PCOS, Letrozol

Oeeeee juliass.. boven de 37 betekende bij mij altijd goed nieuws! Ziet er hoopvol uit. Ql kan het idd toch wel anders zijn en ineens dalen. Maar bij mij toch ook vaak al wel 1 dag voor nod een daling. Ik hoop op een zelfde temp voor morgen bij jou!???

Hi vlinder...welkom!

Heb je dan nog geen doorverwijzing naar een vruchtbaarheidsafdeling ergens? Omdat je aangeeft ze vermoeden pcos? Op basis waarvan als ik vragen mag?

Ben je recent gestopt met anticonceptie? Want daar kan je cyclus ook mega van ontregeld raken en vooral bij de prikpil.

Anywayss... je zal dan eerst gedurende je cyclus wat bloedonderzoeken krijgen om je hormoonwaardes te bepalen en een inwendige echo om te zien of er (veel) eiblaasjes aanwezig zijn in je eierstokken...op basis daarvan krijg je de diagnose pcos of niet natuurlijk. Hopelijk dan het laatste ?? heb je verder andere klachten die horen bij pcos?

En heb je al kindjes? Hoelang bezig etc? Sorry veel vragen maar vind t altijd leuk om te weten wat iemand haar achtergrond is om een beetje kennis te maken ??

hahaha, dat geeft niets. ;) ik ben 30 en we proberen nu voor ons eerste kindje. Vriendlief was er eerder (helaas) nog niet aan toe. Ik ben nu een jaar gestopt met de pil en wist dat het tijd nodig had, maar het kost echt véél tijd en op aanraden van de acupuncturiste (die krijgt mn cyclus ook niet onder controle) nu mijn zorgen ge-uit bij de huisarts. Het is allemaal nog in het beginstadium, dus daarom nog geen doorverwijzingen. Vandaag hoor ik meer. 
het was nu vooral de lange cyclussen en de korte luteale fase (vorige cyclus 5 dagen) dat het vermoeden er was. Ik heb geen overgewicht, wel veel haargroei (altijd al gehad), last van rode huid/pukkeltjes etc. En echt gewicht verliezen doe ik ook niet. 
we gaan het zien.. ik ben best wel zenuwachtig! Het is voor mij echt een beetje een roze olifant. Ik werk fulltime, maar moet er ook fulltime aan denken. Iedere keer als je naar de wc gaat hoop je weer iets te merken, maar helaas... Er gebeurt weinig met mijn lijf. Vorige maand ook pas een eisprong op dag 45, dus aangezien ik nu op dag 24 zit, is het ook "logisch" dat er nog niks gebeurd. 

Aah leuk! Spannend ook.
Ik heb ook een ex gehad die er nog niet aan toe was en uiteindelijk toen ik kon stoppen met de pil duurde het nog 3 jaar :( achteraf toen de kleine er eenmaal was durfde hij ook nog te zeggen; nou als ik dit had geweten waren we er eerder aan begonnen pfff haha. Mannen zijn er helaas wat later klaar voor in de meeste gevallen.

Ik ben benieuwd wanneer je terecht kan voor meer duidelijkheid! Komt wel goed hoor... mocht je pcos hebben dan is er nog genoeg wat ze kunnen doen om te zorgen dat alles op de rit gaat komen. Met een korte lf heb ik zelf geen ervaring... wist niet dat dit een symptoom van pcos zou zijn eigenlijk.

Lange cyclussen wel.. voordat ik mijn zoontje kreeg schommelde die tussen de 45 en 180 dagen! Werd er zo moedeloos van.. erna maximaal 45 dagen dus altijd tussen dag 20 en dag 30 wel een eisprong. Nu met de letrozol (nog) netjes 33 dagen. Dus het verkort wel aanzienlijk. Heel veel succes straks en hou ons op de hoogte! ?

