PCOS, Letrozol

@Camhay:
Irritant is dat he, zo'n hele korte piek. Normaal gesproken zou dat houvast moeten bieden dat je het vanaf dan moet doen maar wij beginnen dus steeds een stuk eerder omdat ik daar niet echt van op aan kan. Maar goed, het geeft toch een beetje handvatten en daarna heb ik nog het meest aan het tempen merk ik. Want als je temp omhoog schiet, heb je toch zekerweten een goede eisprong gehad? 
Maar als ik erover nadenk is het ook niet heel gek dat de LH piek zo kort is, op een maandag was mijn follikel al 23 mm.. (di/woe was ie dus 25/27 mm) Op het moment dat je LH begint toe te nemen, vind ik het niet gek dat zo'n grote follikel al binnen een mum van tijd springt. Irritant is het wel, maar ja. Hopelijk jij ook snel op het wachtbankje en ik zou er als ik jou was sterk rekening mee houden dat je evt. geen smiley krijgt en dat je piek nu evt. is begonnen, ik had daardoor een dag overgeslagen terwijl mijn piek al begonnen was. Ga dat de volgende keer anders doen. 
Succes, geniet ervan samen en je mag je hopelijk bijna bij me aansluiten. 
@Just-Me:
Heel rot maar ergens ook heel fijn dat je toch wel weer doormag denk ik? Vreemd joh, jouw gyn, gelukkig was ze vanmorgen dan wel met d'r goede been uit bed gestapt haha. 
Maandag een prikinstructie dus, kun je vanavond nog rustig met de donor praten. Duim voor je dat hij er oké meer is. Hoe zit dat eigenlijk met het prikken? Vanaf welke CD start je daarmee? En je prikt in principe door tot aan de eisprong toch, en niet net als bij de pillen een x aantal dagen? 
Snap dat het allemaal even flink balen is meid, maar kan me voorstellen dat het prikken je ook houvast gaat geven dat je nu mist. Icm de spuiten krijg je toch altijd een triggershot? Of niet altijd? Maakt het timen wel een heeeel stuk makkelijker.  

@just-me... spannend meis! Komt vast helemaal goed. Ik hoop voor jou echt dat dit je meer rust en duidelijkheid gaat geven. Probeer positief ervoor te gaan! Ik ga duimen voor jou! Nu ff rust idd. En opladen voor wat komen gaat ?

@juliass en de rest.
Net een testje gedaan. Vanochtend nog geen smiley maar ik voelde aan alles dat het eraan zat te komen. Even gewacht met drinken.. en voila. Zie hier mijn mooie testen? en ik ben zo blij weer.. vooral omdat de medicatie(ophoging) nu voor het eerst 2x achter elkaar blijft werken en ook echt exact hetzelde als de vorige ronde. Dag 18 de lh piek en dan zal die morgen wel springen of miss vannacht. Even mijn temp afwachten van morgenvroeg. Maar het verklaard wel weer mijn enorme dip vandaag naar 36.0 het was koud en als mn ovulatie begint dan dip ik altijd :). En natuurlijk fijn dat ondanks de vorige ronde alles gewoon op de rit is weer.
Nu 3 dagen op rij even babydansjes maken... en hopen dat het weer lukt en dit keer blijft plakken?

https://ibb.co/68ND4WX
Test is btw best donker voor mijn doen ook ?

@Camhay:
Wat suuuper! Heel blij voor je enne succes! ??
Nu jij dat zo zegt was mijn temperatuur dinsdagochtend ook wat lager (op die dag meest duidelijke streepjes) dag daarna ietsje hoger en die dag daarna aanzienlijk hoger. Misschien dan toch dinsdag m'n eisprong geweest ipv woensdag. Ben benieuwd!

