PCOS, Letrozol

Even een korte update: de controle liet 1 mooie follikel zien rechts. En de cyste is aan het verdwijnen ? maar morgen nog terug, om zeker te weten dat deze follikel doorzet, want hij is nu 13.5 mm. Afhankelijk van de groei die ze morgen kunnen zien, krijg ik een datum mee voor het spuiten van de ovitrelle.. nu dus fingers crossed en hopen dat morgen ook nog goed nieuws brengt ????

Justme, oh dat is goed nieuws, hopelijk groeit hij mooi door?

Gisteravond kon ik het toch niet laten om te testen. Maar helaas geen streepje te bekennen.  Laat nu die menstruatie maar komen hoor

@Emmi, ahh shit is dat… Hopen dat het nu maar snel door komt dan ?

@Camhay, ja dat zou toch wat zijn! Het prikken valt echt enorm mee hoor! De eerste keer vond ik een verschrikking, maar ik had fijne hulp in het ziekenhuis en dat heeft ontzettend geholpen. Nu prik ik probleemloos en dat dus allemaal in een week! Dus dat gaat jou ook lukken, 1000 % zeker meid! Bijwerkingen zijn best gek, ze gaat het navragen aan de arts vanmiddag. Maar los van brandende tong en vieze smaak in mijn mond, was ik een dag of 2 echt helemaal niet lekker. Ze vroeg al of het geen griep was, maar ik temp nog dus als ik echt ziek was, had ik iets van verhoging moeten hebben. (Althans, normaal zou ik dat hebben) kan natuurlijk, maar het gekke is; het kwam en ging, in golven, steeds twee uur na de prik nam het toe en na een uur of 6 zakte het weer… Heel apart. Nu wordt het steeds minder, soms even hoofdpijn, maar voel me echt beter! Mis wel wat energie merk ik. Dus ik laat werkelijk álles uit mijn handen vallen ? Ik ben maar gestopt om me daar nog druk over te maken, als het valt valt het ??‍♀️ Ik denk dat ik even moest wennen aan het nieuwe middel. Ik hoop dat het voor jou ook goed gaat doen! Of beter nog; dat je er uiteindelijk niet aan hoeft te beginnen ?

Dag lieve dames, ik ben op dit forum om mee te kunnen praten omdat ik voor mijn specifieke situatie geen 'lotgenoten' heb. Ik ben 27 jaar en heb pcos, sinds mijn 22e gediagnosticeerd omdat ik bijna nooit ongesteld werd. Verder heb ik last van donkere haartjes op mijn buik, stemmingswisselingen maar wel een normaal bmi. Bijna 3 jaar geleden ben ik gestopt met de pil met het idee dat het zwanger worden heel lang zou gaan duren. Sinds anderhalf jaar zijn we actief bezig met onze kinderwens en lopen nu bij fertiliteit. We zijn begonnen met letrozole 2,5 mg, deed helemaal niets. Daarna 5 mg, idem. Morgen de eerste echo n.a.v. letrozole 7,5 mg en op dit moment voelt het heel zwaar. Vooral de provera om menstruatie op te wekken, vond ik heftig. Ik heb gehuild van de krampen maar hou me voor dat ik dat ongesteld zijn gewoon niet gewend ben. En we doen het met een heel mooi doel. Helaas dus nog wel met 0 resultaat.. Misschien voel ik me na morgen erg rot als de letrozole weer niet heeft aangeslagen en hoop ik met jullie te kunnen meepraten over het vervolgtraject. En ergens is er dan nog het sprankje hoop dat ik morgen goed nieuws kan brengen.

@just-me... ah ja dat is nog wel te overzien dan. Prikken ben ik niet bang voor dat komt wel goed. Maar hoop vooral dat mn moodswings wat gaan afnemen. Breekt momenteel ook n beetje op...en qua relatie wordt het steeds lastiger voor mn vriend. Ik ben echt niet meer mezelf en voel me meer ziek dan gezond zeg maar. Hoe ervaar jij dat? Van de letrozol word ik echt op dagen heel down en soms ook een beetje tegen agressie aan zeg maar ???

Welkom Nalin!

Lekker mee schrijven hoor. Is echt af en toe fijn om je ei kwijt te kunnen bij dames die in hetzelfde schuitje zitten. Balen dat de 2.5 en 5 niks deden bij jou. Bij mij werkte de 2.5 de tweede ronde niet meer en de 5 mg ben ik nu voor de 3e keer mee begonnen, en werkte de afgelopen 2 rondes wel.

Hopelijk voor jou morgen een mooie echo met een goede follikel?

@Camhay, dankje! Heel fijn dat 5 mg bij jou een eisprong geeft. Wel rot die moodswings, ik kan er helaas over meepraten. Ik slaap ook zo slecht en idd je partner krijgt het allemaal over zich heen. Gelukkig blijft die van mij tot nu toe nog optimistisch.  
@Camhay, zie dat je ook echt ziek bent ervan. Veel sterkte! Hopelijk voor jou snel een goed resultaat ?

Terug
Bovenaan