PCOS, Letrozol

@camhay ooh oké, domme vraag misschien maar ik moet dus niet meteen blij zijn als je positief test op je zwangerschapstest? Omdat het nog niet zeker is of het goed zit?
Als ik over 2 weken niet ongesteld ben zal ik een test doen maar ga er gewoon van uit dat dit niet raak was, zou echt te veel geluk zijn geweest ?

@sarah haha. Op dat moment ben je dan gewoon zwanger en uiteraard kun/moet je er altijd vanuit gaan dat het gewoon goed gaat natuurlijk! Ik heb hiervoor dit nooit gehad bij mijn zoontje 1e keer zwanger en gelijk helemaal goed ook totaal nooit angst gehad of eraan gedacht dat het mis zou kunnen gaan. Het gaat over het algemeen gewoon goed hoor! Er is nooit op voorhand te zeggen of iets fout loopt of goed gaat.
tot 12 weken is het sowieso altijd heel spannend en afwachten. Daarom wachten mensen vaak pas tot de 12 weken echo om het aan de buitenwereld te vertellen. Maar ook dat geeft geen garanties dat het erna niet alsnog mis kan gaan, die kansen verkleinen alleen met de dag/week.

Maar zo is alles in het leven toch? Dus gewoon positief blijven en altijd uitgaan van t goede (tenzij je reden hebt om dat niet te doen zoals in mijn geval ?). Maar ik ben nu gewoon een beetje down omdat de afgelopen 2 maanden nogal heftig waren en ik tussen hoop...blijdschap en veel verdriet ben geslingerd.

Normaal ben ik heel positief hoor! Maar voor nu...morgen weer een dag :)

Meiden, ben er even zo klaar mee. Verwacht aankomend weekend mn nod. Heb al dagen enorm last van maagzuur en oprispingen, braken. En ben zoooo onredelijk naar mn vriend toe. Mn emoties gaan alle kanten op. Ik was er dan ook van overtuigd zwanger te zijn. Maar tot nu toe blijven de testen spierwit.Zo dat is eruit...??

@Camhay:
Hè bah wat vind ik het erg om dit te lezen. Pffff. Het zit je niet mee. Hopelijk heeft je gevoel dit keer geen gelijk en komt het toch nog goed en anders hoop ik dat het ziekenhuis je wel verder gaat helpen!! Op deze manier is het geen doen. Een hele hele dikke knuffel voor jou! ❤️
@Gebruikersan:
Wat een geweldig nieuws! ?

Hi meiden, ik was even offline! Ik heb een chaotische week achter de rug, maar heb nu denk ik redelijk bij gelezen ? Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar dan zit ik hier morgen nog… ?

@Juliass, wat goed!! Gefeliciteerd! Heel spannend meis! Maar vooral super leuk!

@Camhay, och jemig meis… Ik las eerst het goede nieuws en nu de twijfels. Wat naar dat het ook deze ronde niet wil oplopen.. Hoop heel erg voor je dat, als dit niet goed gaat, er dan iets voor je gedaan kan worden! Hou vol meis!

@MilouP, wat lief, dank je. En jij voorzichtig gefeliciteerd lees ik?? Ik duim voor je! Ik kom binnenkort eens kijken op het GonalF topic. Heb wel een beetje gelezen. Heb jij bijwerkingen van de Gonal/Ovitrelle eigenlijk?

@San, fijn dat alles zo goed gaat! Lekker gaan genieten nu de vermoeidheid weg is!

Ok, lang verhaal hier.. Het nichtje van mijn vrouw kwam twee dagen later nog even melden dag ze zwanger is van een tweeling ? Twee uur later tijdens een etentje meld een ander nichtje van mijn vrouw dat ook zij in verwachting is.. Toen was ik we even klaar, ik kreeg geen hap meer weg en geen woord uit mijn strot. Ik gun het ze zo! Maar het schoot even verkeerd. Bij mijn vrouw net zo. Behalve ouders, beste vriendin en een van de nichtjes en tante van mijn vrouw wist niemand van ons traject. Na deze avond dus wel? want we moesten wel iets zeggen nu. De reacties waren ontzettend lief en meteen zeiden er twee: bij mij heeft het ook jaren geduurd. Maar het gaat echt goed komen! Ergens was het fijn, om weer eens iemand vol overtuiging dit te horen zeggen. Want om ons heen is bijna niemand meer zeker van zijn zaak of ze durven niks meer te zeggen..

