PCOS, Letrozol

@zonnestraaltje @just-me Ja een heerlijke vakantie gehad! Was wel erg fijn om even 2 weken uit het dagelijks leven te zijn.
Inderdaad 1 kans is genoeg, maar ik ga er niet van uit! 
En wat je zegt @just-me af en toe denk ik echt, gaat het ooit wel gebeuren?! Terwijl ik ook blij bent dat mijn lichaam nu wel zijn werk doet. Dag voor dag is inderdaad het beste en veel geduld hebben hihi!! Ik hoop dat het bij jou nu ook allemaal goed mag gaan, want je hebt ook al veel meegemaakt in dit proces ❤️
@Nvlinder ook ik heb pas bloedafname gehad toen ik bij de gynaecoloog was. Maar dit ging ook vrij vlot achter elkaar nadat ik was door verwezen bij de huisarts. Daarna de eerste rondes nog getest op mijn schildklier en of ik wel of niet een eisprong had.

@EDB, dank je, lief! Natuurlijk blijven we het grootste deel van de tijd positief en geloof ik er echt wel in. Maar soms heb je zo’n dip en dan wordt het even moeilijk om nog iets te geloven. Lijkt zo ver weg dan allemaal! Maar ik zal niet de enige zijn die dit zo voelt met tijden?

Dit weekend hadden wij een etentje met het nichtje van mijn vrouw. Het stond al lang gepland en we zouden lekker de stad in gaan. Maar nu ze zwanger is smaakt lang niet alles meer even lekker. Wij wilden graag iets voor ze doen, dus we hebben de hapjes en cocktails naar ons huis gehaald. Versierd, lekker zomers, lekkere hapjes, virgin cocktails in allerlei smaken en een whisky barretje voor haar vriend. Het meerendeel ging best goed hoor voor ons, maar soms zijn het de kleine opmerkingen die een steek geven. Iets over het zwanger zijn; ‘als je straks zwanger bent dan..’ of ‘wat zou het leuk zijn als onze kinderen ongeveer even oud zijn!’ Allemaal super leuk natuurlijk, maar dan krijg ik zo’n vlaag van onzekerheid dat ik er bijna misselijk van word.. We hebben alles gedaan om haar een goed gevoel te geven en dat ze ook bij ons gewoon blij mag zijn. Want dat vinden we gewoon belangrijk. En het was echt gezellig, maar het is zo tegenstrijdig! Ik vraag me dan echt af hoe ik daar mee om moet gaan..

@just me.. wat ontzettend lief van jullie dat jullie zo je best doen voor de nicht van je vrouw. Ik snap je gevoelens helemaal, ook logisch hoor. Wat mij opvalt is dat mensen proberen positief tegen je te zijn, maar gewoon geen idee hebben dat dat soms juist pijnlijk is. 
Geen idee hoe open jullie tegen elkaar zijn, maar misschien kun jeaangeven wanneer je een opmerking niet prettig vind. Kunnen juist mooie gesprekken uit ontstaan, waar je misschien steun uit kan halen.
Je mag het zelfde iig niet kwalijk nemen hoor, het is een rottraject en alle tegenslagen hakken er in. 

@hier ik mag dinsdag al voor 1e echo. Maar denk dat ik nog maar net aan 6 weekjes misschien zelfs nog maar 5 ben dan. Hoop al een kloppend hartje te zien. Zo spannend

@nvlinder ooh sorry ik dacht dat jij al gestart was met het traject na de pcos diagnose maar je hebt pas in julie jenafspraak dus.

Dan zal je dan wel horen hoe of wat idd. En waarschijnlijk dat ze dan ook even je waardes checken. Rot wel dat je zo lang moet wachten nu.

@de rest.. beetje goed weekend allemaal?
Hier gaat het wel weer ietsje beter. Mijn eisprong komt er aan! Zit nu op dag 17 nog steeds ovulatiepijn en slijm maar test knalt nog niet. Verwacht ik morgen/overmorgen dus dan zit ik weer precies op de normale eisprong dag. We maken het maar weer gezellig!

