PCOS, Letrozol

Welkom Anne! Zelf ben ik sinds deze ronde overgestapt op GonalF en Ovitrelle. (Ik heb 10 maanden Letrozol geslikt, waarvan 8 werkende rondes) Bij mij heeft dit niet tot een zwangerschap geleid, maar ik ben vooral overgestapt omdat wij met een donor werken hoor. En dan is GonalF iets beter te ‘controleren’. Zwangerschappen met Letrozol is hier heel wisselend! Volgens mij is er van alles wat! Er zijn zeker genoeg succes verhalen ?
Zover ik van mijn gynaecoloog weet worden eitjes makkelijk 20 tot soms wel bijna 30 mm op dit soort medicatie. Bij mij is 20 altijd het minimum geweest, voordat ze sprongen! Ik dacht dat dit ook een beetje het gemiddelde is? De medicatie gaat je cyclus helpen reguleren, dus dat komt vast goed ? Succes met de start van dit traject! ?

@camhay rot voor je meis.. maar een goede keuze denk ik dan idd. Iig beter dan helemaal niks snap dat je dat niet wilt! Heel veel succes! Gun het je zo! ?
@emmi oke.. op het wachtbankje dus!! Ben benieuwd! ? Ik heb toen voor letrozol gekozen omdat ik met clomid vorige keer heel veel last van bijwerkingen heb gehad als opvliegers ineens alles helemaal bezweet overal, hoofdpijn, extreem moe, de arts zei dat letrozol eigenlijk hetzelfde doet alleen met minder bijwerkingen in de meeste gevallen. Het is geen nieuw middel maar wel voor dit traject, (toen met ons dochtertje was er alleen nog clomid, dat is inmiddels alweer 3 jaar geleden) het is gebleken dat dit middel ook eicellen laat groeien maar dus met minder kans op bijwerkingen vandaar hiervoor gekozen toen het was ook hun 1e keuze nu bij pcos. En genoeg succes verhalen hoor!! 
@anne welkom! Heel veel succes! Stel je vragen gerust! Fijn om elkaars ervaringen hier te kunnen delen! Er zijn zeker veel succes verhalen met letrozol hoor! Bij mij hebben ze zelfs aangegeven dat dat de eerste keuze is zoals ik hierboven al zei!
Hier ronde 5 met letrozol 2 keer een kans gehad in december en januari.. feb. geen groei, ophoging gehad naar 5 mg letrozol, bloeding tijdens kuur door 3 dagen later 3 grote eicellen; vrijverbod gehad omdat de kans op 3ling te groot was moest vervolgens wachten op menstruatie, bijna 2 maanden moeten wachten voordat ik daadwerkelijk ongesteld werd, daarna dag 3 weer letrozol geslikt; nu niks gegroeid met ene dag 2.5 mg andere dag 5 mg om en om afgewisseld 5 dagen.. Vrijdag terug laatste kans om te kijken of er iets gegroeid is CD 18.
@Nu Nog een nieuw dingetje wat me erg van slag maakte gisteren!! Ik heb een gesprek met mijn arts gevraagd aangezien er weer niks gebeurd is deze ronde.. en ik er steeds meer moeite mee heb met alles (nieuwe baan, onregelmatig werk, vorige week crematie gehad van een neef van ons, moeilijk plannen alles dit traject, een kindje van 2 hier rond hebben lopen dus ook niet zomaar makkelijk rust kunnen pakken, steeds oppas moeten regelen ect. dit ook aangegeven) Ook hoe nu verder ect. Vind die onzekerheid zo killing! Maar dat zullen de meeste wel herkennen....??
Afgelopen maandag toen ik zei dat ik gesprek wilde met mijn arts zei ze dat deze gepland ging worden (na vrijdag want afhankelijk van wat ze dan zien zou de arts dan meteen een nieuw plan kunnen maken...)
Krijg ik gisteren een mail in mijn online portaal dat ik 18 mei een afspraak heb met mijn arts ??? heb direct opgebeld en gezegd dat ik echt niet zo lang kan wachten...maar eerder kan echt niet zeggen ze... het maakt me heel onzeker en verdrietig ook, ik voel me echt een nummertje. Moet ik dan tot die tijd maar weer zitten wachten?!  Ik vind dit echt verschrikkelijk moeilijk hopelijk komen ze morgen gewoon met een plan!! ?? 
Sorry dat ik het hier zo schrijf maar moet t ff kwijt!!! 

@just-me, wat voor bijwerkingen heb jij van de gonal? Spannend zeg.. ben wel echt benieuwd wat het gaat doen bij je.. hopelijk gewoon gelijk een flinke plakker ? dan heb ik ook goede moed hiervoor haha.

@zonnestraaltje pfff jouw verhaal ook zeg. Ik werd na 2x dat het niet werkte al helemaal gek. Snap jouw onzekerheid hierin en vind het ook maar vreemd vanuit het ziekenhuis dat ze je zo laten aanzeulen. Dan voel je je idd een nummertje. Zo schiet het toch niet op...jeetje. heb je nergens in de buurt een ander fertiliteitskliniek of ziekenhuis? Waar je eens zou kunnen informeren?
Knuffel voor jou!

