PCOS, Letrozol

@emmi @just-me, bedankt voor jullie reactie! Het zorgt toch voor een beetje hoop! Ik denk dan meteen dat alle opties ten einde zijn hoewel er wss nog wel een aantal mogelijkheden zijn om de groei van follikels een handje te helpen. Blij deze groep gevonden te hebben! Ik volg graag jullie ervaringen mee ?

Oei, ik merk nu pas de andere reacties op.. Fijn dat we elkaar steunen! ?
@emmi: wat een goed nieuws! Hier halen we pas energie uit!!
@nvlinder: bij mij werd dit ook vastgesteld uit een bloedonderzoek, ik zit ook met heel wat vragen hierover ..
@zonnestraaltje: idd goed nieuws, we duimen mee ?
@annemarmor: wij zitten zo goed als in dezelfde fase in het traject, ik heb dezelfde rollercoaster aan emoties nu, grote huilbuien vdg.. volgende week dinsdag ook een nieuwe echo om te zien of er iets gewijzigd is, ik verwacht het niet maar hoop het stiekem wel
@camhoy: het was idd op dag 11, bedankt voor jouw reactie. Julie ervaringen zijn goud waard, hier toch een beetje kunnen herschetsen, op naar de volgende echo! Alle succes voor jou ook! 

@ClvKj, Ooh ze kunnen zeker nog wat hoor! Je zit op de laagste dosering! Het kan zomaar zijn dat het nog op gang komt, en zo niet is dat even balen maar dan passen ze het aan voor de volgende ronde! Je kunt niet veranderen wat er gebeurd of niet gebeurd ? Heel irritant haha! Maar nog geen stress hoor! Het komt ook voor jou!

Ha ladies, 
Ben inmiddels weer terug van vakantie! Dus heel wat bij te lezen ;)
@Juliass en @Emmi wat een fijn nieuws, gefeliciteerd beide!! 
@Camhay wat vreselijk om te lezen dat het weer niet goed zat. Hopelijk met de overstap mag je snel weer zwanger raken! 
@Just-Me fijn dat het prikken meevalt en het er goed uit ziet! 
Ik heb net van de week mijn eisprong weer gehad. Maar helaas hebben we het niet zoveel gezellig kunnen maken als dat ik zou willen. Deze ronde zal dus wel niks worden, maar dan maar op naar de volgende! 
Letrozol 5 mg blijft nu in ieder geval 3 rondes op rij werken (lijkt het). Dus dat vind ik al heel fijn! 
Alle nieuwe gebruikers, welkom! Hopelijk vinden jullie een beetje steun in deze groep.

Hi allemaal,
Gisteren heb ik mijn eerste ovulatie echo gehad na 1 ronde 2.5 mg letrozol. Er was helaas nog niets te zien, ik moet maandag nog een keer terug komen voor een echo. Ik heb alleen sinds gisterenavond en ook vanochtend steeds kleine krampjes onder in mijn buik, voelt een beetje alsof ik ongesteld ga worden (terwijl menstruatie sinds maandag is gestopt). Iemand hier ervaring mee? Groeit er dan toch iets?!?! 

@clvkj, oooh er is echt nog genoeg hoor! Je kan de letrozol ophogen en er zijn ook nog tal van andere medicijnen voor de groei van follikels.

Nieuwe dames:
Zou bij vragen gewoon even in een notitie zetten en bij de volgende afspraak stellen. Of kan je online je vragen misschien stellen? Ik heb een digitalepoli waar mijn behandelend team op kan reageren bij dit soort vragen.

@edb fijn dat het nog werkt! Hier ook de 3e ronde op rij en nog wel resultaat. Wel meer bijwerkingen. Hoe ervaar jij dat nu?

@anne, het kan ook van de letrozol komen.. als ze nog niks zagen op de echo, lijkt met het iig geen ovulatiepijn natuurlijk. Maar welke dag was deze echo? Hier eigenlijk bij iedere ronde letrozol (die werkte). Rond dag 18/19 de daadwerkelijke eisprong, ongeacht de dosis.

Vandaag zit ik op dag 15 maar heb al wel flinke ovulatiepijn dus ga toch ook nu weer richting die 18/19 dagen.

@vlinder. De pcos kunnen ze goed vaststellen dmv alleen een echo. Bloedonderzoek kan je miss nog vragen. Vaak doen ze dat op bepaalde dagen in je cyclus en dat moet dan op het begin eerst nog in kaart gebracht worden. Wellicht was je daar net te ver voor in je cyclus. Zou het even navragen want het is wel fijn om te weten dat het daar ook goed zit natuurlijk

Je krijgt sowieso toch 1 week na ovulatie een bloedafname voor progesteron toch?

Terug
Bovenaan