los" laten.
@gebruiker, denk dat je daar weinig invloed op hebt idd.. echt afwachten..
@smus reisje naar Praag lijkt me ook prachtig!! Ow ik hou ook echt van reizen!! Ben er zelf nog nooit geweest.. wel heel veel andere landen hihi altijd dromen blijven houden he?!
Snap dat je teleurgesteld bent...!! Maar het wil nog niet alles zeggen hoor!! Kan goed ineens toch door gaan groeien je weet het nooit.. ? Zoals ik al zeg het zit maar raar in elkaar allemaal je kunt er ooit geen pijl op trekken..
@camhay jeetje wat erg!! Gecondoleerd!! En balen dat je ws nog een verhoging moet of spuiten.. maar van De andere kant kan het dan misschien wel wat sneller gaan!! Krijg je ws ook meer controles en met die spuiten kunnen ze per dag ophogen toch??! Vriendin van mij had dat ook moet zeggen weet niet helemaal precies hoe dat ook alweer zat?! ? Hoe gaat het nu verder allemaal wanneer moet je weer terug ofzo? Heel veel sterkte!!  Haha ja die storm erg hè?! En er komt er maandag nog 1 zeggen ze.. gelukkig zat er geen konijntje in idd!! ?  Wij hebben een hond die gewoon uitgelaten moet worden nou die waaide ook haast weg... ? 
Ikzelf zit nu op cdag 9 vandaag maandag dag 11controle in het ziekenhuis bij mij houden ze nu heel de cyclus bij deze ronde en gaan precies kijken wanneer die springt of gesprongen is (omdat ik geen spuit meer kan zetten..) Hopen dat die vanzelf springt maar weet het eigenlijk niet zo goed..aangezien dat ei bij steeds niet vanzelf gesprongen is...Voor ik zwanger was van mijn dochtertje was ik soms een jaar niet ongesteld dan weer 6 maanden niet dan weer 2 maanden niet...geen pijl op te trekken! Na de bevalling van mijn dochtertje werd ik wel ongesteld pas ongeveer een jaar na de bevalling en daarna Cyclussen van 2 / 2,5 maand... En zo hevig!! Meestal 3 weken lang!!  Ze zei tegen mij dat het ook niet zeker was dat ik dan een eisprong heb gehad maar dat kunnen ze niet meer na gaan..  alle ovulatietesten die ik deed gaven ook helemaal niks aan ? 
Vorige 2 rondes zaten de eitjes op 24mm allebei de keren en heb toen spuit moeten zetten dus ben heel benieuwd of er iets groeit deze ronde en/of en wanneer die springt?! We gaan het zien allemaal!! Ookal heb ik er zelf een hard hoofd in deze ronde en denk ik dat het nog lang kan duren voor er een ei springt bij mij blijf ik mezelf ook vasthouden aan wat ik net tegen jullie zei..  je lijf zit raar in elkaar dus het kan nog alle kanten op ? nieuwe ronde nieuwe kansen......
Heel epistel weer..(kort en bondig is nooit mijn sterkste kant sorry daarvoor??) en hopelijk ben ik niemand vergeten! ? Fijn weekend allemaal!!!??

Haha zonnestraaltje ben ik niet de enige.. ik kan er ook wat van haha. 
Spuiten kunnen ze idd bijstellen. Dus dat lijkt mij dan ook beter. Hopelijk werkt het dan gewoon zoals het moet. 
24 mm follikels zijn wel redelijk groot. Maar met medicatie schijnt 24 mm wel  "normaal" te zijn en groeien ze vaak wat groter. Hoor weleens dat ze over de 30 gaan. Ben benieuwd wat jouw lichaam gaat doen zonder de triggerspuit ja... hopelijk gaat dat gewoon goed.
Spannend morgen! Ik duim voor een mooie follikel! Ik moet dinsdag weer terug.?
Ik heb vruchtbaarslijm en een beetje beginnende ovulatiepijn. Dus heb een beetje het idee dat er wel wat aan het groeien is. Maar hoop dat het dan wel goed zit. Vorige ronde had ik natuurlijk 3x die ovulatiepijn en een follikel die probeerde te springen. Werd uiteindelijk dan een cyste... dus durf ook weer niet gelijk vol op mn lichaam te vertrouwen. 
Ik hoorde trouwens dat vanavond alweer stormachtig ging worden. Hopelijk valt t mee... we hebben gisteren net alles gemaakt ?? mijn hondje die mocht niet naar buiten. Die heb ik tussen de windvlagen door ff de tuin in gelaten maar is een chihuahua dus die was sowieso de lucht in gevlogen ??

