PCOS, Letrozol

Ik heb net eindelijk opnieuw getest, ben nu 5+3. https://ibb.co/JyL0d0P
Ooh ik hoop zo dat het goed mag blijven gaan! Maar ondanks de hele lichte test aan het begin is hij zeker mooi opgelopen! En ik ben nooit eerder verder geweest dan 4+6, dus dat geeft een heel goed gevoel.

@justme Afhankelijk van wat ze zien maken ze inderdaad een nieuwe afspraak. Dat kan 2 dagen later zijn, maar bij mij zagen ze soms bijv niks groter dan 9mm, dan zeiden ze 'zeg dat het 2mm per dag groeit, tot 17mm moet je  dan nog 4dagen, dus binnen 4 hoef je niet terug'. Het kan dus ook langer zijn dan 2 dagen. Ronde afbreken gebeurt zelden: bij overstimulatie wel natuurlijk, maar vaak ga je lang door tot je een goede dosering vindt. Tenzij het écht te lang gaat duren, zelf heb ik dat nooit gehad. Hoop dat de bijwerkingen toch mee gaan vallen, waar heb je last van??
@zonnestraaltje De controles bij gonal f gaan vooral langer door, als er bij letrozol rond dag 20 nog niks te zien is dan stopt het wel. Bij letrozol kun je dan nog aan het ophogen zijn. Ik vond het vooral gedoe met vakanties plannen; ik was bang dat ik dan tijdens het ophogen net weg zou gaan en zou moeten afbreken?. Terwijl een vervolgronde bij letrozol zonder echo's kan, bij gonal-f moet elke ronde met echo... maar verder is er inderdaad weinig verschil. Gonal-f hoef je niet te mengen, dat is echt heel makkelijk, is gewoon een pen die je steeds hergebruikt. Menopur moet je wel mengen (is een alternatief voor gonal). Pregnyl moet je inderdaad mengen, maar dat is goed te doen en die hoef je maar 1 keer te spuiten. En omdat het maar 1 keer hoeft mag je vaak wel een moment op de dag kiezen dat het je uitkomt. Ik heb hem ivm een begrafenis ooit zelfs een hele dag mogen uitstellen. Alternatief voor pregnyl (ovitrelle) hoef je dan weer niet te mengen, dus ligt er maar net aan wat je krijgt.. ik heb deze ronde alleen gonal-f gebruikt want ik had mn eisprong al gehad bij de echo dus pregnyl had geen zin meer ?. Je kunt het ook uberhaupt gebruiken zonder pregnyl, dat waren wij vanaf volgende ronde van plan. 
@Nvlinder Succes met het traject! Als je ervoor staat dan is het inderdaad bestwel heftig. Maar als je uiteindelijk je doel bereikt dan ben je dat ook zo weer vergeten. In het begin grapte ik wel eens tegen een vriendin 'ach de ene met een kinderwens stopt met de pil en ik begin met een andere pil?'. Het kan heel snel raak zijn en dan valt het echt mee, maar het kan ook langer duren en dan is het echt wel pittig. Bij mij uiteindelijk 6 rondes letrozol gebruikt, waarvan ik in 4 rondes een eisprong had en 2 keer zwanger was maar het mis ging (maar dat is echt pech hoor, bij veel gaat het wel gewoon goed). Vervolgens 3 rondes met gonal-f en nu dus de 3e ronde weer raak. 

Dames ik heb weer een hoop gemist!

@ Milou: wauw! Ziet er goed uit nu.. Hoop echt dat het goed blijft gaan voor je! Gefeliciteerd meid!

@ Just-me: fijn dat het prikken goed gaat! Hoop dat dit jullie wat meer rust gaat brengen en je straks een mooie groei ziet op de eerste echo. Hopelijk geen overstimulatie!

@ Camhay: hoe gaat het met jou meid…?

@ Emmi: en met jou..?

@ zonnestraaltje: oh nee niet weer 3.. Had ik natuurlijk ook in mijn laatste ronde en toch maar eentje van overgebleven. 10-11mm is nog klein, dus kan nog vanalles gebeuren! Hoop dat je nu een goede ronde tegemoet mag gaan.

