PCOS, Letrozol

@just-me aah nee :( welke cd zit je nu dan?
Jij zit op 5 nu ook toch? Zo spannend elke keer die onzekerheid of het nog wel werkt.
Vind het zo gek dat ze in het ziekenhuis na 1 goede ronde ook maar gewoon zeggen ja nu mag je zonder controle. Eigenlijk moeten ze die keuze bij de patient laten vind ik. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige een uitkomst is ivm vrij regelen etc. Maar ik lees eigenlijk bij iedereen hetzelfde. Niemand zit een paar rondes stabiel op dezelfde dosis die dan aan blijft slaan.

Ik heb gisteren een enquete mogen invullen van het ziekenhuis waar ik loop. Heb daar echt aangegeven dat er veel te weinig geluisterd wordt naar de patient en het emotionele gedeelte echt ontbreekt. Er is vanaf oktober 1 arts geweest die mij bij binnenkomst vroeg hoe het emotioneel met mij ging.... is toch bizar eigenlijk.

Ik loop binnen er wordt gepraat over de vorige meting of ronde.. ga maar liggen hop die benen wijd... meting.. afspraak volgende meting en fijne dag mevrouw. Verbaas me er echt over.

@Zonnestraaltje:
Ah wat ontzettend balen meid, maar wat de andere meiden ook al zeggen; het is wel goed dat ze je nu goed in de gaten houden zodat je straks hopelijk weer mooie rondes tegemoet gaat. 
@Camhay:
Ah dat kan ik me heel goed voorstellen; als je er eenmaal aan hebt 'gepproefd' is je enthousiasme waarschijnlijk nog zoooveel meer geworden (in hoeverre dat al kon). Je weet nu namelijk dat het gewoon mogelijk is!
Dat van het speeksel; ja achteraf gezien hadden we denk ik niet voldoende door hoeveel invloed dat kan hebben. Aan de andere kant probeer ik het nu ook juist positief te zien; hopelijk gaan we (een) mooie ronde(s) tegemoet nu zonder speeksel. 
Slim van dat ei, je moet doen wat voor je werkt!! 
Enne ik ben het helemaal met je eens; dat emotionele gedeelte ontbreekt. Mijn gyn (hoe lief ze ook is) zei letterlijk; wij zijn er voor het medische stuk, voor het emotionele stuk moet je bij een coach zijn en toen gaf ze me een kaartje. Ik ga denk ik ook echt maandag zeggen dat ik, mocht er een nieuwe ronde komen met 7,5 mg, echt heel erg graag een echo wil op CD12 omdat me dat echt heel veel rust geeft. Hoop dat ze dat begrijpt en dat het mag. 
@Just-Me:
Ah ja precies!! Dus zo heel veel maakt het misschien ook niet uit. Zie het helemaal voor me; vrouwen die een orgasme hebben in het ziekenhuis nadat het zaad is ingebracht, haha!
Nou dat van een orgasme krijgen... Maakt mij soms wel onzeker. Ik ben 1 van die vrouwen die het heel lastig vind om een orgasme te krijgen, heb dat nauwelijks, dus mag hopen dat ik ook zwanger kan raken zonder!
Super balen van je mindere ronde... Op welke CD zit je nu? Ik moet zeggen dat ik vorige ronde ook om dag CD21 in het ziekenhuis zat voor een echo omdat ik nog totaal niets merkte van een naderende eisprong, op die echo was een follikel zichtbaar van 21 mm en 2 dagen later had ik mijn eisprong. Sowieso natuurlijk irritant als het langer duurt, maar uiteindelijk heb ik 'm ook wel gehad en was 'ie er sneller dan gedacht en gehoopt. Ik ga duimen voor je!
Wat zijn jullie afspraken in periodes zoals dit met de donor? Heb je altijd ineens positieve ovulatietesten of je zie je altijd wel een aanloop in je testen? Kan me herinneren dat je vorige ronde ineens een positieve test had? Dan moet je natuurlijk wel snel kunnen schakelen ineens. 

