PCOS, Letrozol

Huh.. wat wordt er toch veel aangekloot in sommige ziekenhuizen als ik dit zo lees.

Waarom zou je een "follikelmeting" moeten op dag 2 terwijl je nog niet eens bent begonnen met de letrozol. Je menstruatie is toch doorgebroken nu? En neem aan dat je een test hebt gedaan waaruit blijkt dat je niet zwanger bent? Wat was jouw eerste ronde dan qua dosis en heeft dat niks gedaan dan? Sorry is zoveel om te onthouden bij iedereen ?

Heel raar dat je dan niet mag beginnen. Ik ben de 1e ronde pas op cd 6 begonnen met letrozol en had op dag 18/19 mn eisprong toen. Dus het kan wel gewoon hoor.

Ik zou toch ff zeggen dat je je hier totaal niet fijn bij voelt en het een gemiste kans is zo. Pfff sommige ziekenhuizen kijken echt niet verder naar t emotionele he. Die denken dat je alle tijd hebt. Niet leuk iig voor jou :(

@micky ziet er positief uit dan hoor! Gefeliciteerd! 
@smus en @camhay ze gaan het bij mij echt afbreken hoef niet terug nu. Voelt idd dubbel, ook als gemiste kans maar ook beter omdat ik niet aan een 3 Ling moet denken, het zou maar net zo zijn dat het wel alle 3 raak is wat dan? ? omdat ik ziekte van hachimoto heb (autoimmuunziekte traagwerkende schildklier) gaan ze zeker geen risico nemen.. 2 eicellen is bij mij al een verbod. 
Op naar volgende ronde dus..! ?ronde 5 
@camhay beterschap!! Heel vervelend migraine... Ik heb er zelf geen last van gelukkig succes met de nieuwe ronde ?
@juliass echt he?! Precies dat had ik dus ook en ook echt zoveel vragen.. maar goed.. en zou goed kunnen wat je zegt;  heb dus nu 1x 2.5 en daarop nog eens 5 mg gehad, maar heb echt geen idee of dat het ook echt is want met de 2.5 was helemaal niks gebeurd deze keer dusja who knows ?  ik ga verder nu zeker dat advies opvolgen van het vrij verbod.. als hun het risico niet willen nemen waarom zou ik dat dan wel doen? ? 
Nieuw ronde nieuwe kansen, nu hopen dat ik snel ongesteld wordt of dat ze het opwekken.. hoop stiekem dat laatste anders kan ik dalijk weer kei lang wachten misschien.. 
@emmi bijzonder.....jij hebt eigenlijk precies het tegenovergestelde als ik haha ?? mij geven de zo nog een kuur zonder te kijken en bij jou willen ze op dag 2 al kijken? Beetje vreemd allemaal.. zou erg jammer zijn als je nu echt niet mag starten!! Zou zeker nog eens om uitleg vragen hoor! Gewoon terug bellen want dit is idd zonde!

Zonnestraaltje. Echt raar he. Balen zo'n gemiste kans. Maar inderdaad best een risico hoor een meerling. Denk dat t fysiek enorm zwaar is.
Nu is twijfel ik zelfs op mijn menstruatie wel gaat doorzetten. Nog steeds voornamelijk bruinverlies. Spijt dat ik zo vroeg al gebeld heb. 
Misschien morgen nog eens terug bellen en vragen of ik niet op dag 4 mag beginnen. In ronde 1 ook begonnen op dag 4. 
Vind het zo enorm storend dat ik zo weinig uitleg gekregen heb. Er stond niets goed genoteerd door de artsen dus de assistente gaf al aan. Dat ze ook niet zeker wisten op welke dag ik moest beginnen en hoeveel mg. Na overleg met arts kwam dit advies. Maar heb ondertussen 3 verschillende artsen gehad en dit is overlegd met arts nummer 4.
Ik moet echt leren voor mezelf op te komen in dit soort dingen. Vind ik moeilijk, voel me snel te  een zeur bij een arts. Maar iets in mij is woedend nu en zou morgen gewoon bellen om te eisen.. dat ik weer mag beginnen deze week. 

