PCOS, Letrozol

Klopt ik was zwanger door clomid wel de laatste ronde na een half jaar en met de hoogste dosering 150 mg is dat bij clomid.. ene ronde wel reactie andere ronde zelfde dosis weer niks.. had veel last van bijwerkingen zeker meer als met letrozol!! Vooral opvliegers (en echt het zweet overal dat je niet eens wist dat het kon zweten??), buikpijn, haaruitval maar verder viel het allemaal wel mee ik had er echt alles voor over! Toen was er nog geen letrozol of iig niet voor een kinderwens.... 
Nu mocht ik kiezen wat ik wilde dus toen ik hoorde over de voordelen van letrozol en minder bijwerkingen zelfde resultaat was ik om.. dacht oke probeer is dat kan altijd nog terug op clomid evt.. 
@nu zojuist echo gehad maar liefst 3 grote follikels van 18 mm 17mm en 15 mm ?? heek hard balen heb een vrij verbod en ze gaan alles afbreken.. en boos was ik ook!! Maar goed dat ik heb laten kijken en niet meeteen nog een kuur erachteraan!! Ze kon mijn vragen niet beantwoorden want had nu geen arts die belt vanmiddag hoe nu verder.. of menstruatie opwekken of afwachten tot ik ongesteld word..... Ellende weer ? maar goed ik vind het wel fijn dat ik weet waar ik aan toen ben nu!! En ik ben trots op mezelf dat ik voor mezelf ben opgekomen door toch te vragen of ze eerst nog een echo wilde doen!!! Had al buikpijn deze ronde maar dan al helemaal denk ik dan!!?

Hi, 
Net getest, duidelijke streep met 2v5, maar is nog net niet zo donker als de controlelijn. Is dat erg? Vandaag of gister was nod. 
Geen idee hoe ik een foto bijvoeg. 

Balen zonnestraaltje! Ik had vorige ronde ook 3 grote follikels en 2 daarvan waren uiteindelijk toch gekrompen.. Gelukkig dus niet afgebroken, want anders was ik nu niet zwanger geweest! Wat vreemd dat alle ziekenhuizen zo hun eigen protocollen hebben hè! Maar heel goed dat je voor jezelf bent opgekomen en hopelijk nu op naar een goeie ronde!

@ Mickie: een streepje is een streepje toch? Als hij bijna net zo donker is als de controle lijn is dat volgens mij gewoon goed! Bij mij is hij ook nog niet even donker.

@Gebruiker:
Ik begrijp je gevoel volkomen, net als alle meiden hier denk ik. Het wachten en de onzekerheid is soms killing maar helaas kun je daar niet omheen. Iedere ronde duim ik weer voor mezelf, maar ook voor de anderen hier dat er (een) zwangere(n) bijzit. Hoe lastig ook; een zwangerschap kun je niet afdwingen en we willen het allemaal zo graag. Succes bij je eerste echo! Op welke cyclusdag zit je dan? Ik duim voor je dat de 2,5 mg wat voor je heeft gedaan. 
Oh ja en wat betreft je vraag wat we doen om het te helpen; online lees je zoveel verschillende dingen; je kan er haast fulltime mee bezig zijn, maar doe vooral wat goed voelt. 
Ik slik al enige tijd de compleet zwanger van Davitamon en mijn vriend de compleet man van Davitamon. Daarnaast probeer ik meer vette vis te eten en slikken we beide ook nog 1000 mg vitamine C. Mijn vriend is gestopt met roken en we proberen soms nog wat gezonder te eten dan we daarvoor al deden (ook vaak zat een vette hap hoor, maar over het algemeen genomen dan). Een drankje lusten we allebei en drinken we dan ook gewoon nog steeds, alhoewel ik wel aanzienlijk minder dan voorheen. Ben bang dat een avondje dat ik er helemaal aflig echt te veel invloed heeft op mijn hormoonhuishouding, maar nogmaals; doe wat goed voelt. 
Daarnaast ben ik deze ronde gestart met het drinken van een glaasje granaatappelsap (o.a. op aanraden van Camhay) omdat dat de bloedsomloop in je baarmoeder zou moeten verbeteren. Daarnaast bevat het een hoop vitamines en vind ik het nog lekker ook, prima om te proberen. Ook zijn we deze ronde gestart met het gebruik van de Conceive plus glijmiddel. Toevallig gisteravond voor het eerst gebruikt. Voorheen gebruikten we speelsel als glijmiddel en daar zijn we toch maar vanaf gestapt (schijnt minder goed te zijn voor het zaad) en op de momenten dat het erop aankomt merk ik dat ik nog wel eens moeite kan hebben met goed nat worden... Deze glijmiddel zou ipv slecht voor het zaad, zelfs goed voor het zaad moeten zijn, het voelde prima aan dus dat zou ik als tip willen meegeven als je soms moeite kan hebben met echt in de stemming komen. 
@Camhay:
Ah oke, top! Start jij vandaag weer met Letrozol of ben je nou gister gestart? Sorry ben soms m'n tijdsbesef een beetje kwijt. 
@Zonnestraaltje:
Dit meen je niet, hier zakt echt mijn broek van af. Hoe dan?! Ze wilden je gewoon nog een kuur erachteraan geven terwijl je follikels op springen staan... Pfff... Sterkte, ik leef echt met je mee.
Ik denk er als ik dit soort berichtjes lees soms overna 'wat zou ik doen?'. Zou ik echt niet vrijen of toch wel? Hoe groot is de kans dat er 3 bevruct worden? Lastig wel hoor. Misschien dat ik me er ook wel gewoon aan zou houden hoor maar het voelt zo gek dat je zo'n "mooie kans" verloren laat gaan. 
Wat gaan ze nu doen om te voorkomen dat het de volgende ronde ook teveel gaan zijn? Of komt dat nu door je dubbele kuur in 1..?