@juliass is zon trilding dan ook niks voor jou? Ik zweer daarbij hoor. Ff off topic. Voor een vrouw is het sowieso een stuk moeilijker om een orgasme te krijgen en als het dan zo een "moetje" is.. dan is dat echt een uitkomst
Tenminste voor mij wel haha.
Wij zijn sowieso wel van alles uitproberen. En ik heb natuurlijk een redelijk jonge vriend ? die was nog niet zo heel veel gewend dan alleen maar meisjes van 18/21 jaar. Dus die vermaakt zich prima met mij haha. Ik op mijn beurt heb weer echt de leukste sex ooit in mijn huidige relatie. Omdat juist mijn exen ouder waren en het allemaal wel prima vonden altijd was daar de sex weer echt niet gezellig. Mijn huidige vriend geeft me ook echt het gevoel dat ik helemaal fantastisch ben en "doet" alsof die nog nooit zon goede sex heeft gehad haha.. dus wat dat betreft gaat het dan ook weer wat makkelijker. Ik was bij mn exen super onzeker.

Enige klote nu is dat ik zelf gewoon bijna nooit meer zin heb om te beginnen zeg maar. Maar dat is gelukkig echt sinds de letrozol.. wel lastig maar het zal erna vast wel weer goed komen ?

@Camhay & Juliass; ik zit ‘pas’ op cd 11. Maar de laatste drie rondes had ik op dag 10 of 11 een eisprong. En mijn test was echt nog witter dan wit… Toen ik op 2,5 mg zat had ik 4 rondes een eisprong stipt op dag 14 en zodra ik een ronde daaroverheen ging hield het ook meteen op met werken. Dus ik twijfel wel nu. Terwijl ik voor het eerst deze ronde in ging zonder twijfel en heel zeker was van mn zaak! Zo stom, want voel het meestal wel aankomen als het niet goed gaat ?

Wat betreft het off-topic onderwerp, dat is dan best lastig ja Juliass.. ik denk persoonlijk dat het niet de grootste reden zal zijn als je geen orgasmes krijgt. Bij mij is het soms ook lastiger, het lukt bij mij bv niet als het echt moet, snel moet of ik veel spanning heb. Vandaar dus dat we het soms ook gewoon laten en gewoon insemineren… Kan natuurlijk meespelen, maar de gyn heeft er niets iets over gezegd toen we het vroegen. Ik denk persoonlijk dat vooral ontspanning en gewoon genieten van het intiem zijn belangrijker is dan daadwerkelijk een orgasme hebben… Je lichaam reageert daar toch ook op en je word toch wat meer opgewonden, ook al kom je dan niet ‘tot het einde’ ? Maar ik ben ook maar een leek haha!

@just-me vaak zegt je gevoel wel genoeg... ik heb het ook nog elke keer "goed gevoeld" maargoed er is nog genoeg hoop. Mocht je m rond cd 17/18 hebben is dat ook nog netjes natuurlijk! Duim voor je mee dat je ovulatie er snel aan komt! ?

Ik had vandaag echt n dip dagje joh :( misschien van de letrozol al. Maar voelde me ff down dat het mis is gegaan. Het gaat op en af ofzo... soms gewoon ineens n huilbui uit het niks. En ik mis mijn zoontje echt enorm als die naar zn papa is (normaal vind ik dat wel ff n dagje fijn) nu voelde het ineens eenzaam. Wil de hele dag knuffelen met hem haha... hij begint nu juist heel erg te peuterpuberen "mamaaaa laat mij met rust" ??‍? haha... shit joh. Tijd voor een baby om weer te verzorgen ?