Verder: ik ben officieel over op GonalF. Vanmorgen weer een echo gehad, cyste niet weg maar het leek na overleg veilig om toch een poging te wagen. Toen kwam het spuiten… Gelukkig had ik echt de leukste echoscopiste die er rond loopt, lekker vlot, lief en gevoel voor humor. Dus dat scheelde al de helft. Maar wat is dat raar zeg! Om iets in jezelf te prikken ? Ik kreeg mezelf nauwelijks over de drempel, dus ze heeft geholpen door mijn hand even een zetje te geven haha, want ik moest wel! Ik schaamde me dood, maar ze zei: ik heb nog nooit een vrouw hier aan tafel gehad waarbij het vanzelf ging. Dat probeer ik dan maar te geloven. Je moet echt even over die drempel heen. Het deed overigens echt geen pijn. Maar toch, het was heel gek ? Ik hoop maar dat ik morgen ochtend nog durf haha! Volgende week donderdag hebben we weer controle en dan hoor ik wat het gedaan heeft. Ik ga maar uit van het slechtste scenario… Dan kan het alleen maar meevallen!

https://ibb.co/2KvWFmQ
Vandaag alweer een heel stuk lichter dan vd week helaas. Wel nog steeds geen bloed. Zal het vandaag wel horen van de arts en dan laat ik het jullie uiteraard weten. Ik heb gisteren mijn baaldag/huildag gehad en ga me nu maar gewoon weer voorbereiden op de bloeding. Hoop wel dat dit snel gaat doorzetten want bij ons mag je dan wel gewoon door als het vroeg mis gaat. Tenminste de vorige keer wel mits het vanzf allemaal op gang gaat komen. Gek wel dat ik af wacht tot ik bloed zie terwijl je dat juist eigenlijk helemaal niet wil. Maargoed knop weer om en door ? al heb ik er dit keer wel meer moeite mee.

@san... super fijn van de goede nipt?

@just-me ... ooh wat een verhaal weer. Zal je altijd zien dat er in de omgeving ineens een babyboom is :(. Maar fijn dat je nu bent gestart met de gonal f! Heb je op dag 10 denk ik de eerst echo toch? Ben heel benieuwd en dat spuiten zetten zal vast wel goed komen maar snap dat dat even onwennig aanvoelt. Hoop echt voor jou dat dit goed gaat werken!???

@Justme Dankje ❤️! Ja héél voorzichtig feliciteren mag hoor, ik begin er langzaam en voorzichtig een heel klein beetje vertrouwen in de krijgen. Al weet ik dus niet of de testen oplopen, maar ik had vast nu wel bloedverlies gehad als dat niet zo is (ik weet het, het hoeft niet, maar bij de vorige rondes was dat wel zo). Ben nu 5+0, zover ben ik nog nooit gekomen. Ben me vandaag rot geschrokken van een beetje bloed op t papier, maar ik kwam er een paar (heel erg gestresste) uren later achter dat dat niet uit mn baarmoeder kwam maar van mn huid daar die blijkbaar erg goed doorbloed is nu?. Heb t bellen van t zkh uitgesteld tot dinsdag, als alles dan nog goed zit zou ik al 5+4 zijn. Ik hoop zo dat het goed zal gaan ...
over gonal f: nee, ik had echt totaal geen bijwerkingen. Ik vond het zo'n verademing t.o.v. letrozol. Zou echt 100% voor gonal f kiezen boven letrozol, voor mijzelf dan. Ik merkte achteraf dat ik emotioneel onstabiel was door de letrozol (en mn arme vriend merkte dat ook?), dat heb ik niet bij de gonal f. Ik voel me lichamelijk ook gewoon fit, wat ik bij letrozol niet had. Geen extra migraine aanvallen, wat ik bij letrozol wel had... en omdat ik me veel fitter voel met gonal heb ik ook het idee dat de slagingskans groter is. Oja en als het niet werkt, dan hoog je gewoon op! Bij mij deed 50 de laatste ronde niks (beide rondes ervoor wel), toen opgehoogd naar 62,5, binnen een week had ik alsnog een eisprong gehad. Het prikken is de eerste paar dagen een dingetje, maar het went écht. Ben benieuwd hoe het prikken morgen gaat!! Succes, en als je vragen hebt stel ze vooral :) 
@camhay wat een rollercoaster zeg ? heel veel sterkte! 

Terug
Bovenaan