@ Vlinder: fijn dat je nu duidelijkheid hebt en kunt starten met het traject! Ik vond dat label van pcos ook heel heftig in het begin. Ineens mankeer je toch wat?! Maar gelukkig kunnen ze een hoop en je ziet dat er hier ook een hoop positieve verhalen zijn! Het is spannend, maar we zijn er voor je.

@ San: super van de goede nipt! Toch weer fijn zo’n goede uitslag. Hier nu 9+2 en 2 echo’s achter de rug. 13 weken en de nipt is hier nu ook het volgende op het programma ? Ik voel mij best goed. Afgelopen paar dagen niet meer misselijk, dus hoop dat het weg blijft haha! Maar wel ontzettend moe.. We gaan eind van de week op vakantie, dus ik hoop dat ik dan wat meer energie heb!

@milouP super fijn! Ziet er goed uit! Toch Spannend hoor! Zeker na wat je mee hebt gemaakt! Hopelijk gaat het deze keer wel helemaal goed!! ? Ooohhh dat van die langere rondes wist ik niet! Lastig indd met vakantie snap ik! En qua controles hebben ze mij ook nog altijd elke ronde gevolgd ook bij onze dochter toen.. vind dat eindelijk wel super fijn geeft me iets meer zekerheid. Dan moet er alleen wel wat meer gebeuren ??
Ik heb allergische reactie gehad op ovitrelle dus mag dat nooit meer spuiten.. als ik zou moeten spuiten halen ze voor mij pregnyl uit Duitsland. Zojuist echo gehad weer helemaal niks te zien .. allemaal klein ben best verdrietig. Alles voelt voor niks en heb natuurlijk al 2 maanden moeten wachten voor deze ronde, heb niet het gevoel dat er nog iets gaat gebeuren moet wel vrijdag terug want het kan nog wel zei ze.. maar ze snapte mijn gevoel wel. Vorige keer in januari was de laatste goeie kans toen was dag 10 al duidelijk iets te zien, en de groei zette toen meteen sterk door! Daarna geen kansen meer gehad. Heb vannacht ook zo na zitten denken maar ik denk dat ik echt ga vragen om clomid eerst, volgens deze arts was dat zeker een optie maar moest het wel met mijn eigen arts bespreken die gaat mij na vrijdag bellen, afhankelijk van wat ze zien wordt er dan een nieuw plan gemaakt. (Ik heb mijn dochtertje met clomid gekregen zonder ooit te hoeven spuiten. Na 6 rondes was ik zwanger!  Dus heb hier een beter gevoel bij denk ik! ) 
@smus dank je wel! Zie reactie hierboven heb er een hard hoofd in deze ronde helaas ?
@san fijn dat de nipt goed was! Opluchting! Heel veel succes met alles! 
@camhay ben indd ook benieuwd hoe het met je gaat..?! Al durf ik dat bijna niet vragen.. ?
@emmi hoe is het met jou nu? 
@just-me dank je! Jij ook heel veel succes donderdag! Hopelijk groeit er 1! ?

@zonnestraaltje; jeetje meid, het zit ook niet mee voor jullie de laatste periode.. hopelijk kan je over op een ander middel mocht eind van deze week inderdaad geen groei te zien zijn. Sterkte! 
@just-me; wat een verhaal ook weer van jou zeg.. en die babyboom die letterlijk even als een bom kan invallen op dit moment, en over op de gonal f. Hoop zo erg dat dit voor jullie succes gaat geven!! 
@MilouP; waaaauw meid, maar dit ziet er echt heel goed uit! Ik zeg toch echt gefeliciteerd hoor ?. Wat voelt het als een mijlpaal hè als je voorbij je termijn bent gekomen waar het eerder mis is gegaan. Op naar een fijne zwangerschap! Nog even een poosje spanning en dan gauw een kloppend hartje zien ?.
@camhay; zo vervelend dat die onzekerheid nog wel blijft nu.. kan me voorstellen dat je ook weer door wil en ergens hoopt dat de bloeding snel op komt zodat je geen maand hoeft te wachten.. sterkte!! Voel je je een beetje oké vandaag?
@san; heel fijn dat ook jouw nipt goed is, echt een opluchting hè! Morgen de 13 weken echo toch? 
Ik heb ook morgen mijn 13 weken echo, toch wel weer een spannend moment! Ben morgen 14+2, gaat zo vlot alweer.

Heey dames, ben ik weer.

