PCOS, Letrozol

@MilouP, het prikken vanmorgen ging eigenlijk best goed! Ik was alleen dus ik moest wel? Ik heb mezelf geen tijd gegeven om na te denken, meteen geprikt. Daarna had ik nog wel heel even trillende handjes, maar blij dat het zo goed ging! Nu hopen dat het werkt. Ik moet meteen beginnen op 75. Heb eigenlijk het idee dat dat best veel is? Maar dat schijnt standaard te zijn (bij mijn ziekenhuis tenminste?) Daarnaast hoop ik dat ze gelijk hebben en die cyste rustig blijft, want die was niet weg… Ik ben het meest bang voor overstimulatie. Want ik had echt last van die Provera.. Dus die is wil ik liever niet nog een keer? Zelfs de echoscopiste zei: het zou toch fijn zijn als jou lijf nu voor een keer eens zou doen wat het moet doen, want het zit je écht niet mee zeg! ? Fijn dat het voor jou zoveel beter werkt! Ik ga het zien!

Ooh, dat zal even schrikken geweest zijn ? Gelukkig was het niks! Ik gun het je zo! Het komt vast goed! Blijf geloven, dat werd mij gezegd vorige week. Maar ook voor jou! Geniet ook zoveel mogelijk!

@Camhay, hoe gaat het met jou?

Fijn dat het prikken vanmorgen meteen goed ging! Haha ik duwde zelf wel nogsteeds de naald er heel langzaam in, snel lukte gewoon echt niet ?. Maar ik dacht prima, niemand die daar last van heeft. Ook zeiden ze dat je elke dan een andere plek moest kiezen, maar ik wisselde 2 'favoriete plekken' af. Ik heb gewoon echt geen grammetje vet op mn buik, dus andere plekken waren gewoon niet echt mogelijk ??. 

ik vond het toen laag om met 50 te beginnen omdat ik op veel plekken hogere doseringen las. Maar bij PCOS schijn je met gonal f eerder overstimulatie te hebben dan zonder PCOS dus daarom doen ze bij ons dan een relatief lage dosering. Zeker omdat ik met letrozol al meteen niet reageerde op 2.5mg en ook al snel niet meer op 5mg en ik zelfs een keer niet reageerde op provera, had ik er een hard hoofd in; zo'n lage dosering zou vast niks doen bij mij! Maar dat was dus wel zo. Ik snap dat je het spannend vindt om meteen op 75 te starten, bij mij had dat denk ik tot overstimulatie geleid. De ene week op 62.5 zorgde ook al voor een dubbele eisprong namelijk (deze ronde dus, haha maar is vast geen tweeling met de lichte testen??). Maar in het gonal f forum zitten geloof ik juist veel meiden die laag moesten beginnen en toen heel lang aan het ophogen waren voor er iets gebeurde. En geloof dat ik daar ook wel vaak waardes boven de 100 las, maar niet echt op gelet eerlijkgezegd. Je kunt het altijd daar even vragen, zij hebben veel meer ervaring dan ik. 
Ja ik schrok echt zo erg? ik was echt helemaal in paniek, gelukkig was mn vriend thuis dus dat hielp wel ietsjes... en mn borsten doen echt bestwel zeer, de vorige keren was dat ineens weg toen het mis ging en nu niet (al komt en gaat het wel de hele tijd). Ik zei al, eerst wist ik echt zeker dat het mis zou gaan door de lichte test maar inmiddels zijn we een hele week verder. Dus het vertrouwen komt er langzaam! Genieten lukt nog niet echt, daarvoor is de angst echt te groot? al begin ik heeeel langzaam een beetje te fantaseren (bijv: op de verjaardag van mn vriend ben ik dan 12 weken, dat is een leuk moment om het aan die en die te vertellen, datsoort dingen). Ik zou zijn uitgerekend rond de verjaardag van mijn allerliefste oma die laatst is overleden en die ik elke dag verschrikkelijk mis, en die ik juist zo graag had willen vertellen dat het gelukt was. Dat vind ik ook echt zo bijzonder! Alsof ze toch nog een beetje er is ❤️. 

@MilouP, ja ik snap je hoor! Ik ben ook nog geen held haha! Ik denk dat ik mijn ‘beste plekken’ ook gevonden heb, prikte net een cm naast de plek van twee dagen geleden en die voelde ik wel. Dus ik ga gewoon op dezelfde plek prikken links en rechts steeds??? Wat bijzonder dat je dan rondom de verjaardag van je oma zou gaan bevallen! Je zou bijna denken dat het zo heeft moeten zijn… Ik ben heel benieuwd naar je komende weken! Ik zal morgen eens kijken of het Gonal-topic. Ik had wel al veel gelezen vanaf december, maar wilde nog niet aanmelden voor ik begonnen was?

