PCOS, Letrozol

@Just-Me:
Ah ik snap je gevoel zó goed! Ondanks dat onze partners allemaal echt wel meeleven doe je het uiteindelijk toch alleen. Jij bent degene die de pillen moet slikken, jij bent degene die de ovulatietesten moet doen, jij bent degene die zich schuldig voelt als je een drankje te veel op hebt en ga zo maar door. Maar vergeet niet; ik denk dat onze partners zich soms ook machteloos voelen, wat voor hun ook vervelend kan zijn soms. Ik probeer me steeds meer in mijn vriend te verplaatsen en ondanks dat ik soms denk "ik moet het allemaal doen", doen hij op zijn manier wel erg zijn best. Iedere keer weer zegt hij 'mag ik de volgende keer nou wel eindelijk een keer mee??' Nadat ik weer alleen naar het ziekenhuis ben gegaan (mag bij ons in het ziekenhuis nog steeds niemand mee..) etc. Naja weer niet wat ik hiermee probeer te zeggen maar praat erover en probeer het geen ding te laten zijn tussen jullie. 

Ik zat net in de auto terug van het ziekenhuis en ik dacht 'ik kan niet wachten op het moment dat het zover is, dat moet gewoon een keer gebeuren'. Ik heb echt vaak zat mijn mindere momenten maar ik probeer ook echt vast te houden aan onze droom. Iedere ronde is er 1 dichterbij dé ronde. 

Heel begrijpelijk ook wat je zegt 'even 2 weken niks, heerlijk' heb ik ook hoor! Ik vind het wel lastig dat het dan echt afwachten is, vind dat de spannendste momenten. Denk er ook over om te stoppen met temperaturen als ik 3 dagen op rij een verhoging heb zodat ik zeker weet dat ie geweest is. Denk dat dat me wel rust geeft, ff lekker niks en ook niks controleren. We gaan het zien in hoeverre ik dat kan, haha (ben ook wel weer een controlefreak in dit soort situaties).

@just-me aah meis.. lekker ff hier vertellen hoor. We snappen je allemaal. Ik heb zulke rondes er ook tussen zitten hoor en geloof iedereen.
Je voelt je dan zo "eenzaam" in het traject he. terwijl ze zijn er echt wel mee bezig maar omdat het niet bewust en in hun lijf gebeurd is dat moeilijk. Dat van die boodschappen of kleine andere dingetjes vragen herken ik ook hoor haha. Ik heb zelf op slechte dagen echt geen puf om boodschappen te doen en dan moet mijn vriend dat na zijn werk doen.... kan daar soms echt ruzie om krijgen.

Normaal hoeft hij echt 0 in huis te doen. Ik kook, poets, was, doe de boodschappen etc. Omdat ik huismama ben. Maar als ik midden in mn medicatie zit dan heb ik soms echt ff geen zin om mensen en vooral bekende tegen te komen die dan vragen hoe het gaat enzo. ? sluit me dan echt ff thuis op. En als hij daar dan van baalt dan kan ik echt geïrriteerd zijn. Jaaa joh... ik doe al vanalles en jij hoeft niets te doen... mijn hoofd stroomt over van testjes (halen) doen... medicatie... idd de echos als je dosis weer ns niet werkt en de spanning van of het uberhaupt wel weer aanslaat. En dan nog die hormonen pfff.

Gelukkig had zn moeder hem wel geappt dat hij ook wel moet beseffen dat het geen pretje voor mij is. (Vertelde ze me gisteren). Hij snapt het ook wel.. en zei vandaag oh ik merk al gelijk dat je klaar bent met de medicatie want je bent weer een stuk liever ??

Snap wel dat het voor jou net wat lastiger is omdat jullie met een donor zitten. Dat lijkt me ook weer meer spanning...en je verhaal hieronder met het plannen en alles eromheen.

Weetje wat ik doe? Ik pak zo een heerlijk koud wijntje en ga in de zon zitten. Mn zoontje is heerlijk buiten aan het spelen hier voor de deur. Dus dan pak ik ff mn ontspanningsmomentje. Nu kan het nog ?