@just-me wat super lief van jou/jullie! Knap wel hoor. Snap dat dat wel confronterend is allemaal en die opmerkingen je onzeker maken. Hoe lang moet jij nog op de wachtbank? ?

@Camhay, wat goed dat je cyclus zo goed gaat weer! Dat is wel wat waard! Ik duim voor je ??? Ik heb nog een dag of 10 tot 12 te gaan. Ik begreep 16 dagen aanhouden, mits ik natuurlijk gewoon op dag 13 of 14 ongesteld wordt.. Heeft iets met die ovitrelle te maken. Die zorgt ervoor dat zwangerschapstesten positief uit kunnen slaan als je te snel test?

Dank voor jullie lieve reacties! Het was leuk om iets voor ze te kunnen doen, maar inderdaad gewoon lastig qua gevoel.

@Emmi, we zijn best wel open. Ze kennen ons verhaal en weten wel dat het lastig is. De exacte tegenslagen heb ik ze niet allemaal verteld, want dat voelde nu niet goed. Wel dat we op een nieuw middel over zijn gestapt. Mijn vrouw wil een keer met haar een op een praten, om een beetje te proberen uit te leggen hoe het voor ons gaat en voelt. Ze weten wel dat het voor ons gevoelig ligt en hebben daar wel rekening mee gehouden toen ze het vertelden. Maar omdat het ook haar beste vriendin is, wil ze vooral ook dat ons verhaal niet overheerst en ze bij ons niet blij mogen zijn over hun zwangerschap. Mijn vrouw sluit zich er wat meer voor af, als dat soort dingen worden gezegd krijgt ze gewoon de helft niet mee haha? Maar wat je zegt, ik denk wel dat het handig is een keer te praten over onze onzekerheid en hoe ingewikkeld dat soms ligt. Vooral als het nog langer duurt.
Wat fijn dat je al zo snel mag voor een echo! Hopelijk al een hartje te zien ? Heel spannend!

@edb fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad! 
@emmi oooh spannend! Al bijna! Duim mee dat alles goed is!!?
@just-me ooooh wat lief dat jullie dat geregeld hadden!! Heel leuk idee ook!!Ook wel weer heel dubbel snap ik.. miss dat praten indd het beste is sommige mensen weten totaal niet wat het inhoud, en voor mensen die dit niet mee maken is het miss ook lastig omdat ze vaak ook niet weten wat ze wel of niet moeten zeggen of hoe ze moeten reageren. Ik praat het niet goed hoor! Want snap jou gevoel en frustratie dan ook heel goed!! Ik merk het zelf ook in onze eigen familie kring (lees schoonmoeder met name maar ook bij anderen hoor!) en dan denk ik Pffff laat maar.... Ze weten niet beter, ze bedoelen het niet zo.. ondanks dat je dat op dat moment zeker wel iets doet! We hebben er al een keer over gepraat maar het lijkt niet helemaal te pakken soms ?
Of je hebt mensen die het weten maar helemaal niks vragen over het traject... Nooit niet, en ook niks aanbieden zoals bijv een keer oppassen op ons dochtertje als ik er door heen zit ofzo ik durf het zelf dan ook niet altijd te vragen dus dat is dan weer het andere uiterste.. ook lastig ooit zeker van naasten..  tips heb ik verder niet eigenlijk blijft lastig! 
Wij zitten rond dezelfde test datum denk ik dan? Klopt met ovitrelle kun je als je te vroeg test positief testen terwijl het niet is.. omdat het hormoon van de ovitrelle dan nog in je lijf kan zitten wat maakt dat die test positief is.. Lastig verhaal maar probeer die datum aan te houden die ze in het ziekenhuis mee geven ?? hier testen op 14 mei ? hopen dat ik mijn testdrang de baas kan zijn dit keer ?
@camhay yesss! Duimen duimen duimen ??

Terug
Bovenaan