PCOS, Letrozol

@gebruiker, lastig om te zeggen of het wel of niet aanslaat. Bij mijn vriendin heeft de 2,5 mg niks gedaan (heeft ze vandaag gehoord) maar bij mij zorgde het langzaam voor effect (cyclus van 34 dagen) en het was in een keer raak! Nu 8 weekjes zwanger. Laatste tijd waren er veel dames zwanger op dit forum. Smus, Ly, ik en Camhay. Dus dat is wel bijzonder en dan doet het toch wel wat! Om je misschien toch een postieve mindset te geven! 

hartelijk dank voor jullie reacties allemaal. En wat fijn voor diegenen die nu zwanger zijn!
Doen jullie nog wat om het te helpen? Valt er iets aan te doen? Hebben jullie tips voor mij? 

@Juliass; oh nee, ik schreef het denk ik verkeerd! Ik zit al in mn 4e ronde 5mg nu. Maar ben nadat de 2,5 bij ronde 5 minder ging werken nu steeds bang dat de 5mg ook ineens niet meer werkt… ? Afwachten gewoon!

@Camhay, hoop dat je snel door kunt meis! Vervelend dat het zo ging met het ziekenhuis, nu hopelijk zonder al teveel gedoe een nieuwe ronde in. Ik duim voor je ?

@Gebruiker: welkom! Ik heb 6 rondes 2,5 mg gehad, waarvan de eerste 4 heel goed werkten. Helaas werd de werking daarna minder en nu dus op 5mg. Ik ben 36… Had in het begin veel last van de druk, maar mijn gynaecoloog praatte met dat meteen uit mijn hoofd. Leeftijd hoeft niet meteen iets te zeggen. Dus ik maak me daar nu wel minder druk over. Helaas ben ik een van de dames waarbij het nog niet tot een zwangerschap heeft geleid. Maar hoe graag we ook willen, het blijft een wonder als het wel lukt.. Ik heb er wel vertrouwen in, maar ik weet niet of het ons gegeven is op alleen letrozol. Maar dat zien we vanzelf! Ik heb wel het eea veranderd in mijn voeding en levensstijl, niet per se voor de pcos maar het blijkt wel een positief effect te kunnen hebben… Er is niets wat een gegarandeerd effect heeft, met of zonder pcos denk ik overigens… Ieder lichaam is anders dus het is een kwestie van uitproberen ? Veel succes met jullie traject!

Hoi, Ik lees veel verschillende dingen over clomid en letrozol, welke medicatie raden jullie aan/sloeg bij jullie aan? Dit kan ik dan bespreken in ons intake gesprek in april.. :)

@ Sarahtje: in mijn ziekenhuis schrijven ze standaard clomid voor. Ik moest dat ook echt 3 rondes doorlopen voordat ik over mocht op iets anders. Helaas dus zonder resultaat en het aanbod was toen om over te gaan op injecties. Dat zag ik niet zitten en heb toen om letrozol gevraagd. Daar maakten ze geen probleem van, maar ze gaven wel aan dat de kans groot was dat letrozol ook niet zou aanslaan aangezien clomid ook niks deed en ik dan op ieder moment over mocht stappen. Daarnaast gaf ze wel aan dat uiteindelijk letrozol de nr 1 keuze gaat worden omdat het tov clomid een hoop voordelen heeft: minder bijwerkingen, minder kans op een meerling, meer kans op een goede en voldragen zwangerschap en zo waren er nog wel een paar! Volgens mij hebben Camhay en Zonnestraaltje hun eerste kindjes wel met clomid gekregen, dus als dat voor je werkt lijkt mij dat ook prima! De kans dat het werkt schijnt 80% te zijn, dus ik hoorde helaas bij de 20% waarbij het niet werkt. Schijnbaar is de kans ook groter dat het niet werkt als je slank bent! Op letrozol had ik de eerste 2 rondes wel last van bijwerkingen: haaruitval, krampen, droge huid, opvliegers en nog wel een paar die ik inmiddels vergeten ben. Daarna op de 5mg had ik eigenlijk nergens echt heel erg last van! Denk dat je het gewoon even op je af moet laten komen!

Hi sarah.

Wat smus zegt ja.. ik heb bij mijn zoontje clomid gekregen. Maar had daar wel echt flinke bijwerkingen van. Was wel in 1x raak. Alleen was dit met mijn ex partner en die had gewoon goede zwemmers. Nu gaat het lastiger omdat mijn vriend zijn zwemmers minder zijn. Maar toch de 3e ronde letrozol 5 mg zwanger geraakt...dus het kan wel!

Ik had van de letrozol 2.5 mg meer bijwerkingen dan nu met de 5 mg. Het ging ook allemaal zoals het hoorde qua follikelgroei dus wellicht dat het daarom nu mee viel. Hoe dan ook succes! Als jenmag kiezen zou ik voor letrozol gaan ivm bijwerkingen.

Terug
Bovenaan