@juliass, gaat goed meis en met jou? Idd zaterdag de laatste pilletjes geslikt.. erg benieuwd wat het gaat doen. Maar heb alweer het idee dat er vanalles gaande is...hopelijk heb ik het weer goed en volgt mn eisprong volgende week ? ik hoop miss een keer ietsje eerder. Maar ik ben alang blij als het na de vmk gewoon weer normaal op gang is allemaal. Dat is natuurlijk ook nog de vraag

@juliass ik heb trouwens vorige ronde ook.voor het eerst in n jaar niet getempt. Toen was het raak.. gaf me ook wel wat meer rust hoor. Maar had natuurlijk nu wel overduidelijke ovulatietesten icm de echos dus was het tempen ook niet echt nodig.

@Camhay:
Gelijk heb je meid, heeerlijk van genieten! Inderdaad wat je zegt; nu kan het nog!!
Ah goed zo, met mij gaat het ook wel goed, was blij met de echo vanmorgen. Fijn dat je het idee hebt dat er van alles gaande is, dat is goed nieuws! Hopen inderdaad dat je eisprong er weer lekker aankomt. 
Zal je zien; ik geloof ook wel dat het beter voor je lichaam is om niet iedere ochtend een stressmomentje te hebben (ik was iedere keer weer een beetje gestresst wat de thermometer zou aangeven). En als de ovulatie is geweest dan kun je er verder toch niks mee. Ja hooguit dipjes herkennen etc. en zien dat je temperatuur daalt/hoog blijft; kan altijd nog richting m'n NOD af en toe een keer tempen om te zien wat dan de status is. Ik ben denk ik wel om; blijf tempen tot ik zeker weet dat m'n eisprong is geweest en dan gewoon lekker 2 weekjes rust! 

@juliass.. ik zie je bericht idd. 11 mm zoo mooi dik en 24 mm ei. Heb je alweer getest? Kan niet lang duren nu haha.. succes met klussen???

Hee lieve meiden!
weer terug uit Lapland, echt een hele mooie week gehad. Hele gave ervaring!
ik heb jullie verhalen wat minder goed gevolgd maar lees af en toe weer wat mee.
@san; hoe was jouw echo vandaag?
Ik heb as woensdag weer een echo en als alles dan goed gaat durf ik de spanning ook echt wat meer los te laten en ga ik echt volle bak genieten! (Doe ik nu ook wel, maar ergens op de achtergrond blijft de angst nog wel wat aanwezig)
Ik lees dat er weer ovulaties zijn geweest of aanstaande zijn, voor jullie allemaal succes meiden!! Hopelijk over ongeveer 2 weken weer een aantal positieve testen.
@smus hoe voel jij je? Wanneer heb je je eerste echo gepland?

@justme bij mij zat er vorige ronde ook nog een follikel van 20 mm, terwijl ik net een eisprong gehad had. Helaas deze maand geen controles of medicatie. Dus vraag me echt af of die dan gekrompen is of uitgegroeit is tot cyste. 
@hier de pijn is inmiddels minder geworden. Dus heb niet meer gebeld. Merk dat ik gewoon geen tijd maak om dan ff te bellen naar het ziekenhuis. 
Grappig wat jullie zeggen over controle houden door temperaturen en testen. Ik ben daar zo enorm laks in. Had ik maar een beetje van jullie controle freaks haha. Heb me voorgenomen deze maand vanaf dag 11 te gaan testen. Vorige maand had ik een ovulatie op dag 21. Dus ik hoop dat mij lichaam t zonder medicatie ook kan. 
Verder snap ik jullie zo goed wat betreft partner... man wat zou ik m af en toe wat aan kunnen doen zeg. Hoewel hij zo geinteresseerd is en zijn best doet. Ik haf vorige ronde mijn eerste met letrozol. Man wat vond ik het zwaar zeg. In mijn jeugd ontzettend veel ziekenhuizen gezien, dus dacht dat ik wel wat gewend was. Maar dit vind ik heel zwaar. 
Het maakt me ook wel onzeker, ik vraag me zo vaak af waarom het niet lukt. Financieel hebben we t goed, we zijn gelukkig samen de wens is zoooo groot bij beide.. 
En dan vind ik t wel eens lastig als je sommige stellen dan "maar ff een 4e zie NEMEN". Waarom lukt ons 1tje dan niet eens. Frustrerend soms. Maar probeer in gedachtes niet te veel te blijven hangen. Wordt niemand beter van.

Terug
Bovenaan