PCOS, Letrozol

[quote quote=10279864]
@ikbendoutzen ja inderdaad je lichaam kan raar reageren. Ik had al heel snel door dat er iets mis was aangezien mijn cyclussen 70-80 dagen waren. Hoop voor jullie ook snel een behandelplan.
[/quote]
 
Ja, gelukkig heb je nu wel medicatie, maargoed als ik jouw verhaal lees is dat eerst ook uitzoeken wat werkt. Ja, ik had het bij mezelf ook door, eerste "cyclus" 171 dagen... maar wilde het een kans geven. 
 
 
@ikbendoutzen wanneer krijg je het behandel plan te horen?
@ andere meiden, hebben jullie tijdens het slikken van letrozol ook zo last van vermoeidheid? 
 
@Lara. Ik heb echt helemaal geen bijwerkingen van de Letrozol, maar ik heb tot nu ook alleen nog 2,5 mg geslikt. Kan best dat je van 5 mg wel meer last hebt. 
 
@lilo bij 2,5 mg had ik dit inderdaad ook niet. Het is niet heel erg als de medicatie dan goed werkt. Maar was wel benieuwd of meerdere hier last van hebben? succes morgen bij de echo! 
 
Hi allemaal!
wat leuk dat er nog een topic actief is rondom dit onderwerp en lees dus graag met jullie mee. 


Wij zijn inmiddels trotse ouders van een meisje dat bijna 1 jaar wordt, toen zwanger geworden met clomid, eerste ronde 50mg deed niets en tweede ronde 100mg en het was meteen raak :)
Nu hebben wij een grote wens voor nog een kindje en hebben aanstaande vrijdag weer het eerste gesprek en ben dus heel benieuwd of we meteen mogen starten, ik houd mezelf wel voor dat het dit keer veel langer kan duren dan de eerste keer, denk dat we toen gewoon heel erg mazzel hebben gehad en dat het dus zeker niet berekend dat het dit keer weer zo snel lukt. Vandaar dat we nu alweer het traject in willen.
Las op internet dat letrozol voor het zelfde wordt voor geschreven als clomid dus ik praat graag met jullie mee :) toch fijn om met mensen te kunnen praten die hetzelfde mee maken! Heeft iemand van jullie ook eerst clomid gehad???
Lieve groet, Julia
 
Hoi Julia, Welkom.
Wat fijn dat je de eerste x zo snel zwanger was, ik zou er niet gelijk vanuit gaan dat het deze keer ineens heel lang gaat duren. Je weet het eigenlijk toch nooit. Er zijn genoeg meiden die na 1-2 rondes al zwanger zijn geworden. Ik heb zelf geen ervaring met Clomid. Succes aanstaande vrijdag en ik hoop dat jullie 2e wens weer net zo snel in vervulling komt. 
 
Ik heb afgelopen maand voor het eerst letrozol geslikt.. Ik heb alleen last van hoofdpijn.. verder geen bijwerkingen.  Ik slikte 2.5 mg ?
 
@Lara. Bedankt! Komt helemaal goed hoor met die echo. Ik ben het wel met je eens. Als het werkt zijn die bijwerkingen ook niet zo'n probleem ? Zeker niet als ze vrij licht zijn.
@Julia. Welkom! Wordt steeds gezelliger hier. Ik heb ook geen ervaring met Clomid. Wel vernomen dat Letrozol tegenwoordig steeds vaker als eerste wordt voorgeschreven omdat er meestal minder bijwerkingen zijn en minder kans op overstimulatie. Dus misschien dat jij het bij dit traject ook voorgeschreven krijgt. Of juist niet natuurlijk omdat je eerdere ervaring met Clomid zo goed was ?
In principe heb je volgens mij dezelfde kansen als vorige keer. Als bij je man/vriend alles gewoon oké is en bij jou door Clomid of Letrozol de eisprong en baarmoederslijmvlies etc. goed zijn heb je denk ik gewoon dezelfde kansen als andere stellen die geen medicatie gebruiken.
Ik heb het even opgezocht en de kans voor een jong (onder de 35 jaar, I guess) en gezond stel om zwanger te worden is 15% per cyclus, ongeveer 70% binnen een halfjaar en 80% binnen een jaar. Kortom de kans is dus zeker aanwezig dat je niet meteen ronde 1 zwanger bent, maar het hoeft ook niet een jaar of meer te duren. Daar ga ik tenminste maar vanuit.
Ik hoop in ieder geval dat je ook dit keer niet te lang bezig hoeft te zijn. Veel succes bij de afspraak vrijdag! 
 
Terug
Bovenaan