Hoi dames, jeetje wat een hoop leeswerk ? ik reageer later even meer, maar @Emmi… Ik ben mijn eerste ronde gestart op cd 10. Dus zo lang de omstandigheden rustig zijn maakt die cd dus niet zo heel veel uit in zo’n situatie… En ik heb wel een keer een meting gehad op dag 2, omdat ze zeker wilde weten dat wat ik een gekke menstruatie vond, ook echt een menstruatie was. Vooral of mijn bms echt dun was ook. Toen bleek dat wel zo te zijn en mocht ik door, echter twijfelde te gyn en moest ik even haar telefoontje afwachten. Moest toen toch nog drie dagen wachten (ik boos) maar ze had gelijk, want mijn menstruatie zette toch door na 2 dagen! En toen mocht ik gewoon beginnen. Dus wellicht is het niet onverstandig om die echo te doen en nog heel even af te wachten.. Het heeft mij in elk geval wel geholpen toen… succes! ?

@Emmi:
Gewoon voor jezelf opkomen hoor! 
@Hier:
Ik heb vanmorgen mijn echo gehad en mijn gevoel klopte niet helemaal; was een follikel te zien van +/- 12 mm. Groeit dus wel mooi is, maar staat nog totaal niet op springen haha. Mijn ovulatietest van gisteravond bevestigt dat ook wel. Streepje was weer heel wazig zichtmaar maar echt totaal nog niet hoe het hoort. We testen dus vrolijk verder en ik moet maandag (CD17) terugkomen voor weer een echo. M'n BMS was gelukkig wel alweer mooi aan het opbouwen; die was 8 mm. Baal er wel een beetje van dat deze hoogste dosis ongeveer hetzelfde aanslaat als de 5mg de 1e 2 keer. Het feit dat m'n eisprong naar verwachting weer ongeveer rond dezelfde dag gaat zijn als de goede rondes met 5mg geven mij een beetje het gevoel dat ik wss ook snel weer resistent zal worden voor deze dosis. Maar goed, we gaan het zien! 

@juliass, aah maar het kan nu super snel gaan! Ik zat dus ook zo te rekenen met 2.5 naar 5 mg. Maar mijn eisprong blijft op dezelfde dag. Altijd rond cd 19 ongeacht de dosis. Ja los van de 2e ronde 2.5 toen deed het niks natuurlijk. Ik ben daar dus ook een beetje bang voor dat het dan na 1 a 2 x niet meer werkt ? maargoed voor jou ziet het er nog positief uit he. Vorige keer had ik op vrijdag 11 mm en die dinsdag er op al 22/23 mm.

@Camhay:
Yep, precies dat gevoel inderdaad! Bij mij hetzelfde; ook altijd rond dag 18/19. Precies daarom dus ben ik bang dat deze dosis ook niet heel lang gaat blijven werken. Maar goed, we kunnen daar niks aan veranderen en laten we eerst deze ronde/kans maar eens afwachten. Het zaadonderzoek van mijn vriend heb ik vanmorgen gelijk ook even verzet; het onderzoek zou (als ik doorreken) waarschijnlijk precies rondom mijn eisprong vallen. Nu 2 weekjes doorgeschoven (zit een vakantie tussen) en dan valt ie ongeveer in de periode dat ik net ongesteld ben geworden, dat vind ik fijner. 
Hoe is het nu met jou? ? Op welke CD begin jij altijd met ovulatietesten? Ik blijf dat toch wel een dingetje vinden hoor, niet het plassen zelf maar de rompslomp eromheen. Ik drink namelijk best een hoop water op een dag waardoor ik echt een reminder in mijn agenda zet dat ik rond 3 uur niet meer mag drinken, waarna ik rond 6 uur een testje doe, haha. 

Terug
Bovenaan