PCOS, Letrozol

Edb.. oh top! Dan kan je ook het wachtbankje op. Spannend :)

@just-me aah meiske... klote rondes met die stomme cystes!
Maar eerlijk. Ik denk dat jij bij gonal spuiten echt gebaat bent. Al is het maar voor de rust in je hoofd mbt eisprong en donor. Je kan dan zoooo gericht bezig zijn. Je hebt gelijk duidelijkheid en je kan de dosis direct aanpassen in je cyclus mocht er niks gebeuren. De spuitjes zelf stellen geen moet voor hoor. Dat is ff wennen wel maar ook qua bijwerkingen hoor ik dat dat echt stukken beter is dan letro of clomid!

Ff goed overnadenken in een rust momentje voor jezelf en dan kun je het beslissen toch. Mocht het echt niets doen of het je erg tegenvallen dan kan je misschien afspreken dat je toch terug gaat op letrozol? Want wat je zegt wellicht werkt het nog wel gewoon en heb je nubgewoon dikke pech door een cyste ronde.
Sterkte iig met je beslissing! En n dikke knuffel!

@ Juliass: fijn dat je voor jezelf nu echt die bevestiging hebt! Denk ook dat het allemaal wel klopt als ik het zo lees.. Nu inderdaad door naar de onzekerheid van het wachtbankje! Succes met het doorkomen van de aankomende 2 weken.

@ EDB: oh lekker die knaller van een ovulatietest! Dan zal hij niet lang meer op zich laten wachten.. Succes met klussen en daarna op het wachtbankje!

@ Just-me: ik heb echt met je te doen! Wat een teleurstelling en vreselijk als ze dan ook nog zo onaardig doen! Daar zit je echt niet op te wachten.. Even rustig nadenken en alles met iedereen goed doorspreken! Wat Camhay zegt: ik denk ook dat in jouw geval spuiten misschien wel praktischer is, maar ik durfde het zelf niet, dus dat je er tegenop ziet dat snap ik ook heel goed! Alhoewel ik na afgelopen ronde eigenlijk ook dacht dat ik wel over moest nadat 2,5 te laag was en er bij 5 ineens 3 eitjes begonnen te rijpen en dat ik over de 35 dagen heen leek te gaan. Denk dat je er op een bepaald punt ook wel klaar/aan toe bent! Hopelijk gaat het snel wat beter meis! Ik vind het echt zo vervelend voor jullie! Lekker hier van je afschrijven, want dat doen wij ook en we zijn er allemaal om elkaar hier doorheen te loodsen!

@ly, ow wat een goed nieuws! Gefeliciteerd meid, nu maar lekker genieten. Nipt inderdaad spannend, maar komt vast goed toch?!
@ebd, ow zo leuk een knal test, vanavond inderdaad maar even gezellig maken dan ja! En misschien morgen nog een keertje? Haha toch weekend!
@camhay spannend! Hopelijk snel een mooie eisprong en een postieve ovulatie test.
@julius, ja goede vetten zijn echt top hoor! Ik heb geen pcos, maar goede vetten is voor iedereen goed! Dus lekker doorgaan met die zalm en avocado haha. En wat fijn dat je temp gestegen is, dikke bevestiging dus ja.
@justme, oke wel het een en ander te bespreken dus. Toen ze bij mij met het voorstel kwam om te spuiten twijfelde ik eigenlijk geen moment. Minder bijwerkingen, meer controles en exact wanneer de eisprong is. Oke ik had eigenlijk ook geen andere optie want door de letrozol werd ik echt enorm depressief met huilbuien dus dat was sowieso niet te doen. Heb met prikken geoefend maar niks gevoeld. Uiteindelijk was het dus niet meer nodig.. maar zou het anders wel gedaan hebben. Wat raad de arts jou aan? Ik zou gewoon kiezen wat het beste is voor jou en jullie. En inderdaad overleggen met de donor. Meer controles is misschien wel meer duidelijkheid toch?
@iedereen, ik zou gewoon tot de ovulatie af en toe lekker een drankje drinken, maar die twee weekjes daarna niet meer (je weet het maar nooit toch). Al hoewel schijnt het in het begin nog niet zo erg te zijn.
Ik knap langzaam wat op, nog wel ziek thuis vandaag. Echt ellende.. denk idd dat mijn immuun systeem wat lager is nu.
Ik ga de komende tijd nog wel meelezen want ik ben veel te betrokken hoe het bij jullie gaat, maar ik denk dat ik net als ly want minder van mij zal laten horen nu het tweede trimester al over 2 weekjes begint.. woow. Ik ga dus nog niet helemaal afscheid nemen hoor! Maar toch hoop ik snel op mooie resultaten bij jullie! Gun het jullie enorm

