PCOS, Letrozol

@lisett wat fijn dat alles zo goed gaat!! alweer 17 weken de tijd gaat snel!! Heb je al een buikje en al kwaaltjes? 
@smus, hoe voel jij je? Heb je veel zwangerschapkwaaltjes? Hoeveel weekjes ben jij nu? Jij had al een echo gehad toch?? 
@julius wanneer staat jou echo gepland? Heb jij al kwaaltjes? Fijne vakantie! Waar ga je heen?
@ly, wat leuk om wat van je te lezen!! En wat fantastisch dat je NIPT goed was. Volgende week dus 13 weken echo, maar dat komt dan waarschijnlijk ook wel goed aangezien je NIPT goed was. Hoe veel jij je? Kwaaltjes minder? Ik loop denk ik precies een week op jou achter, haha ben 12 weken en 3 dagen. 
@camhay, zo spannend!! Hoe gaat het nu met testen? Je zit over een paar dagen op je NOD toch?
@alle andere meiden, hoe ver zitten jullie nu op het wachtbankje?? Wanneer mogen julie testen? Of alweer nieuwe ronde begonnen?
Wat lief dat jullie vragen naar mijn NIPT uitslag. Ik verwacht de uitslag tussen morgen en volgende week. Heb het afgelopen donderdag laten prikken. Gisteren wel op het werk verteld. Zulke leuke reacties. Ik dacht als de NIPT niet goed is, dan moeten ze het ook weten. Zondag begint mijn 2e trimester, jeumig echt gaat zo snel. Dinsdag heb ik 13 weken echo, met 13 weken en 2 dagen. Ik voel mij sinds deze week goed! Vermoeidheid is weg, voel me echt veen energieker. Dat je zo moe kan zijn had ik niet verwacht. Nu heb ik wel veeeel last van obstipatie, forlax gekregen.. 
Hopelijk snel nog meer zwanger

@nvlinder... dat is niet zo positief nieuws meid. Meerdere eiblaasjes betekend de diagnose pcos! Dat is juist niet goed dus... "normaal" heb je 1..2 of 3 eitjes. Bij pcos maak je dus enorm veel eiblaasjes aan (vanaf 12 per eierstok spreekt men van pcos) waardoor je lichaam continue bezig is daarmee en je dus geen goede eisprong kan krijgen/lange cyclussen hebt etc.

Goed nieuws: het is dus te verhelpen met medicatie!

Allen. Helaas weer niet goed hier. Ik heb vrijdag direct een gesprek met mn arts om de overstap naar gonal f/ovitrelle te bespreken. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Dit is nu de 3e keer in een half jaar tijd dat ik positief test en mijn testen blijven steken/niet oplopen. En dan 2x achter elkaar ook nog.

Ik heb vanaf het begin nog voor start letro..gezegd dat ik pregnyll/ovitrelle wil spuiten omdat ik daar bij mijn zoontje direct zwanger mee raakte. En dit bevestigd voor mij mn gevoel alleen maar meer. Geen idee of het echt daar in zit. Maar duidelijk is dat het telkens kort na innesteling fout gaat.

Ovitrelle zorgt toch net voor wat betere omstandigheden qua slijmvlies en ik hoor zelfs dat veel dames vaak ook nog na eisprong ovitrelle of pregnyll moeten spuiten om de innesteling te bevorderen. Ik heb iig ff geen vertrouwen meer om op deze manier verder te gaan.

Gisteren had ik nog wat hoop omdat mn test vrij goed was opgelopen. Vanochtend was het al minder, en eerlijk gezegd voelde ik het alweer aankomen. Wel nog steeds geen bloed, dus ik hoop wel dat dat eraan gaat komen en ik daar niet lang op hoef te wachten. Gelukkig nemen ze me in het ziekenhuis nu wel wat serieuzer. Vrijdag hoor ik meer!

Camhay wat enorm rot zeg! Gelukkig nemen ze je wel serieus nu. Ik zou ook echt duidelijk vragen om ovitrelle. Zeker omdat je weet dat het op die manier bij jou wel lukt. 
Ik vandaag weer een test gedaan, maar nog steeds negatief helaas. Ik droomde afgelopen nacht zelfs dat ik een positieve test had. Dat gaf me toch weer hoop. 
Ik verwacht aankomend weekend mn menstruatie. Mocht alleen afgelopen ronde niet met letrozol starten omdat ik niet naar het zkhuis kon komen op cyclusdag 2 i.v.m. corona. Maar als ik nu op vrijdagavond ongesteld wordt. Kan ik niet meer bellen, en ook niet op dag 2 langskomen denk ik. Vraag me af of ik dan weer een ronde over moet slaan. Toch maar eens bellen.

