PCOS, Letrozol

@camhay
Dit is onze 1e ronde 2,5 mg letrozol. Voor mij is alles dus heel nieuw en een tikkeltje snel gegaan ineens. (Althans na ons eerste gesprek bij de gyn). Voor ons ook 1e kindje. Vandaar mijn misschien wat korte reactie op jullie, maar ik heb gewoonweg nog geen idee hoe alles werkt en geen ervaring. 
Wij kregen voor het weekend klusverbod, omdag er 2 van 14 zaten en 1 van 11. Nu mogen we nog steeds niet omdat ze nog wilt afwachten tot woensdag dan moet ik weer voor meting. Ik wil graag luisteren naar de gyn, maar deze begrijp ik niet zo. Het eerste wat ze zei toen ik voor de meting kwam was al dat bij 3 we absoluut niet mogen klussen. Ze hamert er nogal op, een meerlingzwangerschap brengt te veel risico's mee vertelde ze. Wat ik best begrijp, hoewel het ons niets uit zou maken. Een tweeling dan he... 3 gaat me een beetje ver☺. 
Wat ik trouwens echt heel fijn vond, dat de gyn ook even vroeg hoe het mentaal gaat. Of ik alles goed begrijp (vragen komen bij mij altijd pas als ik buiten stap bij een arts haha?). En dat ik alles mag zeggen daar. Dat was wel ff fijn. Nu is alles nog nieuw en gaan we er vol tegen aan. Maar kan me voorstellen dat wanneer je langer in zo'n traject zit je toch wel eens flink kan balen. 

Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie iemand in je omgeving die je alles kunt vertellen?

Sorry, het kost me even te veel energie om alles bij te lezen en op iedereen te reageren. 
maar wilde toch even reageren ;
@zonnestraaltje Bij mij in het ziekenhuis geven ze gewoon nog standaard pregnyl! Ik heb het afgelopen vrijdag nog opgehaald en die ronde ervoor ook, ik snap niet dat jij er niet aan kunt komen terwijl ze hier gewoon bij iedereen standaard nog pregnyl voorschrijven en het gewoon leverbaar is?!
@Hier Mijn oma is afgelopen week overleden. Mijn oma was voor mij echt mn vriendin, ik had zo'n hechte band met haar. We appten bijna elke dag met elkaar, ik mis het contact nu al.. ben echt heel erg verdrietig.. het ging een keer eerder slecht met haar, dat was toen ik zwanger was. Op de dag dat ik toen voor de zekerheid afscheid ging nemen begon mijn miskraam... vreselijk verdrietig dat ik het haar niet meer kan vertellen als het gelukt is. 
Maar een traject loopt natuurlijk altijd door, zo ook de echo's afgelopen week omdat ik nog gonal-f spoot en begin van de week op 13.5mm zat. Uiteindelijk dus vrijdag de pregnyl mogen spuiten en zaterdag de begrafenis.. Ik verwacht er dus niet veel van deze ronde, mn vriend heeft drie weken geleden meerdere dagen koorts gehad en ik heb zoveel aan mn hoofd... Maar we gaan het zien, wel weer op het wachtbankje dus ... 

