PCOS, Letrozol

@Sarahtje, ik heb helemaal geen last van pukkels in mijn gezicht. Ja, af en toe eens een, maar dat heeft iedereen wel eens denk ik. Mijn hormoon schommelingen rommelen wel een beetje met mijn huid, maar dat zijn mijn eigen hormonen en niet de letrozol!

Goedemorgen dames, ik volg het allemaal wat minder, maar ik denk wel aan jullie! De meesten zitten weer volop in een nieuwe poging, en gezien de afgelopen maanden, moet er toch wel weer bij iemand een positieve test bij zitten! Ik duim voor jullie!

@ just-me: ik moet wel heel erg lachen om jouw spoedje, maar voor jullie is het natuurlijk helemaal niet grappig! Fijn dat het zo kan, maar plannen is wel lastig zo. Hoop dat je echo wat meer duidelijkheid gaat geven!

@ sarahtje: ik ben ooit met de pil begonnen van acne en die kwam natuurlijk meteen weer terug toen ik ermee stopte! Ik ga naar de huidtherapeut en maak mijn huid 2x per dag goed schoon. Daarmee is het wel onder controle! Balen hè, want ik had ook zo’n supergladde huid toen ik de pil slikte.. Ik moet zeggen dat de zwangerschapshormonen nu ook weer heel goed zijn voor mijn huid. Dus dat is een mooie bijkomstigheid!

@ Emmy: die pijn klinkt niet goed hoor! Ik zou vandaag toch ook echt even gaan bellen. Als je dat al niet gedaan hebt!

Nou, mijn gevoel zit er toch een beetje naast. Ik word vanmiddag gebeld na overleg, maar ze vermoeden een cyste van 35 mm. Meteen bloed laten prikken. Erachter zit een mooi eiblaasjes van 20,8 mm en bms is mooi 5,5 al. Dus ze twijfelde, omdat de rest eruit ziet als een goede aankomende ovulatie. Maar ze wil zeker weten wat er nog meer zit… even afwachten dus… ??

@Just-me:
Begrijp ik het goed dat ze het vanmorgen hebben gecheckt? Vormt die cyste een belemmering voor je eisprong of dat niet? Sorry ik heb geen ervaring met cystes. Duim voor je dat je snel een goede eisprong hebt en de cyste je niet in de weg zit!
@hier
Zojuist een echo gehad en m'n BMS was mooi 11 mm en m'n follikel ca 24 mm. Had gister nog een negatieve ovulatietest dus ben benieuwd wat ie vandaag gaat doen. Kan niet heel lang meer op zich laten wachten zou ik denken. 

Had een andere gyn omdat de mijne ziek is, maar vond haar zóó aardig! Ze vroeg oprecht hoe het met me ging en drukte me op het hart dat de kans echt groot is dat het binnen een jaar gaat lukken etc etc. Heb gevraagd of ik volgende ronde ook gevolg mag worden (moet dan indien nodig verder met 7,5 mg en gaf aan dat het niet heel vanzelfsprekend is dat het goedkomt dus dat graag wil) en de heeft in het systeem gezet dat de me volgende ronde ook gaan volgen. Had natuurlijk zelf al onderzoek gedaan en weet wat de opties zijn, maar was nog nooit eerder over spuiten gesproken, zij begon er nu wel over. Vertelde zelfs dat de een FB groep is begonnen voor vrouwen met een onvervulde kinderwens om de te helpen (moet even gaan zoeken welke het nou is), vond haar heel erg aardig. 

@Juliass, klopt, ik had vanochtend een echo. Bij jou ziet het er mooi uit dan! Hopelijk morgen dan die positieve test of misschien vandaag al? Fijn hè, als je een prettige arts hebt… Is echt wel wat waard! Zeker als ze er positief in staan!
@Hier; ik werd net gebeld. Bloed laat zien dat ik net een ovulatie heb gehad, ondanks dat de test het deze keer niet duidelijk liet zien. Er was al een lichte stijging, dus echt net geweest. Heb ook nog geen temperatuur stijging. Maar, bms dus nog een tikje dun voor mijn doen en er zit dus nog een duidelijk follikel van 20 mm ??‍♀️ De cyste hoef ik me voor nu geen zorgen om te maken. Kan geen kwaad. Maar onze vroege inseminatie poging van zaterdag was een goed zet volgens haar en ze adviseerde namens de gynaecoloog om vanavond nog een poging te doen. Het is onduidelijk wat die van 20 mm nu nog gaat doen, of waarom die er nog zit. Ik denk niet dat die nog kan springen? Maar ja, ze weten het niet dus toch nog maar een poging! Ik heb dit ook nog niet meegemaakt. Iemand van jullie toevallig eens zoiets gehad?