Nou het is hier het weekend goed los gebarsten ?‍?. Echt enorme krampen en ik was met mijn zoontje ff buiten en er kwam een vloedgolf aan bloed. Ben er even goed ziek van geweest fysiek maar emotioneel ook, dus het was niet zo een hele fijne pasen. Maar ik was eigenlijk wel blij dat ik zo snel aan de testen kon zien dat de oploop niet goed ging. Als je al 1 week geen oploop hebt of maar minimaal dan zit het gewoon niet goed, dat zei mn gevoel me ook wel weer heel duidelijk. Dus ik heb me iig kunnen voorbereiden.

Ik heb vrijdag gesproken met mijn arts (de lieve) en er staat een afspraak gepland samen met mijn vriend voor de overstap naar gonal in gang te zetten. Ze was echt enorm meelevend en snapte het helemaal. Zelf denkt ze ook dat dat voor mij beter gaat zijn. Ik mocht wel kiezen of ik deze maand even "rust" pakte of toch nog de letrozol wilde proberen. Heb daar wel even overnagedacht maar ga toch nog 1 maandje door. Ik vind niets doen helemaal lastig en dan kan het goed zijn dat ik weer een super lange cyclus krijg. Dus ik dacht; na al deze maanden kan 1x ook nog wel en heb nu iig vooruitzicht naar wat anders.

@just-me... gaat goed met het prikken dus? Super! En spannend zo'n eerste echo! Duimen voor jou?

@milou, nou wauw dat is een super mooie test! Dikke knaller dus dat is wel duidelijk ? alvast voorzichtig gefeliciteerd. Komt vast wel goed!

@vlinder... lekker meeschrijven hier en als je vragen hebt stel ze gerust. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje! Succes met het traject. Wanneer mag je beginnen?

@zonnestraaltje, ik begrijp niet zo goed waarom je dan niet direct met clomid mocht beginnen. Is daar een rede voor? Als je m.b.v. clomid jou dochtertje hebt gekregen. 
Camhay, naar zeg! Je hebt wel steeds veel tegenslagen. Fijn dat je mag overstappen naar gonal. En ik zou ook nog een ronde letrozol gebruiken. Beter iets dan niets denk ik dan maar. 
Voor de zwangeren, wat fijn en spannend allemaal. Het is jullie gegund?
Hier... ik had verwacht afgelopen zondag te gaan menstrueren. Maar vandaag nog niks (zelfs geen kramp). Ik heb me voorgenomen om even niet te testen nog. Ik heb t eindelijk een beetje los kunnen laten door omstandigheden

@Camhay, agh jeetje! Ik heb met je te doen ? Enorm balen, anderzijds gelukkig maar dat je het nu gehad hebt… Ik snap je keuze, een maand rust klinkt leuk, maar is in onze gevallen helemaal niet zo fijn. Althans, ook mijn lijf raakt alleen maar verder ontregeld zonder medicatie… Ik ben benieuwd hoe jij de GonalF straks gaat ervaren…
Dikke knuffel voor nu!

Inmiddels is het bij mij weer wat rustiger. Ergste bijwerkingen zijn afgenomen, het komt en gaat een beetje. Het spuiten valt mij nu echt alles mee, zelfs na 2 dagen iets pijnlijker, was het ook vanmorgen geen probleem en weer pijnloos. Nu afwachten tot de eerste echo. De steken zijn wel weg. Daar ben ik blij mee, want ik maakte me enorm veel zorgen daardoor. Omdat ik nooit wat voel en dus alleen steken had in de twee rondes dat het niet goed ging, kreeg ik echt mega stress…? Echt erg haha!

@Emmi, spannend. Fijn dat je wat minder gefocust bent, hopelijk niet door vervelende redenen? Hoe dan ook, mij helpt dat meestal wel. Ik duim voor je, dat je binnenkort goed nieuws kunt melden ?

Hoi lieve allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb net mijn Provera kuur gehad. Mijn bloeding is vandaag gestart en ik start daarom overmorgen met Letrozol. Ik ben benieuwd of Letrozol bij jullie voor een zwangerschap heeft gezorgd en in de hoeveelste ronde. Verder weet ik dat ik vlak voor de Provera kuur eitjes had van 6mm, is dat hoopvol? Gezien de Letrozol en Provera kuur toen nog moesten starten?

Groetjes,
Anne

Terug
Bovenaan