PCOS, Letrozol

Ooh zonnestrraaltje ja dag 3 doen ze dan idd n echo tijdens de menstruatie. Ik moest dat een tijdje terug ook. Op zich was het toen niet heel heftig meer gelukkig. Maar zoals ze aangeven dat doen ze echt dagelijks hoor! Ik weet niet of je toen hier mee deed kletsen. Maar ik maakte me toen vooral druk over hoe ik een tampon of maandverband moest in/uit doen daar in de kamer bij de dokter haha. Ze hebben bij ons geen apart privacy hokje ofzo. Dus ik had net voor mn afspraak op de gang een wc opgezocht zodat ik het niet daar in de kamer van de arts hoefde te doen??

Wij hebben weer zo’n dag hoor… ? We zijn dus een aantal dagen op het huis en de honden van vrienden van ons aan het passen. Leuk huis zullen we maar zeggen, dus dat wilden we wel ? Na een rits negatieve ovulatie testen, had ik er de pest in. Ziekenhuis gister gebeld en even gevraagd tot wanneer ik moest doortesten, maar ze zei: dit hebben we bij jou eerder gezien, kom maandag toch maar even voor een echo! Ok top, ik test wel even door voor de zekerheid, maar tot maandag. Gisteravond bleken de testen die ik mee genomen had hier naar toe op te zijn… Nieuwe besteld en die kwamen netjes vanmiddag binnen. Na een drukke dag hadden we een aantal vrienden die hier in het dorp wonen uitgenodigd voor een borrel vanmiddag, helemaal leuk! Oh ja, ff testen tussendoor. Wat denk je, ineens gaat dat stomme streepje oplopen. Echt? Nu? Zucht… Donor gebeld… ehh… je gelooft het niet ? Maare, gas erop vriend! Maar we wisten al dat hij morgen niet kan. Om 16u nog een test, ze zijn nog niet knallend, maar dat zijn ze dan dus morgen wel gok ik zo. En dat risico wilden we ook niet echt lopen… Gezeik, hij in de auto! Wij snel iedereen geappt dat we iets later thuis zijn dan gepland, want is ook zo wat als je een tafel vol vrienden hebt en we ‘even naar boven moeten’… Nou ja, jullie kennen het. Aan de slag en weer door alsof er niks aan de hand is. Nu maar hopen dat die testen dus wel mooi knallen morgen, anders was alles voor niets! Je moet er iets voor over hebben, maar op dagen als vandaag wil soms gewoon zeggen: fuck it! Ik wil een borrel en een leuke avond!

Ah @justme net tijdens je drukke weekend. Ik vraag me af hoe je dat dan doet met je donor. Heb je dan meerdere potjes per ovulatie? 
Ik mocht helaas deze ronde niet aan de letrozol. Omdat ik corona had tijdens mijn menstruatie, ik moest eigenlijk op dag 2 komen voor echo. Voordat ik mocht starten. Dit zou onze 2e ronde met letrozol zijn. 
Nu heb ik sinds gister zo'n ontzettende pijn rechtsonder in mn buik. Dat ik amper kan staan. Nu heb ik mij niet heel goed aan mijn dieet gehouden, dus zouden mijn darmen kunnen zijn. Maar de pijn zit echt op 1 plek. 
In het verleden al vaker grote cystes op mn eierstok gehad (ook rechts). En de pijn is wel vergelijkbaar. Maar nu heb ik ook koorts. Misschien tovh maandag maar eens bellen..

@camhay vervelend dat je z'n last hebt van de hormonen.. ik moet zeggen ben ook veel prikkelbaarder dan anders hoor!  Gelukkig zit onze relatie verder wel goed heb daar geen twijfels over hij vind dit traject ook vervelend en moeilijk denk ik.. hij praat er idd niet echt over da's typisch mannen denk ik ?? Hopelijk doet de letrozol z'n werk bij je! 
@just-me  ow wat een gedoe idd!! ? Wel fijn dat je misschien toch nog kans hebt deze ronde!!  Hopen dat het allemaal niet voor niets is dan ??

@emmi wat vervelend! Lijkt me niet goed als je amper kan staan van de pijn! Zou het zeker laten na kijken idd en als je het echt niet vertrouwd gewoon de ha post bellen zeker in combinatie met koorts! Beterschap! 