Ze kunnen toch alvast het recept laten klaarleggen? Ik heb voor 3 maanden gekregen de 1e keer en bij 2 maanden kreeg ik een nieuw pakje ivm ophoging. Zou idd even bellen want weer wachten lijkt me niet de bedoeling :)

Ja merk dat ik t ook wel ff gehad heb nu met het hele zwanger worden gebeuren ?

Hee meiden, ik lees hier nogsteeds grotendeels mee, maar het is voor mij gewoon echt te veel om altijd te reageren. En ik schrijf ook al mee in het gonal f forum. Maar ik wilde toch even op een paar reageren: 
@Iedereen die zwanger is: Jeetje wat fijn dat hier zoveel meiden zwanger zijn, allemaal gefeliciteerd en ik duim voor een goede zwangerschap!
@just-me Jeetje ik leef met jullie mee :(. Een aankondiging in je nabije omgeving kan zo vreselijk confronterend zijn... zeker als het bij jullie weer anders loopt dan je wil. We begonnen een beetje tegelijk op dit forum te schrijven, dus ik kan me wel een beetje voorstellen hoe jullie je voelen denk ik :(. Ik hoop dat gonal f de oplossing voor jullie gaat zijn, zelf heb ik er echt veel vertrouwen in. Als je er vragen over hebt stel ze vooral!!
@camhay jeetje meid wat naar, vorige ronde ook al ? Ik snap dat je meer vertrouwen hebt in medicatie waarmee het eerder gelukt is! In ons zkh zeggen ze dat je echt niet voor NOD moet testen, omdat meer dan de helft van de zwangerschappen voor NOD fout gaat, en dat dat dan helemaal niks zegt over dat er wat mis is met je lichaam. Snap dat dat lastig is hoor als je vanalles voelt en snap dat je wel meer wil weten. Sterkte! 

@Hier Mijn NOD was afgelopen vrijdag. Ik gebruik gonal f met pregnyl, alleen afgelopen ronde had ik bij de laatste echo mn eisprong al gehad, pregnyl was dus niet meer nodig ?. 2.5 dag ervoor (di laat middag, vr vroeg ochtend) was mn follikel pas 13mm, dus ze hadden dat niet verwacht. Ze zeiden dat ze in het vervolg niet meer meer dan 2 dagen tussen mn echo's gaan laten om deze reden. Maargoed, de dag na NOD heb ik getest en had ik een licht positieve test. Omdat het maar licht was, en ik eerder een vmk heb gehad na testen die licht waren, ging/ga ik er voor 95% van uit dat het niet goed zit. Maar inmiddels is het woensdagavond en ben ik nog geen druppel bloed verloren. Mijn borsten begonnen ook elke dag meer pijn te doen, alleen vandaag deden ze ineens helemaal geen pijn. Ik zat dus hele dag in de stress, ondanks dat je altijd hoort dat klachten komen en gaan, maar gelukkig beginnen ze net weer een klein beetje zeer te doen. Hopelijk wordt dat nog wat meer weer. Na die ene test afgelopen zaterdag heb ik niet meer durven testen, omdat ik zo bang ben dat de testen niet oplopen. Ook het zkh nog niet gebeld dat het 'raak' is (als je een miskraam krijgt, hoe vroeg ook, en je hebt dat gemeld moet je een ronde overslaan, dat zag ik niet zitten..). Moet dus eigenlijk vrijdag wel opnieuw testen, want als ik dinsdag pas bel zit ik al op 5+4 als alles goed gaat, denk niet dat ze daar blij mee worden als ik op 7 weken een echo moet hebben ?. Maar eigenlijk wil ik gewoon echt even niet testen, dat voelt niet goed. Nouja, ik zit dus een beetje met mn gevoel in de knoop, heel veel hoop maar weinig vertrouwen.  Heel hard duimen dat het toch goed zit, na 2 eerdere vmk??????

@milou jeetje wat spannend. Wanneer durf je wel opnieuw te testen? Door je eerdere miskramen ben je nu bang? Pf wat heftig. Ik hoop voor je dat het goed zit en er een wondertje in je buik zit ?

Terug
Bovenaan