@juliass,
Oh wat fijn om te horen! En flink geklust dus haha. Dat is echt rot dan he dat het zo verplicht voelt. Ik had dat vorige ronde ook.met die 45 dagen. Nou... was geen romantiek meer. Maar op zich lukt het nog aardig. Ik heb wel wat libidoverlies door letrozol. Ik hoef sowieso niet naar 7.5 mg op te hogen. Ik weet eigenlijk niet waarom maar als de 5 mg niet zou werken dan ging ze toch kijken of we op spuitjes over kunnen. Ze vind mijn bijwerkingen ook te heftig voor nog een ophoging. Ik heb gelukkig geen angst voor de spuitjes... heb juist wel liever gonal omdat het dan beter te controleren is idd. We zullen het wel zien. Hopelijk is het niet meer nodig na deze ronde haha..
@zonnestraaltje. Nou ik zei het toevallig tegen mn moeder vandaag. Dat ze me beter aan clomid/pregnyll konden zetten omdat ik daarmee iig zwanger kan worden. Dus snap jouw gevoel daarin ook wel. Gewoon overleggen. Die bijwerkingen idd pfff zijn geen pretje. Ik had met de laagste dosis al super veel last. Maar ook met de letrozol dus volgens mij maakt het voor mij niet zoveel verschil. Super nieuws dat je door kan! 
En wat je zegt over het praten. Ik heb echt veel aan dit forum. Mijn omgeving snapt echt totaal niet wat ik aan het doen ben en hoe alles werkt. Die noemen je dan gewoon een hormoonmonster alsof het heel grappig is weet je wel. Soms voelt het dan alsof je je masr aanstelt en ik vind echt dat ovulatieinductie flink onderschat word...vooral op mentaal vlak. 
Mijn arts vroeg vd week ook voor het eerst hoe ik eronder ben en mezelf hou. En dat de stemmingswisselingen en bijwerkingen echt heel vervelend kunnen zijn. Dan voel je je wel gelijk begrepen. Ik kan verder wel met mn moeder praten en vriendinnen. Maar het echt snappen doen mensen toch niet als ze het niet zelf hebben meegemaakt of meemaken. Dat maakt het gewoon een eenzaam proces...daarom lekker schrijven hier! 
@gebruiker. Ja ik weet het weer! Sorry haha.. 
Ah zo.. nu snap ik het. 3 doen ze hier ook echt niet nee. Maar omdat die van jou toch onder de 14 mm was zou je denken dat het gewoon kan toch. Ik denk dat ik het stiekem wel zou proberen... kans is zoooo klein. Maar met 3 wel weer extra verhoogde kans op een tweeling. Ik zou dat persoonlijk wel heeeel leuk vinden. Zwaar maar wel mooi! Maar moet wel zeggen ik ben al zo lang bezig. Dus dan wil die kansjes benutten...vooral omdat ik ook al 2x geen kans had door een cyste. Maar kan me voorstellen dat je voor de 1e ronde gewoon ff wil afwachten hoor. Dan zou ik dat risico ook niet nemen.. je moet toch even kijken wat je lichaam doet op die medicatie. Fijn dat je een arts hebt die ook vraagt hoe het met je gaat. Is erg belangrijk!

Aah nee @milou wat vreselijk verdrietig.
Nou het gaat goed hier in de groep zeg :( gecondoleerd ook voor jou dan. En veel sterkte! 
Mijn opa en oma waren ook zo belangrijk voor me. Dat gemis blijft altijd! Dikke virtuele knuffel en sterkte zaterdag! Hopelijk hou je aan deze ronde toch iets moois over... dat zou een prachtig cadeau zijn dan?

@miloup allereerst gecondoleerd!! Wat verschrikkelijk..ook allebei tegelijk zo heel verdrietig! Veel sterkte!! 
Over die pregnyl heel gek om te lezen dat dat bij jou ziekenhuis zo kan?! En dat is ook echt pregnyl niet ovitrelle? Misschien heeft jou ziekenhuis een grotere voorraad ofzo dan dat is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken..? De echoscopiste zei vandaag nog dat ze het niet uit een ander ziekenhuis kunnen halen in NL maar dat het dan het buitenland zou worden?? Ik had de vorige keer echt de allerlaatste spuit zei ze en de apotheek zou dat dan moeten regelen voor me.. ? achja ik weet het ook allemaal niet als ze het maar regelen dan maakt me niet zoveel uit hoe eigenlijk als het maar pregnyl is dan ? of overgaan op clomid wat mij betreft ook prima dan...
Veel succes met de wachtweken en alles eromheen....??
@camhay echt he?! Mijn man en ik zeiden het ook al tegen elkaar... ga het zeker vragen!  Wel fijn dat ze vragen hoe het met je gaat! Die vraag stellen ze eigenlijk te weinig vind ik persoonlijk. Heb ook aangegeven dat ik het mentaal soms best pittig vind, voor nu kun je dan niet echt "hulp" krijgen vanuit het ziekenhuis maar wel als je zwanger bent.. dat is toch ook wel weer vreemd?! Ik persoonlijk vind dit traject de weg ernaar toe zwaarder dan als je uiteindelijk zwanger bent en het gaat goed...maar goed gelukkig is het nog niet zo erg dat ik echt mentale hulp nodig heb ofzo maar kan me voorstellen dat dat nog nodig gaat zijn, of dat er anderen zijn die het wel nodig hebben!!  Maar goed daarin merk je dus wel dat er ook best weinig aandacht is voor het mentale vlak.. weet ook niet of dat overigens in elk ziekenhuis hetzelfde is kan goed ook weer verschil in zitten... 
@gebruiker ja logisch dat je dan niet echt weet van hoe of wat.. maar eerlijk gezegd zou ik hun advies ook echt opvolgen wat dat betreft, hoe dubbel ook!! Bij mij gaan ze een tweeling niet eens aan qua risico.. als er 2 eicellen zijn krijg ik al negatief advies vanwege mijn schildklier en de risico's idd. Dat zullen ze niet voor niets zeggen denk ik dan ? verder zitten 2-Lingen zo ie zo in de familie bij ons.. mijn moeder is een tweeling en verder heb ik aan de zelfde kant vd familie 2 tantes die tweeling zijn, 2 nichtjes en 2 achterneefjes die tweeling zijn. 4 tweelingen aan 1 kant in de familie dus ?  haha 

