PCOS, Letrozol

Ja snap het. Is altijd spannend of het nog blijft werken he.

Ik begin zo rond dag 14/15 met ovutesten (voor de zekerheid) maar ik heb wel echt het geluk dat ik mn ovulatie duidelijk aan voel komen. Vaak als ik verga van de ovupijn gaat mn test ook knallen. Ik let op die dagen gewoon extra op de inname van drinken dan komt het wel goed.

Met mij gaat het wel oke. Lief dat je het vraagt! Vandaag de 2e dag letro. Zou het liefst even 2 weken vooruit gaan..
Dan kunnen we weer wat doen :)

@Camhay:
Ja klopt dat is heel spannend maar ik probeer dat toch ook wel een beetje los te laten, kan er zo weinig aan veranderen. Het geeft me wel rust wetende dat er nog mogelijkheden zijn mocht Letrozol niets meer voor me kunnen betekenen. 

Wel fijn (naja, fijn, lijkt me ook niet prettig zulke erge ovulatiepijn) dat jij 'm zo goed aan voelt komen. Hoe goed ik er ook op probeer te letten, ik heb wel echt hulpmiddelen als ovulatietesten nodig. 

Fijn te horen dat het beter met je gaat. Hoe is het met je vriend? Dat van die 2 weken vooruit begrijp ik heel goed, hopelijk gaat de tijd snel en voor je het weet mogen jullie weer van start. 

Wij lopen nu echt een beetje langs elkaar heen in dat opzichte, over +\- 2,5 week zou ik ongesteld moeten worden (of niet ?). 

Ah ja precies, zo sta ik er ook in! We willen het wel graag laten checken maar ik kreeg al helemaal buikpijn bij het idee dat ik dan misschien wel m'n eisprong zou hebben. Liever in een periode dat m'n vriend ook prima een paar dagen daarvoor niet klaar hoeft te komen. 

Wij hebben voor eind april lekker een weekje weg naar Zuid-Italië geboekt, heerlijk. Kijk daar echt naar uit! 

Oh ja en nog wat ongevraagd (sorry als mensen dit vervelend vinden) advies: We hebben gisteravond weer de glijmiddel van conceive plus gebruikt en m'n vriend zei zelfs "dit is top spul" (terwijl we zo goed als nooit glijmiddel gebruiken, gebruiken normaal gesproken als "spuug"). Voel echt heel prettig aan. 
Ik merk dat ik het soms lastig vind om nat te worden op de momenten dat het erop aankomt, dan heb ik echt wel een zetje nodig (normaal zorgt het spuug daarvoor ?) en deze glijmiddel helpt me enorm. Ik weet dat het ook wel belangrijk is om nat te worden (ivm transport zaadjes etc etc) maar dan komt daarna vanzelf ook wel. 
Wat ik me ook wel eens afvraag trouwens; overal lees je, het is belangrijk dat zowel jij als je partner goed opgewonden zijn etc dan zijn je kansen groter, maar als je aan (zelf)inseminatie doe, dan lig je toch ook niet kleddernat het in te brengen en is de man toch ook niet meeega geil als ie een potje volspuit? Of wel? ?