Ow wow super overduidelijk camhay! Aan de bak dus en hopelijk blijft dr eentje plakken!! ??
@just-me Wat je zegt indd rare mensen die artsen haha de ene keer zus de andere keer zo.. ik had dat laatst bij een echoscopiste ik zeg tegen mij man die moet mij niet ofzo zo voelt het.. heel nors en toen is mijn man een keer mee geweest (ze hebben genoteerd dat die mee mag *chill*) en toen daarna deed ze elke keer super aardig.. nouja ik denk altijd maar; t zijn ook maar mensen misschien had ze dr dag gewoon niet ofzo (al vind ik niet dat ze dat naar patiënten moeten uiten idd want wij kunnen dr ook niks aan doen) maar gelukkig hoeven we ook geen vriendinnen te worden dat scheelt? maar dat maakt het niet makkelijker als ze zo onverschillig/nors doen..j
Fijn dat je even "rust" hebt nu hopelijk voel je dat ook echt zo.. denk ook echt dat het spuiten dalijk meer duidelijkheid gaat geven en je minder lang hoeft te wachten steeds omdat ze de dosis per dag op kunnen hogen, het is even wennen tuurlijk en tegen je wil in, maar weet zeker dat je het kan! ??
@all    lastig ja dat stomme wachten...zeker omdat ze niet meer kijken nu tot 7 april.. ik voel van alles maar weet totaal niks dit is nu cyclus dag 47 alweer ? ben zo benieuwd of die cystes weg zijn of niet? En of er 1 weg is of 2 of alle 3 want mag pas door als ze alle 3 helemaal weg zijn.. ellende ? Heb nu wel rust in de zin van niet meer naar het ziekenhuis maar heb geen rust omdat ik wil weten wat er in me lijf gebeurd zeg maar... Achja komt goed hopelijk.. merk wel dat ik onderhand vooruit wil! ? 

@ Camhay: yes gewoon weer een goede ronde! Succes de komende dagen. Hopelijk doet het hetzelfde als vorige maand (en blijft deze plakken)!

@ Just me: oh dat is een vroege menstruatie! Goed dat je het nu weet en liever zo snel mogelijk lijkt mij.. Al moet je nu wel even alles goed doorspreken en nadenken! Doen waar jij je goed bij voelt, maar je hebt gelukkig wat opties!

@ Juliass en Emmi: succes op het wachtbankje! Dat vond ik echt het ergst.. en bij alles wat je voelt denken dat het een symptoom is ?

@ zonnestraaltje: dat wachten moet lang duren! Hopelijk kom je de tijd een beetje door.. En daarna hopelijk meer succes.

@ EDB/zonnestraaltje: ik mag donderdag ook weer een schildklierprotocol laten prikken.. Tijdens mijn eerste afspraak bij de kliniek trage schildklier geconstateerd, maar daarna de waardes altijd prima. Nu toch vanwege zwangerschap nog maar een keer voor de zekerheid checken.. Hoop dat hij nu niet weer zo wappie is ?‍♀️

@Zonnestraaltje, echt hè! Soms kunnen ze je echt zo’n gevoel geven! Maar gelukkig zitten er ook hele lieve tussen, die meer gevoel hebben haha! Ik ben er nog niet helemaal maar ik kom wel meer op het punt dat ik kan accepteren dat we wat anders gaan doen. Het was een pittige week, dus voel me wel opgelucht dat ik even 5 dagen niks hoef te doen, geen pillen, testen, temperatuur. Vakantie hahaha ? En dan hopen dat maandag de echo een mooi beeld geeft en we dan weer kunnen.

@Camhay, yes fijn dat het zover is! Nog even ervoor gaan en dan hopen op een mooie afloop ❤️

@Smus, ja inderdaad erg vroeg, zelfs voor mij met mijn korte cycli. Maar dat kon zei de gynaecoloog, de cyste kan het verstoren en mijn lijf heeft het dus vroegtijdig zelf afgebroken zeg maar. Dus dat werkt in elk geval gewoon? Hoe gaat het met jou?

@Juliass, die eerste week gaat nog wel een soort van, maar die tweede vond ik altijd lastiger! Hopelijk gaat de tijd snel voorbij! Ik herken wat je zegt, dat het zo ver weg voelt, maar het moet toch ooit ook onze beurt zijn ?