@just-me dat klopt idd wat je zegt dat is ook fijn dat ze het goed monitoren thnx! Ik hoop ook dat het nu weer wat beter gaat na deze ronde ?
Wat jou betreft ik snap dat je twijfelt als je elke keer stipt op een dag je eisprong had.. je kunt er echt geen pijl op trekken soms hè?! Zo irritant..snap dat dat je onzeker maakt ook hopelijk komt die toch nog! ?
@juliass lekker naar Italië!! Als bijna ook nog!! #aftellen! Ook ff off topic Ik heb dat ook wat jij zegt.. moeite met een orgasme..maar bij mij is het iets van de laatste jaren, voorheen nooit gehad geen idee waar het aan ligt maar vind dat niet het aller belangrijkste zoals just-me ook al zegt..
@camhay herkenbaar wat je zegt hierover! Mijn man is ouder en die vind het allemaal wel prima idd, dat maakt mij ook echt super onzeker!  We zijn wel aan het proberen er verandering in te brengen, eerlijk: nu het deze ronde niet goed ging hebben we zelfs niet 1x seks gehad echt al een maand niet ofzo...vind dat best moeilijk maar hij zegt dan ja dat komt wel weer dalijk moeten we het weer heel veel doen, toch vind ik het lastig hoor! 
En wat je zegt huildagen horen erbij niet heel gek met alles wat je mee maakt he?! ? Je moet eens weten ik heb dat ook met periodes hoor! 
En idd vind ook dat er weinig aandacht is voor het psychische vlak.. bij jou weet je dan in ieder geval wel dat ze het gelezen hebben er er iets aan proberen te doen ? bij mij is het steeds ga maar liggen stok erin en doei ff bot gezegd ? ligt er ook aan wie je hebt als echoscopiste hoor, zit bij mij wel iets verschil in ook. achja we dealen er maar mee hè?! ?

Hier nog steeds 3 eicellen denk ik... Ik merk nooit wanneer ik een eisprong heb ofzo heb nu al de hele week behoorlijke buikpijn dus weet het ook niet.. ? kan niet meer doen dan afwachten nu ze gaan nu niet meer kijken.. moet binnen nu en 3 weken dus ongesteld worden en als het niet is terug bellen.. pas als ik ongesteld ben op dag 3 gaan ze kijken vind dat altijd zo genant dat als je bloed ze dan een echo gaan maken ? ze zei zelf dat is ons beroep hè wij vinden dat niet erg hoor.. maar toch blijft het voor je gevoel ongemakkelijk

@zonnestraaltje... pff erg he dan voel je je echt een nummertje. Het is idd niet anders maar vind het wel lastig allemaal. Heb echt respect voor iedereen in een traject of het nou oi, iui, icsi of ivf is.

Vervelend wel van de sex dan he. Ik denk soms ook echt na over het traject met mijn zoontje en zijn vader. Ik kan me herinneren dat na de pregnyl spuit hij al moeilijk deed om.sex te hebben en liever met vrienden was. Achteraf was die relatie echt totaal anders dan die ik nu heb. Ik was wel 8 jaar samen en 21 toen ik hem leerde kennen dus dan ben je sowieso al zo onzeker. En ik moet zeggen dat ik na mijn zwangerschap wel ineens een dikke boost in zwlfvertrouwen kreeg en een hoger libido. Ze zeggen dat vrouwen na hun 30e dat sowieso wel hebben he haha... maar ook hier is het zeker soms lastig. Er hangt ook een soort prestatiedruk boven het hoofd van die mannen. Volgens mij doet het hun ook wel heel wat...alleen praten ze er niet over?

Achja... voor jou nu dus nog ff afwachten allemaal? Rot dat het dan weer even duurt he...

Hier vandaag weer de laatsts dag letrozol. Ik heb wel heel de week nog gebloed...normaal stopt dat wel als ik letrozol slik. Mja zal nu miss toch nog van de vmk zijn. Ik had gisteren mn eerste woedeuitbarsting sinds vorige ronde ? ik was echt ff boos op de hele wereld zeg pff. Zo onredelijk ben ik dan ook. En mn vriend krijgt alles over zich heen dan?

Hoe gaat het met de rest? Al updates ?

Terug
Bovenaan