@lubb spuit jij om de eitjes te laten springen? Of had je huiswerk gekregen toen? Ik ben zo bang dat ik te laat ben. 
@camhay hopelijk klopt jouw gevoel over ovulatiepijn. En groeit er iets moois. Triggeren ze jouw eisprong niet? Zeker als hij anders misschien doorgroeit tot cyste?
@zonnestraaaltje mag ik jou vragen waarom jij geen spuit meer kon zetten? 
Ik zelf ben donderdag geweest toen 2 follikels van 14mm. En wat kleintjes die niet meededen. Mijn man moest diezelfde avond nog een zaadlozing hebben van de arts om "voor te bereiden". En vrijdag moest ik terug. 
Andere arts en zij zag 1 follikel van 14mm 1 van 13 en 1 van 11. Nu kregen we een seks verbod en moet maandag weer terug. Maar heb wel meteen moeten leren hoe ik ovitrelle moer spuiten. 
Vandaag zit ik op cd14 en ik ben zo bang dat we straks te laat zijn en dat mijn ze morgen misschien al gesprongen zijn. 
Wat zouden jullie doen?

@ Camhay: het zit jou ook niet mee hè! Gelukkig is alles weer gemaakt. Onze achtertuin grenst aan het bos, dus wij maakten ons ook wel zorgen.. 1 tak van een boom van onszelf afgebroken en dat was het wel gelukkig! Zijn we weer goed vanaf gekomen. Ik mag morgen terug op cd13. Ben benieuwd! Hoop toch wel dat de grootste dan rond de 14mm zit.
@ lubb: dat is best snel dan als je op cd10 op 12mm zat en hij dan alsnog op cd13/14 gesprongen is. Ik dacht dat ze vanaf de 14mm met ongeveer 2mm per dag groeien en pas vanaf 20mm ongeveer springen.. Dan moet hij bij jou harder groeien of kleiner zijn toen hij gesprongen is! Misschien is er dus nog hoop voor een korte cyclus met mijn kleine ei ?
@ gebr081: hebben ze ook gezegd waarom je een seksverbod hebt? Vanwege kans op drieling? Ik vind het wel apart dat ze jou enerzijds willen laten spuiten om je eitje te laten springen en nu zijn ze dus eigenlijk bang dat ze vanzelf gaan springen? Heel vreemd. Ik denk zelf dat als ze nog zo klein zijn dat je nog wel een paar dagen hebt, maar als ik het verhaal van lubb lees misschien ook wel weer niet! Even afwachten en hopelijk morgen dan meer duidelijkheid! 

@camhay wat een vreselijk nieuws van je vriend, gecondoleerd met het verlies. Hoe ver in je cyclus zit jij nu??
@smus, ik had op dag 10 ook twee eitjes van 12, op dag 15 waren ze 15 mm en uiteindelijk dag 18 19 mm. Twee dagen later had ik mijn ovulatie. Ging bij mij ook traag, maar dus wel een ovulatie bij ongeveer 20-22 mm. Dus misschien heb jij straks ook dat ze op het einde gewoon ineens snel groeien? Wanneer heb je weer een echo? En wat heerlijk dat je naar Praag gaat, lekker er even tussenuit!
@ly, borstgevoeligheid begint hier wel wat vervelend te worden met slapen en hardlopen haha. Verder heb ik volgens mij blaasontsteking of een schimmel te pakken, jeuk jakkes..... Maar lapland is fantastisch! Je gaat het echt enorm naar je zin hebben. Wel jammer vd sauna.
@justme, spannend! Er komt dus binnenkort een eisprong aan? Leuk leuk leuk!
Bij veel dames dus volgens mij bijna een eisprong en dan het wachtbankje spannend!
Over die innesteling, ik weet niet of het wat heeft uitgemaakt, maar ik ging na mijn ovulatie geen koffie meer drinken en alleen rooibos thee. Verder rond dpo 3-4 warme sokken aan, ook in bed met sokken slapen en als ontbijt geen yoghurt of kwark meer (koud). Weet niet of het heeft geholpen hoor.. Maar ik dacht baat het niet dan schaad het niet. Verder slik ik sowieso visolie extra. 

Terug
Bovenaan