Ergens zat mijn gevoel dus toch wel goed… Want ik maakte me er niet echt druk om, alleen even na de echo net ? Maar dat bleek ook niet nodig…

@Just-Me:
Ja wat een wereld van verschil is dat zeg als je een fijne arts hebt. Ging daar gewoon met een positief gevoel weg. Ben benieuwd wanneer 'ie positief is inderdaad; dit bewijst maar weer des te meer (in mijn geval, maar lees er ook meer over bij jullie dus heeft mss sowieso wel met de medicatie te maken), dat je echt wel alert moet zijn ivm een mogelijk korte LH piek. Normaal heb ik 1 dag een bijna positieve test en 1 dag een positieve test. Bij sommige mensen springt 'ie vervolgens 1/2 dagen later, moet je nagaan als dat deze ronde zo bij mij zo zijn, dan zou 'ie +/- 28/30 mm zijn, dat lijkt me sterk. Ongeacht wat de ovulatietest doet gaan we het sowieso vanavond nog even gezellig maken en wellicht ook morgenavond. Kan niet lang meer op zich laten wachten. 
Fijn zeg dat je een ovulatie hebt gehad; is die poging afgelopen zaterdagavond niet voor niets geweest. Zou wat zijn, dat dat dé keer is waarin het lukt, dan is het wel een grappig verhaal (voor later)! 
Dat van die follikel die er nog zit heb ik geen ervaring mee. Jammer dat ze in het ziekenhuis er niets nuttigs over kunnen zeggen. Zeker als zij adviseren om het nog een keertje te proberen vandaag dan zou ik dat zeker doen inderdaad! Als springt die 2e niet, dan kunnen de hele snelle zwemmers misschien nog wel bijdragen aan de eisprong van vandaag. ?? Succes meid, we lopen echt bijna gelijk op (als mijn eisprong snel volgt)! Laten we hopen op een heleboel kerstkindjes! ?

@Juliass, ja het kan niet heel lang meer duren! Al kunnen ze makkelijk richting de 30 mm gaan, althans dat roepen ze bij mij vaak en ik heb ze ook echt wel eens 28-29 mm gehad! Bizar dat dat kan…

Wij gaan inderdaad voor een tweede poging vandaag, onze donor komt na zijn werk. Top dus! Een heel eerlijk, dan ben ik blij dat ik twee weken niks hoef… Ik merk wel dat ik steeds moeier wordt, van het constante alert zijn, dan weer pillen, dan testen, dan ziekenhuis, dan bloed, dan wachten en weer opnieuw. Vitaminen, opletten met eten, drinken, suiker gehalte. Zucht.. Soms wil ik gewoon een dag snaaien! En zuipen! ?? Als het al eens gewoon twee rondes zonder problemen verloopt. Mijn incasseringsvermogen begint wat af te nemen merk ik ? En ondanks dat mijn vrouw en de donor echt wel hun best doen, voelt het soms alsof het echt allemaal op mij neerkomt. Ik moet alles slikken, bijhouden, alle ziekenhuis ritjes doe ik de laatste maanden alleen want dan hoeft ze geen vrij te nemen van haar werk voor een standaard echo.. soms ben ik dan echt helemaal pissig als ik vraag of mijn vrouw bv granaatappelsap wil kopen, kan ze het niet vinden (en ik trek het zo uit het schap) of de donor even wil appen of bellen en ze dan zegt: dat kun jij toch ook doen? In het begin was dat nooit een probleem, maar nu denk ik soms: tuurlijk, ik doe dit ook nog wel even! Want ik doe nog niet genoeg ? Ik merk dat zij ook moe wordt van dit alles, maar soms wil ik gewoon hulp. Dat kleine beetje wat zij dan kan doen, dat ze dat ook gewoon doet… Sorry, ik moest het even kwijt ? Ik mag echt niet klagen en ben ook niet ondankbaar, het is soms gewoon een beetje veel allemaal…

Terug
Bovenaan