Hey allemaal,

Vandaag gesprek gehad met de arts, antwoord gekregen op veel vragen maar niet op alles kon ze antwoord geven helaas. 
Mijn lijf doet eigenlijk niet wat ze graag zien (buiten het boekje), ze weten zelf ook niet altijd precies wat ze dan moeten doen het is voor hun ook uitproberen wat werkt en wat niet. 
Het kan zijn dat die 3 eicellen die op springen staan nieuwe eicellen zijn en een reactie op de 5 mg letrozol nu al. Maar het kan ook zijn dat het een verlate reactie is op de 2,5 mg letrozol nog en dat het dus oude eicellen zijn. Ook kan het zijn dat ze toch nog een eisprong gemist hebben het bloedprikken is ook maar een moment opname.. ze weten het dus niet precies..
De 3 eicellen moet nu opgeruimd worden, ik moet dus wachten tot ik ongesteld wordt. Nu is de vraag gaat mijn lijf ze alle 3 opruimen of 1 voor 1, ze moeten er eigenlijk allemaal uit en dat heeft tijd nodig medicatie om ongesteld te worden heeft geen nut want dan nog heeft jou lijf tijd nodig om alles op te schonen zegt ze. 
Als ik voor 7 april niet ongesteld ben moet ik terug bellen en anders op 3 vd menstruatie een echo om te kijken of ook echt alle 3 de eicellen opgruimd zijn. Afhankelijk daarvan kijken ze verder...
De nieuwe ronde telt dus pas als ronde 3. Ze tellen deze hele ronde niet mee omdat het geen kans was. Hopen dat ik dus snel ongesteld wordt en dat ze alle 3 weg zijn.. 

@juliass, ja er is nog genoeg wat je kan proberen idd. Zo moet jenook denken. Komt echt wel goed.

Met mn vriend gaat het wel weer oke. Die is ook klaar om weer aan de slag te mogen haha.

Wat betreft dat speeksel dat kan echt wel veel invloed hebben gehad op het zaad he ? dat is mega dodend. En ze geven ook aan als je een potje moet inleveren dat dat echt niet mag. (Helpen of orale sex ervoor). Dus dat zal niet voor niks zijn. Goed dat je dan over gaat op conceive plus.

Ik heb zelf ook wel moeite met het verplicht sex hebben soms hoor. Maar eenmaal gestart komt dat eigenlijk altijd vrij snel wel goed. En ik moet zeggen ik gebruik sowieso altijd een trilei haha. Ofja zo'n vibo bullet. Die is mega krachtig en met dat erbij kunnen we super snel van bil gaan haha.

@zonnestraaltjee oh wat vervelend meid. Afwachten op je ongi..helaas niks aan te doen dus. Zitten ze er kog alle 3? En heb je enig idee wanneer je zou ovuleren? Hopelijk is dat snel en springt alles of krimpen de andere en kun je erna weer goed door!

@juliass ohh lekker vooruitzicht trouwens die vakantie! Ff ontspannen en een beetje loslaten kan soms ook helpen!

Wat betreft dat insemineren geen idee... misschien omdat je daar gerichter en direct tegen de baarmoedermond insemineert dat het daarom niet hoeft. Je hebt ook van die fertility cups he.. kosten wel 30 euro maar kan je geloof ik een paar keer gebruiken. Ik lees daar veel goede dingen over.. ik wil het toch eens proberen deze ronde.

@Zonnestraaltje, ja dat wachten… Heel frustrerend! Anderzijds, hoe klote dit wachten ook is. Door het op deze manier te doen, kunnen ze precies monitoren wat er nu wel gaande is en daar straks beter op in spelen… Ik heb ook een paar weken verloren zonder dat ze precies wisten waar het mis ging, maar het hielp wel om duidelijk te krijgen hoe verder. En dat bleek eigenlijk nadat ik mijn menstruatie gehad had weer vrij makkelijk te gaan. Ik hoop voor jou hetzelfde!

@Juliass, haha? Met zelf inseminatie denk ik niet dat onze donor enorm blij wordt van dat potje nee hahaha! En voor ons is het ook niet romantisch. We hebben in onze rondes geprobeerd met en zonder orgasme voor mij, maakte weinig verschil dus ? Het is net hoe het uitkomt eigenlijk en waar wij zin in hebben… Maar met inseminatie is het zo bewust. En in het ziekenhuis gebeurd het ook niet ?

@Hier, ik ben in elk geval in mn mindere rondes bezig… had normaal uiterlijk vandaag mijn eisprong, maar nu nog niet eens een spoor van ovulatie. Zo stopte de 2,5 mg ook. Dus wacht nog even af en ga begin volgende week maar overleggen voor echo anders.. wel weer balen, het ging zo goed!

Terug
Bovenaan