@Camhay:
Vervelend dat je zo'n dipdag had joh, niet fijn. Ik krijg de laatste tijd ook steeds vaker de vraag of het wel goed gaat. Overall voel ik me gelukkig prima maar krijg wel vaak te horen dat ik de laatste tijd wat rustiger ben... het hakt er allemaal toch wel heel erg in. Sterkte en geef het hier vooral aan, kunnen we erover kletsen, dat helpt mss wat! ?
@Just-Me:
Oh jeetje, zal je altijd zien! Heb je vandaag al een nieuwe test gedaan? Is die positief? Hoe doen jullie dat; 1 potje per keer of gaan jullie het morgen (omdat de donor vandaag niet kan) nog een keertje doen? Ben idd ook wel benieuwd! ?al met al iig wel fijn dat de test is gaan oplopen, dat is wel fijn! (Timing mss minder maar lijkt me ergens ook wel fijn dat je weet dat je eisprong, ondanks dat het later is dan normaal, eraan komt). 

@Emmi:
Jeetje meid wat vervelend.. zeker even bellen en laten checken! Sterkte!
@Hier:
Ovulatietesten lopen nog niet op, maar bij mij gebeurde dat de afgelopen ronde ook "ineens". Had 1 bijna positieve test en de dag daarna een positieve. De dagen daarvoor allemaal geen lijntje te bekennen. Moet er vandaag nog 1 doen en dan morgenochtend weer een echo. Verwacht/ hoop dat ie morgen/overmorgen ergens wel positief moet gaan zijn, we gaan het zien!
In de tussentijd doen we het netjes om de dag, dus mocht 'ie straks springen, hebben we ons huiswerk goed gedaan haha. Hebben het bewust vanmorgen gedaan ipv vanavond, zodat we evt morgenavond ook nog seks kunnen hebben (ivm tijd ertussen). Ik vind het wel een lastige wat te doen als ie morgen bijna positief is, slaan we dan een dagje over of doen we het dan ook? Ben zo bang het perfecte moment te missen aangezien mijn piek steeds erg kort is... maar op het moment suprême wil je ook dat het zaad van topkwaliteit is... tis net hogere wiskunde, pff haha.
Moest wel lachen m'n vriend had denk ik ergens gelezen dat je met je benen omhoog moet liggen... dat deed ik niet heel erg, soms een kussentje eronder maar bleef vooral horizontaal ff liggen. Nu zei die; ik zou gewoon ff omgedraaid tegen de muur gaan liggen dat is mss wel goed, hij helpt me na de seks zelfs mee ? of het effect heeft vraag ik me af; maar vind het wel heel schattig hoe hij ermee bezig is. Doen het daardoor wel echt samen!

Hoi dames, Hier nu een halfjaar gestopt met de pil, weinig tot geen klachten (heb pcos) alleen heb ik wel echt last van bultjes in mijn gezicht(wat niemand ziet alleen ik denk ik) maar heb echt nooit in mijn leven meerdere puistjes o.d. gehad. Momenteel dus wel, soms een klein puistjes maar t zijn meer kleine bultjes en onder aan de kin/nek soms eens grotere rode bult.. Maar vraag me nu vooral af als ik straks (wss) met hormoon tabletjes begin hoe ik er dan bij ga lopen. Hebben jullie last van bultjes in gezicht van letrozol?  Ik hoop van niet,..lijkt me lastig als andere mensen dat straks zouden zien dan moet je haast wel zeggen dat t door de hormonen komt want heb het nooit gehad.

@Juliass, hahaha mijn vrouw riep dat ook in het begin; misschien moet je op je kop gaan staan ? Ik zei; ‘als jij er naast komt staan’. Tot zover het plan… ? Hoop voor jou ook een goede echo! Irritant hè, als je ineens een piek hebt ?

@Camhay, wat vervelend.. zelf heb ik er een beetje last van, maar niet erg. Lijkt me wel heel naar!

@Emmi, hoe is het nu met jou?

@Hier; wij doen gemiddeld 2 pogingen per cyclus. Daartussen zit in principe 48 uur. Mijn test knalde niet vanmorgen, wel iets duidelijker dan gister, maar niet zoals normaal. Ik wilde mijn echo afzeggen, na dit echter ga ik toch maar.. mijn lichaam geeft wel echt heel duidelijk ovulatie signalen af vandaag. Maar ik weet van de gynaecoloog dat dat niets hoeft te betekenen. Gek genoeg ben ik er nog steeds niet heel ongerust op, ik belde eigenlijk gewoon met de vraag: tot welke dag moet ik nu doortesten. Wel is het heel waarschijnlijk dat deze dosering volgende maand niet meer voldoende is. In principe hebben we morgen eind middag nog een poging met de donor, hopelijk dus een goede echo!

Terug
Bovenaan