PCOS, Letrozol

@smus ow wat vreemd!! Daarom moet ik ook bloedprikken zei ze want je kan niet zomaar met primolut beginnen zei ze tegen mij..als die gesprongen is en dan primolut nog is alleen dubbel op en alles in de war gooien snap dat je daar last van hebt gehad!! Maar het is niet zeker hè.. misschien heb ik geen eisprong gehad.. dan gaan ze meteen door met ophoging letrozol naar 5 mg dat vind ik ook beetje apart want dan ben ik dus kei lang niet ongesteld dan begin ik op dag 28 met de ophoging ? nouja ze zullen wel weten wat ze doen... Daar houden we het daar maar op ?
@gebruiker577.. welkom bij de club ? heel veel succes met het traject ?

Thnx dames! We voelen ons echt enorm blij. Ik hoop voor jullie allemaal zo dat er nog meer positieve testen uit komen ?.
@smus; jaaa, ik merk wel echt meer rust sinds de echo gisteren. Natuurlijk nog wel een onzekerheid op de achtergrond, maar we gaan er nu echt vanuit dat het helemaal goed gaat komen. Al ben ik blij als ik 4 weken verder ben. Zo fijn als de eerste onzekere periode er op zit ?.
wat apart die bruine afscheiding.. heb ik ook nog nooit eerder ervaren!
@san; de mini op de echo was nog niet echt een kindje van te maken, maar dat is natuurlijk ook helemaal logisch. Dat knipperende hartje in het midden is wel echt heel bijzonder ?. Ben heel benieuwd naar de veranderingen de komende 3 weken, dan zal het echt al meer een mensje zijn op de echo. 
@camhay; wat goed dat de test niet minder zichtbaar wordt in ieder geval, hoop zo voor je dat het de goede kant op gaat! Balen dat je waarschijnlijk C hebt ?. Beterschap!
@zonnestraaltje; huhhh wat gek weer! Nou ben benieuwd wat je progesteron waarde uitwijst maandag.
@Juliass; oeeeeh spannend!! Ga je morgen testen als je nog niet ongesteld bent geworden?
@just-me; hoe ver ben jij nu in je cyclus?

Hallo allemaal, 
Ik hoop wat mee te kunnen kletsen hier. Ik ben al wat beginnen terug lezen sinds ik in januari te horen kreeg dat ik PCOS heb, hele zoektocht geweest in tussentijd naar levensstijl aanpassingen, alle tips and tricks, supplementen, trackers die je je maar kan voorstellen in de hoop dat mijn lijf mij een teken van leven zou geven down-under. Helaas sinds stoppen met de pil 5maanden geleden geen ovulatie of menstruatie gehad.
Wel kreeg ik via dit forum veel hoop en begrip terug, wat zo fijn is!!! Ik heb al zoooooveel geleerd van jullie!!
15/3 heb ik een afspraak bij de fertiliteitsarts, ik heb geen idee wat die gaat zeggen, maar ik hoop wel effectief te kunnen starten aan een traject. Ik hoop vanaf dan te kunnen meepraten hier.
Voor degene op het wachtbankje, veel succes ?ik duim al even stiekem met jullie mee voor groeiende follikels, dik BMS, goede progesteron waardes en vooral positieve testen en gezonde zwangerschappen ?

@Ly@Camhay, ik zit nu geloof ik 10 dpo? Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt geen vergelijkingen te maken, geen symptomen te proberen te herkennen of iets in die richting. Ik schrijf s avonds de meest opvallende signalen op, maar ik doe er niks mee. Ik trok vorige ronde bar slecht, dus deze ronde draait om afleiding en proberen er niet bij stil te staan. Lukt echt niet de hele dag, maar ik kom een eind! Ik ging met een goed gevoel deze ronde in, maar heb de dagen voor de volgende ronde al wel ongeveer uitgeteld.

@Zonnestraaltje, dat meen je! Heb jij dat! Ik ben benieuwd voor je wat er uit het bloed komt… en hoe nu verder..

@Jannienne en @nieuwegebruiker, welkom! Lees en schrijf gerust mee! Sterkte de komende tijd met jullie processen!

@Gebruiker:
Welkom en succes met het traject!

@Ly:
Nee ik ga niet testen, ik ben eerder het type dat liever even afwacht tot een moment dat ik denk ‘nu is de kans wel aanwezig’ hihi. Het doorbreken van mijn menstruatie vind ik op de e.o.a. manier minder confronterend dat een negatieve test. 

@Jannienne:
Welkom! Niet prettig dat je PCOS hebt maar zoals je leest ben je niet de enige! Als je vragen hebt, stel ze gerust. Succes. Lief van je, ik duim ook alvast voor jou mee dat het traject voorspoedig verloopt. 

@Just-Me:
Herkenbaar, dat uittellen van de volgende ronde. Ik ga er ook iedere keer vanuit dat het niet raak is en zit met mijn hoofd dan altijd al in de nieuwe ronde. Voor iedereen persoonlijk hoe ze ermee omgaan maar voor mij helpt dit wel op de een of andere manier. Voor jou ook spannend dus, op 10DPO. Ik zit nu op 14DPO. Ik wacht het rustig (uhh ik bedoel in redelijke spanning) weer af. Heb geen goed gevoel en heb geen slecht gevoel, geeeen idee weer. Velen van ons zijn altijd op zoek naar kwaaltjes etc. Maar volgens mij kun je ook prima zwanger zijn rondom NOD zonder dat je het weet. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen. 

@Camhay:

Hoe is het nu met jou meid? Nog getest?

@Juliass, heel herkenbaar wat je schrijft. Ik ben ook een ‘liever niet tester’ tot grote irritatie van mijn vrouw ? Precies dat, menstruatie is minder confronterend! Ik heb altijd gedacht dat ik het vanuit een gevoel wel zou weten als het raak zou zijn, maar nu ik weet hoe verschillend als rondes met de verschijnselen zijn, kan het zomaar wat je zegt; dat je een gewone ronde doorgaat voor je gevoel. Mij helpt het ook om altijd al een stap vooruit te denken, al zit ik stiekem ook wel eens te fantaseren als het wel raak zou zijn, wat ik dan zou doen?

Ben benieuwd voor jou! Wat duren de dagen dan lang hè ?

@julias en just-me. Dank je wel! Voor jullie is het wel stilaan weer spannend nu! En voor camhay ook. Zo gek dat jullie zowat in dezelfde fases zitten.
Hebben jullie nog tips die ik kan meenemen voor de eerste afspraak? 
Ik ben zo bang dat ze straks gewoon zegt; "ga nog maar een half jaar langer proberen" terwijl er niets te proberen valt... Heb echt geen idee aan wat ik me kan verwachten.

@Jannienne, mijn ervaring was juist dat ze meteen konden helpen dmv medicatie. Mijn advies is: stel vooral je vragen. Die gesprekken hebben de neiging enorm snel te gaan ? Dus probeer dat voor jezelf helder te krijgen, mocht je vragen hebben! Eventuele medicatie doen ze in overleg, zij hebben een advies en het is aan jou of je dat wil. Bij mij werd kort verteld hoe dan verder, maar het was allemaal zo nieuw en veel, dat ik zoveel niet echt begreep. Mocht je daarna nog algemene vragen hebben, kun je ze hier gerust stellen hoor! Niet alle ziekenhuizen werken exact hetzelfde, maar in grote lijnen is het wel gelijk. En geef jezelf de tijd, het is best even veel om te verwerken de eerste maanden. Dat gaat je echt wel lukken, stap voor stap gewoon ?

Terug
Bovenaan