PCOS, Letrozol

@clvkj ik weet helaas precies hoe je je voelt. Ik heb zojuist ook mijn eerste ronde Letrozol 2.5 mg gehad en ik kom net weer terug van de eerste ovulatie-echo. Resultaat: er was helemaal niets gebeurd. 
Maandag heb ik weer een nieuwe ovulatie-echo, de gynaecoloog wil toch dan nog één keer controleren of er dan nog steeds niets gebeurd. Stiekem hoop ik dat ik dan toch iets positief nieuws krijg... maar, ik ben bang dat dit vooral hoop tegen beter weten in is. Ik merk dat ik het nu al heel zwaar vind en ik ben slechts één maand bezig... ik heb echt heel veel respect voor alle vrouwen hier die al zoveel meer teleurstellingen hebben moeten verwerken. Hoewel ik er goed met mijn partner over kan praten, was mijn eerste gevoel na de teleurstelling vanochtend om hier iets te posten. En, ik hoop uiteraard (misschien ook tegen beter weten in) op wat positieve verhalen van mensen waarbij 2.5 mg ook niet genoeg was, maar het bij 5 mg wel lukte. Ik heb namelijk het gevoel dat positiviteit en hoop houden toch het beste werkt. Al is het dan wel extra zwaar als je weer een teleurstelling zou krijgen! 

Hoi allemaal, 
Allereerst goed nieuws!!! (Mooiste verjaardagscadeau!!)? Vandaag echo gehad en wat denk je?! Mun ei is vanzelf gesprongen!! Gewoon geen pregnyl meer nodig deze keer! ?? Tranen van geluk zo blij we hebben dus echt een kans nu!!!! Dit zou nu in totaal onze 3e kans zijn in 5,5 maand. Nu 16 dagen wachten en mezelf inhouden met testen.. ??? 
En zojuist gesprek gehad met mijn eigen arts, mocht het nu niet raak zijn, dan hebben ze nu sowiezo die pregnyl achter de hand die nu voor deze ronde besteld was.. (nu was die nog niet binnen) ik mag evt overgaan op clomid als ik me daar beter bij voel maar dan moeten ze wel weer zoeken naar de juiste dosering.. aangezien ik bij mijn dochtertje de hoogste dosering nodig had en ze starten dan weer bij de laagste had dat nu niet de voorkeur volgens onze arts, en voor mijzelf dan ook niet aangezien het nu gewoon z'n werk gedaan heeft (al is het wel iets later maar dat maakte niet uit) heel hard duimen dat volgende ronde niet meer nodig is! 
@emmi WAUW!!!? Goed nieuws gefeliciteerd meid!! ?? En dat helemaal zonder medicatie echt super!!! 
@clvkj welkom!@hier niks tot CD18 toen ineens wel een groter ei te zien!! (Terwijl ik al helemaal aan het doen denken was..) Ik heb dosering 2.5 afgewisseld met 5 mg gehad deze ronde dus hoe lastig ook niet de hoop opgeven!! ??
@camhay vervelend van je maag! En alle andere bijwerkingen..? maar misschien toch nog een kans toch?! Duimnogsteedsmetjemee!!??
@just-me Ook voor jou ben zo benieuwd!! Ziet er positief uit!! Spannend!!? Succes met de wachtweken!! ??

@just-me dat klinkt positief! Dan is het weer afwachten dus.. soannend?

@emmi wauw. Wat fijn meid! Gewoon zonder medicatie. Voorzichtig gefeliciteerd!! ?

@zonnestraaltje yes!!!? wat fijn zeg weer een kansje. Ben heel blij voor je. Grappig dat je dan om een ei al zo blij kan zijn he. Gewoon een kans! Hopelijk pakt het positief uit voor je! ?

@clvkj welkom!

Hier deed 2.5 mg de eerste ronde gewoon zijn werk. De 2e ronde helaas een cyste ronde gekregen en lange cyclus. Dus erna opgehoogd naar 5 mg. Nu de 3e ronde 5 mg. Maar ook ik ga hierna over op gonal f injecties icm ovitrelle. Het is even afwachten.
Ik heb met de letrozol meestal rond cd 18/19 een eisprong. Vandaag zit ik op cd 14 en ik heb lichtjes de bekende ovulatiepijn dus ik hoop dat ik over een dag of 4/5 ook weer aan kan sluiten op het wachtbankje.

Heb je een eerste echo gehad? En op welke cd was dat? Want vaak rond cd 10 bijv. Is er nog niet veel te zien. Het kan dan echt nog heel snel komen. Hoop voor jou dat je op de volgende echo een mooie follikel ziet?

@Zonnestraaltje, oooh meid!!! Yes!! Ik snap je tranen haha! Wat fijn, een kans, nu duimen ?

@Emmi, wat goed! Voorzichtig gefeliciteerd! Super fijn dat het zo gelukt is!

@Camhay, hoop met je mee! Dat zou echt fijn zijn! ??

Dag allemaal,
mijn eerste keer letrozol is goed gegaan! Rond dag 18 eisprong. Zit nu op 15 dpo en verwacht mijn menstruatie ieder moment. Hoe was jullie tweede keer letrozol? Had je toen ook op ongeveer dezelfde dag een eisprong of is dit totaal niet te zeggen?

@Gebruiker624, fijn dat je eerste ronde goed is gegaan! Bij mij was dat wel het geval inderdaad, niet altijd exact op de dag nauwkeurig, maar zo rondom dezelfde 3-4 dagen had ik wel mijn eisprong in de rondes dat de letrozol goed werkte.

@emmi: wauw gefeliciteerd!! Ik duim mee dat het allemaal goed gaat en je over 9 maanden een mooi mensje vast kunt houden! 

@zonnestraaltjeee wat fijn dat het ei gesprongen is! Goed teken lijkt me, zonder medicatie! Laten we hopen dat het raak is... 

ik twijfel om de huisarts te bellen. Mijn pcos is vastgesteld door de echo, maar er is helemaal geen bloedonderzoek gedaan, is dat niet gek? Ik weet nu dus helemaal niet wat er precies met mn lijf is en welk hormoon er nu teveel/ te weinig is. Of komt dit straks als we eenmaal bij het zkh lopen? 

Terug
Bovenaan