@allen. Dankje lieve dames... ik voel me wel weer oke. Begonnen met de letrozol en nu alweer flinke opvliegers, hoofdpijn en misselijkheid ? maargoed... ff volhouden nog.

@anne, welkom! Succes met de 1e ronde letrozol. Er is ook een topic zwanger dmv letrozol. Daar zitten de dames die zwanger zijn geraakt ook! En dat zijn er ook wel wat hoor dus genoeg succes verhalen. :)

Ik ben begonnen met 2.5 deed zijn werk maar niet zwanger. Toen de 2e ronde 2.5 deed het helemaal niets meer en kreeg ik een cyste en erna een bloeding. Toen opgehoogd naar 5 mg. Zwanger en ging mis, Toen vorige ronde weer 5 mg en weer zwanger... ging ook weer mis. Nu net weer gestart met de 5e ronde 5 mg maar dit wordt voor mij vanwege de bijwerkingen en minder vertrouwen op deze manier, wel de laatste keer letrozol. Als dit nu niet werkt ga ik ook over op gonal f injecties.

Miloup: wat een mooie test, gefeliciterrd! ❤️ laten we er van uit gaan dat alles goed gaat! 

Camhay: jeetje wat lijkt me dat heftig. Fijn dat je nu een lieve dokter had die met je meedenkt. Dat is wel echt super fijn! 

Just-me: hopelijk id de eerste echo goed! En fijn dat de steken weg zijn. Zelf lijken die spuiten me doodeng dus wag fijn dat het bij jou zo goed gaat!! 

@annemarmor: Welkom! Ik ben zelf nog niet gestart, dus nog geen succesverhaal hier helaas.. maar er zijn wel heel wat succesverhalen in het topic de laatste tijd! 

@zonnestraaltjee: je hebt ook wel flink wat veranderingen en tegenslagen voor je kiezen gehad de afgelopen tijd zeg.. en dan ook nog zo lang wachten..  wat een ellende. Hoprlijk vinden ze toch nog een gaatje eerder? 

hier gisteren weer met de huisarts gebeld. Heb nu de doorverwijzing gehad, maar er is pas in juli plek voor een kennismakingsgesprek. ? dat was wel even een dikke tegenvaller. Zeker omdat ze zei dat ik zelf tot die tijd helemaal niks kan doen en gewoon pech heb met deze diagnose. 
En vooral dat niks kunnen doen valt me zwaar merk ik. Het is nu alsof iedere dag 3 weken duurt. 

@camhay ik heb idd bij een ander ziekenhuis geïnformeerd (waar wij de 1e keer ook zaten) zijn inmiddels tijdens eind van mijn zwangerschap verhuisd waardoor ik ook voor een ander ziekenhuis moest kiezen het ziekenhuis waar we zaten viel net buiten de regio..overigens vond ik daar de uitleg en alles ook fijner toen, hier is veel meer onduidelijkheid en onzekerheid en het gevoel dat je een nummertje bent maar misschien komt het ook door drukte/corona andere personen, meer telefonische afspraken ipv "reallife" consulten en daarbij is er natuurlijk ook veel veranderd in 3 jaar.. toen werden er nog s avonds echo's gemaakt wat het plannen met werk ook iets makkelijker maakte..
Maar die assistente vertelde mij dat als ik over wilde stappen dat ik dan weer op een wachtlijst zou komen en alles opnieuw bekeken moest worden.. dat zie ik dus helemaal niet zitten..  maar goed we gaan door!! Het moet allemaal even zakken en dan pik ik de draad weer op!!!?
Vind het ook echt knap van jou hoe jij er in staat! En tja je moet ook wel, maar je doet het allemaal wel ff hè?! ? Heel veel succes en wie weet misschien toch een keer geluk deze keer voorzichtig blijven hopen ?
@Nvlinder ahhhh shit zeg!! Er is dan echt niks wat je kunt doen idd.. overal zijn wachtlijsten dus ergens anders informeren heeft ws ook niet veel zin.. al kun je het wellicht proberen?! Heel veel succes! En hopelijk kun je wel een beetje genieten van de dingen die je leuk vind om te doen zodat de tijd ook ietsjes sneller lijkt te gaan..? 

Nvlinder, oh wat naar dat je zo lang moet wachten. Ik snap je hoor. Als de wens er eenmaal is, duurt iedere dag die je moet wachten te lang. 
@hier... ik heb sinds gisteravond pijn aan mn borsten. Wanneer ik ga menstrueren heb ik vaak gevoelige tepels. Maar nu echt meer om mn tepels heen. (Zoals vroeger toen ze groeide?). 
Verder voel ik mij zo goed, en tikkeltje emo. Maar ik durf nog ff niet te testen. Zit zo goed in mn vel momenteel, en denk er na 1,5 jaar eindelijk niet heel de dag over na. Ben bang met een negatieve test dat ik gelijk weer rotdagen heb.

Oooh ja dat is ook niet handig dan nee, shit zeg. Echt jammer dat het zo moet gaan dan.
Hopelijk snel meer duidelijkheid voor jou. En lief je berichtje?

We gaan gewoon door ??

Aah emmi! Spannend wel.. snap je gevoel wel hoor. Laat de ms maar gewoon wegblijven!

Terug
Bovenaan