Aaah zonnestraaltje.. meen je niet. Zie je... blij dat je toch een echo hebt gekregen!

Ga je je houden aan het klusverbod? Hier mag je met 2 eitjes wel door maar met 3 ook niet. Maar wat juliass ook zegt.. de kans dat er 3 bevrucht worden is wel klein... maargoed een tweeling is dannnatuurlijk wel goed mogelijk. ??

@juliass.. yes ik heb net groen licht gekregen en mag vandaag weer starten. Had de foto van de test doorgestuurd (weer lichter dan gisteren) maar wel nog een grijs/schaduwlijntje. Maar mocht het als negatief beschouwen. Ik heb nu ook nog alleen maar wat bruinverlies dus ik denk dat het over is met bloeden nu. Ben benieuwd of de 5 mg nu nog wel zijn werk doet en hoe lang het gaat duren voordat er weer een eitje is gegroeit. Ik krijg nu dus ook geen controle meer ondanks de vmk omdat ze er gewoon vanuit gaan dat dit weer werkt. Bij + 35 dagen moet ik anders weer aan de bel trekken.

@mickie een streepje is een streepje :) je kan een foto uploaden door via google een fotolink te maken en hier in het tekstvak te plakken.

Wij moeten trouwens nog het potje inleveren. Maar mij vriend heeft er helemaal geen zin in omdat hij nu weet dat het wel kan ? ik denk dat ik het voor deze maand maar even laat zitten en hem ook even "rust geef" en gewoon ga kijken wat er nu gaat gebeuren met mijn lichaam. Want tsja die potjes elke keer geeft ook elke keer weer stress haha.

We mogen na deze ronde nog 2x proberen en dan gaat er sowieso meer hulp komen als het niet is gelukt.

Zonnestraaltje balen van je verbod zeg. Dat voelt echt als een gemiste kans he. 
Camhay fijn dat je zo snel weer kan starten. En dat potje zou ik inderdaad even laten voor wat het is. Mijn gyn zei de laatse keer tegen mij, dat over het algemeen de partner er het moeilijkst mee heeft. Omdat ze vaak machteloos zijn, niet mee gaan naar alle afspraken etc. Ik vond dat heel raar toen hij dat zei. Maar als ik er wat langer over nadenk snap ik het ook wel. Wij ondergaan het allemaal gewoon, de partners staan toch maar beetje aan de zijlijn ofzo. 
Ik had zondag beetje bruinverlies, gister helemaal niets. En nu iets meer bruinverlies. Ik twijfel of mijn menstruatie nu begonnen is en of ik moet gaan bellem voor nieuwe letrozol. Heb nooit zo'n rare menstruatie.

Ja en eigenlijk hoeven die mannen niet zoveel te doen he. Maar het is voor hem toch elke keer spannend omdat de uitslagen dan weer tegenvallen. Hij zegt ook ik heb gewoon zwemmers die het kunnen dus voor nu laten we het maar even.

Ander vraagje. Zijn er dames die last hebben van migraine met aura? Ik heb dit vaak in stressvolle periodes maar dan 1 a 2x en maanden niet meer. Nu begon het vorige maand rond het overlijden van die vriend van ons rondom ovulatie. Maar ik heb het in 2 weken tijd nu al 4x gehad en soms ook meerdere aanvallen achter elkaar. Ik ga dan toch denken dat het misschien door de 5 mg komt in combinatie met de zwangerschapshormonen ofzo... heb er nu weer last van ☹️ ik had vanaf 20 weken zwangerschap ook migraine aanvallen maar nooit zo vroeg.

Echt vervelend want ik kan dan echt helemaal niks anders dan liggen en zie bijna niks nu. Angstig altijd ? maar schijnt veel voor te komen bij hormonale schommelingen.

Terug
Bovenaan