@San, ik vind het wel heel spannend maar neig wel naar de spuiten. De gyn was met het verkeerde been uit bed gestapt dus die zei weinig haha! Het zou ons wel voordelen kunnen geven, maar we moeten zelf beslissen… Wel dat het intensiever wordt voor mij, maar wellicht rust brengt met de donor…

@Smus @Camhay, dank meiden! Ik probeer mezelf lekker af te leiden, mooi weer, tuin in, logeer hond, helpt allemaal om te relativeren. Het leven draait gewoon door en dit is niet het einde. We moeten alleen even een pas op de plaats doen… Vooral wat betreft de controles neig ik inderdaad naar overstappen. Maar ik schijt in mn broek voor dat prikken, stom hè! ? onze donor reageerde begripvol en schrok ook wel een beetje. We gaan volgende week even met hem praten. Mijn vrouw kent zijn moeder ook goed en sprak haar toevallig vanmorgen. Zij zei dat ze wel snapt dat we hem als minder verantwoordelijk zien de laatste weken en dat het minder gemotiveerd lijkt, zijn hoofd is soms gewoon warrig en dan werkt het niet zoals hij wil. Maar ze wist wel van hem dat hij nog steeds door wil gaan en niet van plan is dit op te geven. Alleen dat hij gehoopt had voor ons allemaal dat het sneller zou lukken. Het zijn haar woorden, maar was wel fijn om dat even te horen.. Hopelijk brengt dit meer rust in de tent. Nu eerst door die buikpijn heen, bah wat doet dat soms zeer! Weet iemand hier hoe dat verder gaat? Wanneer wordt dat ellendige ding weer kleiner? ?

@Ly, gefeliciteerd! Goed nieuws! En groot gelijk, lekker genieten van al het nieuwe!

@just-me ... ik was echt zoo zoo zoo enorm bang voor spuiten. Maar ik lag daar dus echt wakker van he... huilbuien tot en met haha. Toen kreeg ik in 3 maanden tijd 5x bloedafname (ivm zwangerschap en koliekaanvallen) , een spuit voor verdoving ruggenprik, ruggenprik zelf en erna nog een infuus... morfine spuiten en weet ik veel wat allemaal nog meer haha. Ik heb erna ook bruiningskuurtjes gedaan en dat zijn insuline spuitjes in je buik dus vergelijkbaar met gonal f. Doodeng de eerste keer. En na de 1e spuit dacht ik pfff dit is niks haha. Het went echt en dan gaat het net als n pilletje innemen. Maar nogmaals ik snap je angst hoor.... alleen stel je ff gerust haha.

@san.. wow 2e trimester alweer. Gaat zo snel zeg! Jeetje... beterschap iig nog!

@just-me... fijn trouwens wel hoor dat je day verhaal over jendonor hebt gehoord en die er gewoon nog goed in staat. Kan me voorstellen dat die angst soms ook aanwezig is als het allemaal wat langer duurt.

@Camhay, haha ? Ja ik denk ook dat je zo weer voorbij is die angst. Mijn nichtje is diabetes en spuit oneindig. Dan denk ik: wat zeur ik dan ?

Ik heb net een hele interessante sessie gehad met een dame die mij soms reiki geeft voor ontspanning. Dit keer deed ze iets anders waarbij ze op energie niveau gaat voelen wat er zit. Ik had haar alleen over die cyste verteld en vroeg of ze iets kon doen voor de pijn. Gek genoeg helpt dat bij mij namelijk oprecht. Ook met hoofdpijn of maagpijn. Na een tijdje kwam er een heleboel naar boven, niet alleen lichamelijk maar ook aan emoties eronder. Dus niet dat die nou die cyste veroorzaken, maar door een pijnpunt in mijn lijf te behandelen was er schijnbaar ruimte voor andere emoties om even aan bod te komen. Vond het eigenlijk heel verhelderend. Nooit verwacht, ik dacht alleen even rondom mijn onderbuik aan de slag te gaan. Maar ze legde uit dat het wel allemaal met elkaar verbonden kan zijn, emoties en lichamelijke klachten. En dat met een beetje mazzel door daar weer balans in te brengen, lichamelijke klachten daarmee zouden kunnen afnemen. Ik dacht: je gaat je gang maar! Baadt het niet dan schaadt het niet!

Hey wat fijn is dat @just-me... goed dat het verhelderend heeft geholpen. Wat je cyste betreft bij mij zijn ze beide "cyste rondes)" vanzelf geslonken en opgelost. In 1 ronde zat de cyste er nog maar was die al een stuk kleiner en dat heeft toen verder niet gezorgd dat mn eisprong verkeerd ging. Tijdens de metingen toen bleek dat die ook opgelost was weer. Dus als het goed is hoeft het verder geen problemen te geven bij een volgende ronde. Maar ik geloof dat het ook kan dat ze onder invloed van de medicatie meegroeien... volgende echo zullen ze dat wel weer monitoren.

Terug
Bovenaan