Fijn paasweekend allemaal! Ik hoop dat het bij iedereen rustig is en goed gaat! Liefs

Nou, ik mag me helaas officieel bij dit topic voegen.. 
Vrijdag om 16:45 belde de dokter terug met de mededeling dat ik inderdaad PCOS heb. Ik heb 2 folders gekregen via de mail en nu bellen ze dinsdag weer terug om te kijken wat nu. In principe waren mijn lange cycli al wel een reden om me door te sturen en hoeven we niet nog een half jaar of een jaar zelf te proberen, daar was ik wel blij om. 
Maar hoe nu verder... 
Mijn vriend heeft dit hele weekend dienst, dus ik ben veel alleen. Echt super vervelend precies nu. Ik ben ook echt wel "bang" voor het traject moet ik zeggen. 

@Nvlinder, ahh! Meis, ja dat is een heel naar gevoel hè… Je zit hier goed, wij snappen allemaal hoe dit voelt. Ik kan alleen uit mijn ervaring spreken, maar ondanks mijn tegenslagen en onzekerheden, is het traject tot nu toe goed te doen. Alle begin is moeilijk. Maar deze artsen weten wat ze doen! Dus probeer daar vertrouwen in te vinden. Als je een traject met medicatie in gaat, zijn er verschillende middelen. Ze gaan met jou kijken wat het beste past gezien jou situatie en dan wordt het zoeken naar de juiste dosering. Ze blijven je dan monitoren met echo of bloed prikken tot ze het goede hebben gevonden.

Geef jezelf te tijd om hier aan te wennen en alles te ontdekken. Stel de vragen die je hebt, juist in het begin. Daar zijn ze voor. Je zult een flinke dosis geduld nodig hebben, maar ook dat gaat je lukken! En ben een beetje lief voor jezelf. ? Mij helpt het dat ik mensen in mijn omgeving heb die er vanaf weten, zodat ik af en toe mijn frustratie of blijdschap kan delen. Je gaat je weg vinden hierin, dat weet ik zeker! Straks heb je meer duidelijkheid en dan ga je vol goede moed beginnen! ???

@milouP voorzichtig gefeliciteerd dan!! Bijzonder van die datums!  Zou heeel mooi zijn!! ?
@just-me ooooohhh super knap van je!! Je doet het toch allemaal! ? Hopelijk werkt dit beter voor je!! Duim mee!! ?Ben wel benieuwd hoe dat verder allemaal gaat met gonal F! Heb je dan elke dag controles? (Ik ben zelf ook bang dat wij die richting op gaan, de arts heeft wel gezegd dat als deze ronde weer "buiten het boekje ging" ze niet meer op deze voet doorgaan maar gaan kijken naar een andere methode..  maar moet nu nog ff afwachten..?)
@camhay pfff wat ontzettend naar!! Heftig zo 2x achter elkaar!!! Sterkte meid en houd moed!! ??
@Nvlinder precies wat just-me ook zegt.. daar is dit forum voor.. we zitten allemaal in het zelfde schuitje hier ? Ik heb er zelf nog niet meteen over kunnen praten met vrienden/familie, na een paar maanden werd het wel zwaarder toen naasten verteld dit was heftig maar het luchte voor mij wel op!! Heel veel succes meid!! 
@hier donderdag controle gehad helaas 3 eicellen rond de 10 en 11 mm hoop dat er 1tje doorgroeit!! En niet weer alle 3 of geen.. ? (Heb er zelf weer niet z'n goed gevoel over deze ronde) al zegt dit natuurlijk nu nog niet zoveel. Moet morgen vroeg terug ? 

@Zonnetraaltje, Ooh ik hoop met je mee! Balen hè, als je rondes niet gaan zoals gewenst… Ik ben het ook allemaal aan het ontdekken met de GonalF, voor nu spuit ik 7 dagen dezelfde dosering, als start zeg maar. Dus heb donderdag weer een echo en dan keihard hopen dat er niet teveel eitjes aan het groeien zijn??? Het enige dat ik nu weet is dat we afhankelijk van wat ze dan zien, verder kijken. Dat kan zijn nog even door spuiten, of dosering aanpassen (deze twee opties gaan samen met om de dag controle dacht ik?), of het is goed en we spuiten de Ovitrelle. Of we breken de ronde af omdat het niet goed is gegaan. ??‍♀️ Best wel spannend dus! Het prikken zelf valt me echt alles mee. Wordt nooit mijn favoriete taak, maar ik vind het ook niet erg. Ik lijk vandaag wel last te krijgen van bijwerkingen. Hopelijk zet dat niet door ? Ik hoop voor jou dat deze ronde goed gaat! Dan was het in elk geval niet voor niets! Of je nou een overstap maakt of niet! Ik duim voor je!

Ooohhh lief dank je wel! Dus eigenlijk verder een heel eind hetzelfde als met de letrozol qua controles.. ik heb nu ook elke keer om de dag controles vanaf dag 10 dan.. Jij ook succes!! Hopelijk werkt het! ??
Zie vooral op tegen de spuiten omdat ik onregelmatig werk en dat dan dus ook op mijn werk zal moeten doen, (ook het mengen vd vloeistoffen met de pregnyl enzo best n gedoetje..) en het 2e of ik geen allergische reactie meer krijg ? maar goed zo ver is het nog niet hoop nog steeds kei hard dat we nog een kans hebben deze ronde!!??

Terug
Bovenaan