PCOS, Letrozol

@Iedereen, dank voor jullie lieve reacties! Vandaag is iets beter dan gister. Maar mijn temp doet niets en de testen zijn echt witter dan wit… Mijn lijf is echt wel van slag nu. Gruwelijke pijn in mijn borsten, steken in mijn onderbuik. Mijn vermoeden is dat het niet meer werkt, dit gebeurde in november ook, precies zo… Wij hadden wat woorden met onze donor die het langzaam toch ook lastig begint te vinden denk ik.. het onverwachte langskomen en nu mogelijk een keer extra… Wat wij goed snappen, al is het voor ons ook niet makkelijk om het steeds weer te moeten vragen en zo abrupt alles om te gooien… Na een gesprek met mijn vrouw gister avond heb ik vanmorgen gebeld naar een kliniek voor een second opinion. Niet omdat we ontevreden zijn over ons ziekenhuis, maar omdat ik graag wil weten of we alles er wel uithalen… Ik heb een beetje het gevoel dat ze me nu laten aanklooien. En dat heb ik niet eerder gevoeld. Helaas is er een lange wachttijd, maar we gaan in elk geval de verwijzing doorsturen. En ondertussen kijken we verder of er meer mogelijkheden zijn. Want op deze manier loopt het voor mij, voor ons en de donor een beetje op zijn einde vrees ik en dat willen we ook niet.

Ach just-me wat klote zeg! Ik snap dat je het gevoel hebt dat ze nu wat aanklooien en helemaal vervelend dat jullie donor er nu ook van begint te balen.. Hem wil je natuurlijk ook niet verliezen! Ik hoop echt voor je dat het allemaal gewoon goed komt en dat eventueel een overstap naar een andere kliniek je weer een beter gevoel geeft. In ieder geval heel goed dat jullie er samen over gepraat hebben en dat je deze stap ook neemt! Sterkte meid ?

@smus, snap helemaal dat je het spannend vind hoor. Toen ik het net wist werd ik ook bij alles onzeker. Ook bij die bruine afscheiding, maar ook bij het roze. Hoeveel weken ben jij nu precies zwanger? 6 april komt al dichtbij! Daarna voel je je vast een stuk fijner en vertrouwder. Ik kan eigenlijk nu echt pas genieten na de tweede echo en weer een kloppend hartje. Maar goed kan natuurlijk alsnog fout gaan, maar dat is natuurlijk bij iedereen zo. Ongeacht MM of niet, letrozol of niet. Maar snap helemaal je onzekerheid. Ik hoop dat je wat vertrouwen houd tot 6 april en daarna maar echt lekker gaan genieten. Wees blij dat je nog niet zo moe bent. Pff ik ben al 3 weken chronisch moe haha, merk wel dat het vanaf deze week iets beter gaat. Ben je voor het eerst zwanger? Of heb je al een kindje?
@julius, gelukkig niet veel last van de 7,5 mg. Maar ik snap dat je dan wel even minder vertrouwen hebt omdat je nu ook al op dag 19 van je cyclus zit, maar inderdaad dan zit die eisprong er toch vast ergens aan te komen. Wordt je nog gevolgd met echo's? Die laatste ovulatietest lijkt niet ver meer toch? Ik had ook echt geen knaller, maar zag wel dat mijn testen toen opliepen. Vriendin van mij gebruikt ook letrozol en die heeft ook geen knaller gehad, maar net als ik ook oplopende testjes en daarna weer aflopen. Mag je anders over op gonal f en ovitrelle? 
@camhay, ow gelukkig meid! Ik ben blij dat je postief bent en blijft. Hopelijk snel een eisprong met misschien een mooi resultaat

@ San: ik zit nu op 5,5 week en is voor mij eerste zwangerschap en eerste kindje! Hoop inderdaad dat die eerste echo mij een beetje gerust gaat stellen! Dan zit ik dus op 7,5 week. Een van mijn beste vriendinnetjes heeft dit weekend haar 2e zwangerschap met 7,5 week aangekondigd. Wel leuk, want het scheelt dan niet zoveel! Ik denk alleen wel dat ik iets langer ga wachten met wat zeggen.. Heb het wel tegen haar gezegd, want ze vond het spannend om tegen mij te zeggen natuurlijk.. Dus was voor haar ook een geruststelling en heel blij voor mij natuurlijk!

