PCOS, Letrozol

Met pcos werken ovulatietesten gewoon niet goed. Die slaan altijd wel positief uit vaak... het kan ook dat je eitje bezig is maar gewoon niet springt en het later nog eens probeerd. Vervelend dat afwachten tot je uberhaupt zekerheid hebt van een eisprong he... hopelijk heb je snel duidelijkheid. Die onzkerheid is heel frustrerend. Ik ben ook altijd zo blij als ik een eisprong heb gehad? gek he.. voor de meeste de normaalste zaak van de wereld en voor ons is dat alleen al een heel.feestje

@Emmi, nou ik vind het heel gek hoor. Misschien toch maar even bellen om te kijken of je mag bloedprikken. Wie weet :)
Ik ben nog nooit zwanger geweest. Dus ik kan het ook niet ergens mee vergelijken. Maar als ik het zo lees hebben anderen vaak rond deze periode al veel symptomen, ik behalve de steekjes echt nog niks. Ik ga er dus vanuit dat het niets zal zijn. 
@Camhay Ik hoop voor je dat je zo'n positief gevoel houdt en dat het gewoon raak is! Ik ben benieuwd. 
Ik ga vrijdag pas testen. Ik wil het liefst eerder, maar vind het vandaag of morgen echt nog te vroeg. Lees veel dat het dan alsnog mis kan gaan en dat er een kans bestaat dat je gewoon ongesteld wordt. Woensdag en donderdag werk ik op kantoor, dus dan ga ik niet in de ochtend een test doen. Vrijdag lijkt me dus de beste dag, ook maar 1 dag voor mijn NOD.
Spannend allemaal hoor, jeetje! 

Ook hier even er tussen uit geweest ?

@Juliass, spannend! Ik hoop het voor je! Maar ik geloof ook wel in een voorgevoel. Bij mij klopt het bijna altijd. Jammer genoeg ??

@Camhay, oeh dat is dus wel even spannend. Wie weet lukt het meteen weer! Dat zou wat zijn ?

@Emmi, misschien toch even contact opnemen? Al moet ik zeggen dat ik door hormoon schommelingen echt enorm overhoop lig, je lijf kan dus helaas ook gewoon hele gekke dingen doen… Beetje jammer is dat..

@Hier; vanmorgen dan de echo. Helaas weer een tegenslag. Maar ik werd al wakker en ineens dacht ik: ik denk dat er iets niet klopt. De aanhoudende pijn in mijn borsten en steekjes ik onderbuik horen niet bij een eerste week van mijn cyclus. Er rommelt iets.. En ja hoor, bms alweer aan het opbouwen en de cyste nog even groot. Icm de pijnlijke boezem denken ze dat de cyste nu de oestrogenen ‘afgeeft’ waardoor ik dus al ‘te ver’ in mijn cyclus zit. Plus de cyste moet echt kleiner. Ondanks dat ik altijd zelf ongesteld wordt, willen ze nu even vervroegd opschonen met Provera. Daar baal ik wel van. Nog meer rommel mijn lijf in… Nu dus 7 dagen slikken, dan heel hard hopen dat er een goede menstruatie door komt (ben er net twee dagen vanaf, verdomme ?) en dan nog harder hopen dat die cyste kleiner is geworden. Als dat allemaal meewerkt mag ik meteen op de dag van de echo beginnen en krijgen we de prik instructie… Zo niet, dan geen idee… Mijn vrouw was teleurgestelder dan ik.. Ik voelde het wel aan, maar baal natuurlijk wel dat niks in mijn lijf wil meewerken de laatste weken. Wie van jullie heeft last gehad van de Provera? De gyn zei dat er geen bijwerkingen zijn? (Jaja, dacht ik!) Ik had overigens een andere gynaecoloog vandaag, ik vroeg haar wat de opties zijn met/na de GonalF en hoe lang we dat mogen proberen. Schijnbaar mag GonalF best heel lang en is ivf niet per se de volgende stap. Er zijn tussen stappen. Maar we maken een goede kans met de GonalF zei ze. Op zich was het wel fijn om even een klein beetje bevestiging te krijgen dat we nog niet bij de laatste opties zijn ? dus, ik ga gewoon een glas whisky drinken vanavond en een chipje. Het is mij wel best voor vandaag?