@NVlinder:
Welkom! Zoals Camhay zegt; op het begin is het allemaal nieuw, eng en onzeker maar het komt vast wel goed! Ik had hiervoor ook onregematige cyclussen en had geen idee wanneer (en überhaupt of..) ik een eisprong had. Nu met Letrozol goed onder controle en heb iedere ronde een duidelijke temperatuurstijging, heel fijn! 
Succes en als je vragen hebt, stel ze gerust!
@Camhay:
Ja, zooo spannend. Durf het gewoon niet te hopen. 
Wat wel opvalt, maar durf dat niet gelijk daaraan te linken want mijn vriend is ook wat snotteriger, is dat mijn weerstand al zeker een weekje lager is. Steeds een snotneus (en 's nachts juist steeds een verstopte neus) en her en der plekjes op mijn lichaam (soort eczeem, krijg ik atijd als mijn weerstand wat lager is). Daarnaast ook een paar keer gehad als ik moest niezen dat het rechtsonder in mijn buik even een flinke steek gaf. Slechts 1 sec. Verder niets opvallends. Kan niet wachten tot morgenochtend zodat ik weet wat mijn temperatuur dan aangeeft haha. Als 'ie aanzienlijk lager is dan start ik mijn dag waarschijnlijk niet positief, haha. 
Zenuwslopend dit.... In het begin van de wachtweken gaat het altijd wel maar houd het nu haast niet meer haha. Pfff zou toch zoooo geweldig zijn... ???

@Juliass, dat is ook weer zo inderdaad. Ik heb dan altijd het gevoel dat je het haast wel door moet hebben. Maar natuurlijk grote kans dat je niks voelt nog! Nog een paar daagjes volhouden. 
Bij jou klinkt het in ieder geval wel positief. Je temperatuur is denk ik een hoopvol voorteken. Laat je het weten als je iets meer weet? :)
@Just-me Wat balen zeg! Hopelijk word je snel ongesteld en is de cyste weg. Ik heb zelf Duphaston gebruikt om de menstruatie op te wekken. Dit moest ik 10 dagen slikken. Was elke keer kort misselijk na het slikken en verder had ik tussendoor een beetje bloeding telkens. Maar verder werkte het wel goed gelukkig.
@Nvlinder Welkom! Spannend vanmiddag een afspraak. Vond het zelf wel heftig om te horen dat ik PCOS heb. Maar aan de andere kant gaf het ook weer rust. Zodra je het weet is er iets aan te doen. Gelukkig zijn er genoeg opties! Veel succes :)
@Hier; nog even volhouden tot vrijdag, dan ga ik testen op 13 DPO. Ik merk dat ik toch best wel spanning heb en dat ik al een beetje teleurstelling voel dat het misschien niet zo is. Maar we gaan het zien! Hopelijk gaat deze week snel voorbij hihi :D 

@EDB hoop houden hoor. Wie weet mooi nieuws eind van de week. 
@vlinder. Welkom, spannend je eerste afspraak. Maar zoals meer meiden al gezegd hebben. Er is zijn veel opties, dus ze kunnen je helpen om je cylus te sturen. 
@hier... krijgen jullie ook zo enorm vaak de vraag of je zwanger bent? Gebeurt me nu im 1 maand tijd al zeker 4 x. Ik word er zo boos en verdrietig van. Aan mijn buik is niets te zien. Ik snap niet waarom het ineens gevraagd wordt. Wat zijn sommige mensen toch brutaal he..

Oo jij maakt het spannend @juliass.. zal me niks verbazen als het raak zou zijn ?? mja ik wil je ook weer niet teveel hoop geven. Maar je temp...die weerstand en steekjes klinkt allemaal wel bekend! Ben zo benieuwd naar morgen!

@emmi.. ik gelukkig niet ? maar bij mij weten veel van t traject met zoontje en dat ik nu in traject zit ivm mn blogs. Ik ben er dit keer heel open over en post alles omdat ik juist bij mn zoontje zo enorm weinig steun had en me best eenzaam voelde. Het is ook super fijn om het van me af te schrijven en ik vind dat er best wel wat meer erkenning mag komen hiervoor. Maar heb weleens opmerkingen gehad als; en wanneer komt de 2e of ben je nou nog niet zwanger. Mensen zijn soms echt horken he! Niet leuk nee...

Terug
Bovenaan