@ just-me: fijn dat de eisprong weer in zicht is!
@ Camhay: die signalen van jou klinken goed! Hopelijk gewoon een normale ronde nu voor jou!
@ zonnestraaltje: bij jou gaat het zo te lezen ook de goede kant op en fijn dat je gewoon door kunt ondanks die schildklier!
@gebr081: balen! Snap heel goed dat je teleurgesteld bent. Had ook gedacht dat ze wel weer gegroeid zouden zijn. Wanneer mag je nu weer terug? In mijn omgeving heb ik een aantal mensen die in een soortgelijk schuitje zitten. Onze directe familie weet het en een deel van mijn vriendinnen ook.  Niet iedereen begrijpt het, maar ze zijn er wel allemaal voor me en vragen ook oprecht hoe het gaat. Mijn vriend en ik kunnen er ook goed over praten, dus ik voel me niet zo alleen! Dit forum is wel fijn omdat iedereen nu actief in dit traject zit.

@ Juliass: laat, maar gelukkig toch je eisprong gehad! Nu kan het wachten weer beginnen.. Heel begrijpelijk hoor dat je zin na zo lang voorbij is! Had ik vorige maand ook! Mijn vriend lukte het ook gewoon niet meer en daardoor hebben we hem uiteindelijk ook gemist! Ik heb er zelfs een tennisarm van om hem aan te praat te krijgen ? Ik mocht in november al over op spuiten omdat clomid bij mij niks deed, maar op mijn verzoek zit ik nu aan de letrozol. Ik wil gewoon echt veel liever pilletjes blijven slikken dan spuiten, maar als het moet dan is het maar zo!
@milou: gecondoleerd! Ik ben ook heel close met mijn oma en zou niet weten wat ik moest doen zonder haar.. Wie weet  komt er toch nog iets moois nu voort uit dit verlies. Ik ben zelf ooit precies een jaar na het overlijden van mijn overgrootopa geboren! Alsof hij plaats gemaakt had ?
Ik denk dat ik overal op gereageerd heb, maar sorry als ik iemand vergeten ben!
Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en het goede nieuws is dat ze flink gegroeid zijn en het slechte dat ook ik een klusverbod heb!!! Ik heb er nu 2 van 13,5 en eentje van 17mm. Woensdag weer terug en hopelijk zijn ze dan niet alle 3 door gegroeid ? Pff het lijkt zo echt alsof er niks fatsoenlijk werkt. Misschien gaat de conclusie na deze ronde zijn dat ik dan toch maar moet gaan spuiten..

Aaah jeetje dames. Die klusverboden zijn niet leuk! Ik ben ook benieuwd naar daalijk. Ik had gisteren weer redelijk donkere ovulatietesten en liep krom van de pijn maar deze ochtend lopen de testen alweer af en lijkt mn pijn te zakken. Ben erg benieuwd of die er nog zit... als dat zo is dan zal mn lh piek voorbij zijn en mn eitje wel vandaag springen. 
Nja we zullen het zo wel zien :)

Goed nieuws jeeaah eindelijk een kansje sinds december haha.
Links kleine follikels maar voor de zekerheid 1 gemeten die zat rond 15 of 17 mm ik weet het ff niet meer. Rechts 1 van 23 nog iets die op knappen staat! Mijn bmslijmvlies was.... jawel 8.5 mm ??? ik ben zo blij. Ze zei ook het ziet er super uit, je weet wat jullie te doen staat haha. Gelukkig klopte mn gevoel.. ben zo blij dat ik nu weet dat ik gewoon van mn lichaam moet uitgaan. Vergelijk het toch weer met mijn zoontje. Toen had ik ook 1 wat kleinere rond de 17 mn. En rechts 1 van 21 mm. Slijmvlies was toen ook boven de 8 mm.
Gezien mn vorige rondes mn slijmvlies maar 6 mm en 4.5 mm was. Ben ik erg hoopvol met 8.5? al is het bij mn vriend niet goed... wie weet raakt er toch een zwemmertje bij 1 of 2 eitjes ??? vanavond maar weer aan de slag ?

Terug
Bovenaan