Succes dames in de wachtweken!

@ just-me: pff het zit niet mee deze ronde zeg! Denk je door te kunnen en moet je weer aan de provera voor nog een menstruatie! Ik heb een jaar geleden 1x provera geslikt en kan mij niet herinneren dat in er echt last van had. Hopelijk valt het voor jou ook mee en is daarna die cyste ook weg!

@just-me .... oh wat klote zeg :(
Ik heb geen ervaring met provera.. wel primolut maar daar was ik zelf niet zo over te spreken. Maar ik reageer sowieso niet heel lekker op die medicaties dus ben geen goede graadmeter ??.
Het werkte iig wel want ik werd na het stoppen een dag of 3 later al ongesteld. Ik hoop zo dat je cyste gewoon weg gaat. Hebben ze jou gezegd hoe groot die "mag" zijn om weer door te mogen? Ik geloof dat die van mij 2.5 cm was en toen al dusdanig gekrompen eruit zag dat ik weer door mocht. De maand daarop was die helemaal weg.

Hoe dan ook erg klote als je in zo een ronde zit ? ik vond de cyste maand echt een rollercoaster ronde. Je voelt gewoon aan je lijf dat er iets niet klopt..wat je zelf al zegt. Vaak klopt dat dan ook. We zijn er zo bewust mee bezig dat we ons lichaam vaak wel goed kennen.

Dikke knuffel voor jou in ieder geval! Hopelijk mag je snel weer door! ?

Hoi allemaal, 
ik lees hier al een tijdje mee. Heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts omdat ze PCOS vermoedens hebben. ? 
cyclussen van boven de 40,50 dagen. Ik hoop dat ik in ieder geval duidelijkheid krijg. Voor mijn gevoel was het aan de telefoon in ieder geval een lieve, meedenkende dokter, dus ik ben heel benieuwd. Ontzettend spannend!! 

@EDB:
Geef de hoop niet op meid. Volgens mij zijn we allemaal iedere ronde weer op zoek naar symptomen etc. etc. maar ik lees/hoor ook genoeg verhalen van meiden die voor NOD echt nog totaal geen symptomen hadden en toch zwanger waren. Hopelijk ook zo voor ons!
@Camhay:
Oeh dat klinkt heel hoopvol meid, zou zo geweldig zijn als het weer gelijk raak is, en jullie kindje dit keer lekker blijft plakken!! ?
@Just-Me:
He, gadver, wat kut zeg. Pfff. Ook een knuffel van mij voor jou! ❤️
Ik heb wel ervaring met Provera en heb altijd wel een aantal dagen buikpijn, maar hopelijk valt het mee voor jou, iedereen reageert er anders op. Succes, hopelijk kunnen jullie snel door! 
@Hier: 
Vandaag 13DPO. Durf nog niet teveel te hopen, merk dat ik mezelf altijd echt heel erg bescherm, ben ook niet van het vroege testen etc., maar het valt me wel op dat mijn temperatuur vanmorgen (weer) flink hoog was (37,27). Ik weet dat je temeratuur ook vlak voor/tijdens/na NOD kan dalen dus ik ben nog niet te hoopvol maar heb nu wel meer vertrouwen in een goede afloop dan als mijn temperatuur alweer gekelderd was. Spannend hoe mijn temp morgenochtend gaat zijn!

2 rondes hiervoor ging mijn temperatuur iedere keer stapsgewijs omlaag.
11 DPO: 37,05
12 DPO: 36,92
13 DPO: 36,85
14 DPO: 36,74 en ongesteld. 
Toen wist ik al; het is einde verhaal. 

Terug
Bovenaan