PCOS, Letrozol

Heey ChantalvS,
 
Wauw wat heftig dat je lichaam zo alles niet zoals in de boekjes doet, hopelijk snel een wondertje in je buik! 
Heb je al eens met je arts bekeken om Letrozole te gebruiken ipv Clomid? Dit zou iets minder inwerken op je goemoedstoestand enzo..
Inderdaad het is echt heel lastig om uit je hoofd te zetten.. het afgelopen jaar was dat heel anders omdat ik dan eerder wachtte op mijn menstruatie aangezien ik onregelmatig was. We hoopte natuurlijk wel altijd om zwanger te zijn maar als ik dan testte was het precies veel minder spannend en veel minder teleurstellend dan nu we met medicatie bezig zijn..
Vanmorgen weer een negatieve urine test... maar ook nog steeds geen menstuatie...
Hier staat het leven ook niet stil maar toch merk ik dat ik er echt veel aan denk.. ik kom ook geregeld via mijn werk in contact met zwangere vrouwen en dat doet er ook niet echt goed aan...
Morgen nog eens bloed laten nemen en als het negatief is toch maar eens even naar de gynaecoloog bellen want ik dacht dat door de pregnyl in te spuiten ze er echt van uitgingen dat ik een eisprong zou doen terwijl k nu begin te twijfelen of ik wel effectief een eisprong gehad heb... die onduidelijkheid, echt vreselijk.
Wanneer ben je van plan om te testen? of ga je gewoon afwachten? echt vervelend dat je niet weet wanneer je overtijd bent he :( ik duim in ieder, geval mee!
 
X
 
@Floratje Alles was bij mij prima, er groeide een eitje, mijn baarmoederslijmvlies werd netjes 3 lagen dik, ik had een goede eisprong etc. Alleen het eitje rijpte te langzaam, waardoor je eigenlijk op het moment van de eisprong al een 'verzwakt' eitje hebt dus dan is de kans op een zwangerschap nog niet heel groot.
Ik krijg nu 5 mg en blijf deze ronde ook onder controle om er zeker van te zijn dat er niet ineens meerdere follikels te gelijk gaan rijpen. 
Fijn dat je maandag bloed kunt prikken, dan weet je in iedergeval zeker dat je wel of niet zwanger bent. Nu blijf je toch stiekem hopen, terwijl je misschien ook wel weer weet dat er niks is deze maand. Ik ken het! :(
@Chantal
Nog steeds niets joh? *zucht* Wat duurt dat wachten toch lang he? Misschien kun je bloed laten prikken, dan weet je het zeker! Een bloedonderzoek kan volgens mij al eerder dat een zwangerschapstest. 
Ik duim nog steeds voor je hoor! ?
X
 
Hi Eve en Floratje,
Hoe gaat het met jullie? @Floratje; jij al nieuws? @ eve, spannend weer morgen ??. 
Zo ik heb echt een hoofdletter K dag, bah. Heb zin om de handdoek in de ring te gooien ?. Wat een rollercoaster is dit. Zo wacht je op je menstruatie en zo heb je toch een eisprong. Controlfreak als ik ben klopt dat niet haha. Kortom ik ben mezelf gek aan t maken en daar moet ik mee stoppen. Heb echt zoiets van laat die menstruatie maar komen, hebben we dat ook maar weer gehad ?. 
Op naar een meer positieve dag morgen ???
 
Hii ChantalvS en Eve
Menstruatie gisteren avond gestart...
Ik heb net zo een hoofdletter K dag als jou denk ik :(
Woensdag start ik weer met Letrozol slikken, pff ik ben er precies nog niet klaar voor. 
@ ChantalvS: Wat vreselijk die wachtbank bij jou.. Heeft je gynaecoloog je verteld hoelang je maximum moet wachten? Wat vervelend.. hopelijk heb je snel antwoord en ik duim mee dat er snel een kleintje in je buik mag groeien! En als het nu niet zou mogen zijn dan liefst zo snel mogelijk ;)! x
 
@ Eve: heel veel succes morgen! hopelijk een lekker grote follikel, en dan maar aan het klussen ;) Mijn duimpjes staan omhoog!We lopen nu een halve cyclus ongeveer uit elkaar (binnen 12 dagen heb ik mijn follikelmeting)! Wel leuk om elkaar zo een beetje te kunnen volgen! x
 
 
Hi meiden,
Even kort samengevat: "gewoon" drie keer niks die echo. Ik weet dat ik overal rekening mee moet houden, maar stiekem hoop je toch een beetje. De vorige ronde was er iets met 2,5 dus je verwacht op zijn minst iets met 5. Niet dus! ?
Ik ben er echt voor het eerst heel erg verdrietig om en voel echt van alles. Boos, verdrietig, teleurgesteld, schuldgevoelens.. Heb ik dan weer al die rommel geslikt voor niks? 
Aanstaande maandag weer terug, met een dikke streep onder weer, om te zien of er dan een follikel bij zit die er tussen uit springt. Maar mocht dat zo zijn dat is dat dus weer niet gegroeid volgens het "boekje". 
Ik baal ook enorm voor jullie, je wilt zo graag dat die rollercoaster voorbij is he?! 
Ik hoop dat er snel iemand van ons met wat positief nieuws komt! ?
 