Wij hebben onze donor gesproken vandaag, ik heb het uitgelegd voor zover ik weet wat het allemaal inhoudt dan. Hij was er wel ok mee. Natuurlijk had hij stiekem gehoopt dat het sneller ging, maar dat het niet zo is is ook ok. Hij zei heel droog: agh, ik kan dus overal wel ff losgaan op zo’n potje! Weet ik dat ook weer ? Heerlijk droog! En daarna zei hij: laten we nu maar even nergens op hopen, ga maar gewoon beginnen en we gaan wel kijken. Dan kan het ook niet zo tegen vallen. We stellen ons maar in op weer minstens een aantal maanden, als er ooit een leuk kindje komt was het het wel waard. En als het zover is met de nieuwe medicatie, gaan we ervoor. En ja, als het deze komende tijd met iets meer ‘planning’ kan, dan is het wel makkelijker? Hij weet dat het begin vooral even onzeker kan zijn, maar dat is ok. Enerzijds gek om met een man over je cyclus te praten en over zijn rol en ‘potjes vullen’, anderzijds is de openheid wel fijn. We zeiden al: na bijna een jaar zijn we wel over die gene heen haha! Agh, we sporen hier toch al niet met z’n allen, dus dit past wel in het plaatje ??‍♀️? Ik blijf het hier voorlopig nog een beetje volgen, maar uiteindelijk denk ik dat eens ga meelezen bij het GonalF topic.. Maar nu nog even niet ?

Hoi dames,
@Camhay dat is een duidelijk positieve test hoor, wat fijn!! Succes en veel plezier :D
@Zonnestraaltjeee, dat is wel heel lang wachten inderdaad. Lijkt me ook frustrerend omdat je helemaal niks kunt doen en alleen kan afwachten. Hopelijk krijg je 7 april goed nieuws en zijn alle cystes weg.
@Smus Oh dat heb ik wel vaker gelezen inderdaad dat je tijdens je zwangerschap extra moet prikken. Hopelijk gewoon een goede uitslag voor jou!
Ik krijg vandaag de uitslag, dus ben benieuwd. Hopelijk is het allemaal goed ?
@Just-Me Wel fijn dat je menstruatie gekomen is. En wat een goed nieuws van de donor. Dat zal een last van je schouders zijn. Nu inderdaad hopen dat de spuiten meevallen en hun werk goed doen! Ik zal voor je duimen ?
@Hier:
Ik heb dus ergens afgelopen weekend mijn eisprong gehad. Maar nu heb ik gisteren en vandaag wat last van meer witte afscheiding. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad?

@juliass.. Jaa meestal dipt die van mij op de dag vd sprong of de dag ervoor. ? maar ik kan er nu niet zo goed een pijl op trekken ivm het weer. We zijn van lente weer..terug gegaan naar vries in de nacht dus day beinvloed bij mij ook wel erg. ?
@just-me hahaha heerlijk zo een gesprek met de donor. Je kan er maar beter luchtig mee omgaan toch. Fijn dat hij er gewoon oke in staat. Het komt echt wel hoor! En niet meteen weggaan naar het gonal topic hoor ? ik wil ook wel weten hoe of wat bij jullie hahaha. Iig heel veel succes???

@EDB, Ik heb het bij mn zwangerschappen gehad dat het meer afscheiding was dan normaal. Maar moet zeggen de 1e week heb ik dat altijd... en dan richting nod wordt het steeds droger. Toen ik zwanger was bleef ik witte afscheiding houden. Er is ook wat dat betreft niet echt een pijl op te trekken. Het enige wat mij opviel was dat ik heel erg dacht... ja het is gelukt! Positief voorgevoel.. en ik was rondom 9/10 dpo in vlagen misselijk al.

@andere dames. Dankjullie wel lieve meiden! Wij hebben gisteren al geklust. Vandaag stond ik op met echt mega mega ovupijn. Dit had ik de vorige rondes niet zo heftig als nu volgens mij... en het zit echt dit keer aan beide kanten! ? misschien dat ik het daarom heftiger voel nu... normaal heel duidelijk links of rechts waar de follikel zit.. ondanks dat ik geen echo heb gehad.. weet ik haast zeker dat er 2 follikels zitten haha.
Ik verwacht dat mijn eitje ergens in de loop van de dag gaat springen gezien mn piek in pijn nu. Vanavond en morgen nog even voor de zekerheid aan de bak. Maar mijn nod staat nu vast voor 13 april! ?

Terug
Bovenaan