@EDB:
Begrijpelijk hoor, ik had dat ook op het begin dat het erg lastig is om alles te volgen. Op een gegeven moment weet je wel een beetje welk verhaal bij wie hoort en leer je elkaar (heel gek eigenlijk want het is en blijft anoniem) echt een beetje beter kennen. Ik heb afgelopen cyclus voor het eerst 7,5 mg Letrozol geslikt nadat 5mg na 3 rondes al niet meer werkte (de laatste ronde met 5mg was 37 dagen). Zit nu in de 5e 'ziekenhuisronde' waarvan 4 werkend (de 1e met 2,5 mg deed helemaal niets). Ben vorig jaar februari gestopt met de pil en heb vorig jaar zomer aan de bel getrokken aangezien mijn cyclussen behoorlijk onregelmatig waren (op het begin ging het wel, constant +/- 40 dagen (natuurlijk wel lang, maar er zat enige regelijkmaat in) en op een gegeven moment werd ik helemaal niet meer ongesteld. 

Heb jij ook PCOS? Ben je de eerste ronde met pillen wel gevolgd toen het werkte of helemaal niet?

Succes met het traject en als je vragen hebt, stel ze gerust hier! 

@Smus: 
Begrijpelijk hoor die spanning, kan me goed voorstellen dat dat ook weer een hele spannende fase is, laat het maar snel 6 april zijn!

@Just-Me:
Ah jeetje, echt klote die situatie zo zeg! Goed dat jullie rond aan het kijken zijn. Hoop zo dat het de betere kant op gaat voor jullie. Echt zo kut.

@Gebruikersan:
Ik werd afgelopen ronde gevolgd met echo’s en volgende (eventuele) ronde weer, heb ik om gevraagd. Mijn vertrouwen dat het blijft werken is helaas echt niet heel groot. Er is nog niet concreet besproken waar ik op over moet stappen (had afgelopen maandag een vervangend gynaecoloog omdat de mijne ziek was en zij begon er eigenijk voor het eerst over en sprak over spuiten als vervolgstap. Ben er nog niet super erg op ingegaan, dat doe ik wel als het straks aan de orde is. 

@Hier:
Nadat mijn CB ovulatietest gisteravond weer geen smiley gaf werd ik erg onzeker. Maar... vanmorgen werd ik wakker en tempte een flinke stijging; 37,02; zo'n temp meet ik alleen maar na mijn eisprong. Oftewel: hij is geweest, ondanks dat mijn testjes een beetje vaag waren deze ronde. Gisteravond was het streepje lichter dan dinsdagavond, dus denk dat dinsdag ergens mijn piek geweest moet zijn?!

Hoop dat we kans maken.
Zondagochtend: seks | 36,69 graden
Maandagavond: seks | 36.72 graden
DInsdag: geen seks | 36.66 graden 
Woensdagavond: seks | 36,78 graden
Donderdagochtend temp: 37.02 graden

@ Juliass: oh gelukkig dat je temp vanochtend gestegen is! Hoop echt voor jou dat hij nu geweest is. En als ik zo jullie activiteiten zie dan zit je volgens mij wel goed ? Ga je nog bloed laten prikken volgende week of nog een keer langs voor echo om het zeker te weten?

@juliass, wat gek dan he dat de cb geen smiley gaf. Maar je temp is idd wel duidelijk. Miss toch nog proberen vandaag met een cb? Of nog getest en lopen ze weer af?

Nou vandaag lichtjes cervixslijm opgemerkt hier ? meestal eisprong dan 4/5 dagen later. Ovutest kleurt nog niet veel donkerder maar begint dus wel. Cd 13 vandaag dus ik denk wel dat ik gewoon richting dezelfde ovulatie dag ga als normaal (17/18) en dan kom ik uit op een cyclus van 32 dagen. Ik denk dat dat toch "normaal" is voor mij.

Hopelijk blijft het zo doorzetten ?? dan ben ik happy

Terug
Bovenaan