Lieve dames,
wat naar als het niet lukt of als je aan het wachten bent. 
 
Zelf heb ik anderhalf jaar clomid geslikt en Heb nu een prachtige zoon. 
Houd moed en geniet evengoed van kleine dingen. 
Wat ik wel mee wil geven, het gaat je vaak niet in de koude kleren zitten. Ik heb heel lang niet durven genieten toen ons wondertje in mijn buik groeide omdat ik bang wat dat ik het kwijt zou raken en weer de molen in moest. Als dit bij jullie het geval is, ga praten met iemand. 
Ik had het zelf veel eerder willen doen zodat ik het een plekje kon geven. Als we een tweede willen en weer de molen in moeten dan zorg ik dat ik op dat moment al hulp ga zoeken. 
 
Heel veel succes allemaal en hopelijk hebben jullie snel een wondertje ❤️
 
 
Hi meiden,
Wat een proces is het he? Hoop, frustratie, wachten wachten, verdriet. Je kunt jezelf nog zo positief denken maar soms voel je het niet zo. Het is een kwestie van geduld hebben, laat ik die eigenschap nou net niet hebben ?. Ik voel me weer wat beter nadat ik helemaal overstuur was. Even alle spanning eruit. Ben zo blij met mijn verloofde (wat klinkt dat haha. Hij heeft me ten huwelijk gevraagd op de dag dat ik een miskraam kreeg op curacao). Zoveel steun, geduld en zo lief. Best partner ever ondanks dat hij t soms zwaar heeft met mij. Vorige week zei ik nog dat hij maar een andere vriendin moest zoeken, iemand die hem wel een kindje kan geven. Vond hij niet zo leuk ?.
 
@floratje. Klote dat je ongesteld bent geworden. Op naar een goede volgende ronde ?.
@ eve, frustrerend dat er nog geen groeiend eitje te vinden is. Hoop voor je dat er maandag alsnog iets te zien is. Bij mij begint het proces soms later. Ik snap je gevoel zo goed. Waar doe je t dan voor? 
Voor een ‘buitenstaander’ zijn het een paar pillen die je slikt. Wij weten wel beter. Komt een hoop emotie bij kijken, frustratie, hoop, verdriet. En de bijwerkingen. 
Ik voel me inmiddels beter. Nog geen menstruatie te bekennen en geen positieve test ??‍♀️. Ik ben vandaag jarig en gaan er een leuke dag van maken ?
 
hoop dat jullie je ook snel beter voelen!
 
x
 
Hey meiden,
Ondertussen terug met Letrozole gestart. Ga deze ronde echt naast me neer proberen leggen.. Heb een heel drukke periode en mijn huwelijk begint ook in de buurt te komen (20/09/19) dus heb heel wat te regelen. We hebben onder ons 2 afgesproken om er zo weinig mogelijk over te praten en er van uit te gaan dat er niets is (nu makkelijk gezegd natuurlijk..)
 
@Eve: Wat een vervelend nieuws :( is inderdaad iets waar je niet van uit gaat als de lagere dosis wel wat deed maar inderdaad hopen op maandag! ik hoop in ieder geval heel erg mee! Gaat het een beetje met je?
 
@ChantalvS: Ik denk dat we dat moment allemaal wel herkennen! ik heb echt heel de zondag liggen huilen en mijn verloofde een paar keer gezegd dat als hij iemand anders wil dat het beter nu is want onze trouw komt er aan en kindjes krijgen gaat geen eitje worden... hij wordt daar ook telkens boos van en zegt dan ook gewoon dat hij alleen met mij kindjes wil en anders geen.. maakt me ergens wel gelukkig maar ook weer ongelukkig, want geen kindjes????!!! dat zou echt een hel zijn voor me.. Zo spannend dat wachten voor jou! heeft je gyn iets gezegd van hoe lang je moet wachten?
 
@Gebruiker: wat een lieve woorden ^^, ook fijn om een succesverhaal te horen! Ik hoop alvast dat we alle 3 snel zwanger zijn @Eve @ChantakvS ;) xxx
 
Liefs
 
Terug
Bovenaan