PCOS, Letrozol

@Zonnestraaltje, klopt hoor. Sommige mensen zeggen goed bedoeld soms net het verkeerde. Of hebben geen idee wat te zeggen. Meestal kan ik het wel wegwuiven. Wat jij zegt: de mensen die nooit iets vragen, of geen hulp aanbieden zijn de ergste. Gelukkig hebben we veel lieve vrienden en familie om ons heen. En doen ze nooit bewust. Voor nu ben ik blij, (hoe leuk ik ze ook vind!) dat ik ze even een week of 2 niet hoef te zijn ??

Zelf ben ik helemaal geen tester, ik vind het verschrikkelijk! De teleurstelling is echt een dreun met een hamer, dat trek ik echt niet.. Ik heb 4 keer getest in een jaar, drie keer bij vermoeden of overtijd (waarvan 2 voor de medicatie, dus toen was mijn cyclus nog onregelmatig) en de vierde was verplicht, voor ik de Provera toen moest slikken. Ik vermijd het zo vaak mogelijk?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat mijn test datum moet zijn! Ik heb er ook nog niet naar gekeken? Maar er komt vanzelf een punt waarop mijn menstruatie doorkomt, of het wel verdacht lang wegblijft ??‍♀️ En ik weet niet precies wat mijn cyclus doet op deze medicatie, dus ik laat het maar gewoon even zo. Het scheelt dat alles wat ik evt voel kan wegschrijven onder de ‘hormonen’ nu ?

@Just-me wauw, heel lief van jullie hoor! Ik snap je gevoel wel inderdaad, dat lijkt me heel lastig. Heel knap hoe jullie ermee omgaan hoor! 
@Camhay fijn dat je een smiley hebt! 
Ik ga deze ronde ook echt pas testen als ik een paar dagen overtijd ben. Dit ga ik ook proberen vol te houden haha. Deze ronde is iets makkelijker omdat ik er niks van verwacht ;). Maar merkte vorige ronde dat ik toch wel teleurgesteld was met een witte test. 
Ik duim voor jullie dat het allemaal raak mag zijn deze ronde!!

Helaas, vandaag dag 14 en nog steeds niets te zien op de echo met letrozol 2.5 mg. De gyn zei dat er zoveel blaasjes zaten in mijn eierstokken, dat ik me vast moest voorbereiden op een traject van veel wachten. Deze opmerking kwam erg hard binnen... ik krijg ook weinig ruimte en tijd om vragen te stellen en ze is erg zakelijk. Hoe is jullie ervaring met de gyn als het gaat om geruststellende/menselijke kant?

@just-me. Ja ovitrelle is synthetische/kopie hcg. Ik had bij mn zoontje dan pregnyll en heb toen getest tot wanneer het in mijn lijf zat (vond ik gewoon interessant). Op dag 6 was mijn test weer omo wit en op dag 8 had ik een tuurlijn. Maar ze zeggen idd 16 dagen erna. Maar vaak lees je wel dat het rond dag 12 zeker uit je lijf is. Spannend weer dat wachten! Ik hoop zo hard dat het raak is bij jullie!

@annemar.. ik had een koele kikker als arts en heb nu mijn 2e arts gevraagd als hoofdarts zeg maar. Bij mij zaten er ook heel veel eiblaasjes hoor. Aan beide eierstokken meer dan 30 en ze stopte met tellen zoveel waren het er. Het zegt iig niets over de dosis en wel of geen eisprong krijgen hoor, dat staat er los van. 2.5 heeft het bij mij 1x gedaan en 1x niet, Nu 3x met de 5 mg succes en daarvan 2x zwanger geraakt (niet blijvend). Bij mijn zoontje was het gelijk de 1e ronde raak met clomid. Dus het komt echt wel goed. Het is nu eerst een kwestie van de goede dosis vinden. Jammer dat de 2.5 mg nu niet werkt.. dat is wel een domper!

Hopelijk heb je snel een mooi eitje en kans! ?

Nou vandaag was mn ovutestje nog net iets donkerder en heb ik weer mega ovupijn. Net wel evem snel gezellig gemaakt ? gisteren waren we gewoon in slaap gevallen!! Baalde echt toen ik vanochtend wakker werd. De laatste keer is nu 3 dagen geleden. Vandaag... en dan morgen nog maar een kansje wagen. Heb dit keer dus niet mijn "succes schema" aangehouden?
Eitje is iig nu aan het springen dus hopelijk zijn er wat snelle zwemmertjes.

@Camhay, wat lief dat je dat zegt! Ja wij zouden dolgelukkig zijn! Ik ben er wel mee bezig, maar meer met: ‘wat voel ik allemaal’ want alles is anders, vooral na de ovitrelle. Niet zozeer of het wel of niet gelukt is. Behalve dat ik me sneller druk maak en wat prikkelbaar ben, voel ik me best ok. Alleen mijn borsten gaan met de dag meer pijn doen. Is echt niet grappig ? Niet te vergelijken met de letrozol! Maar dat is het eigenlijk ??‍♀️ Deze keer ga ik niet testen, maar misschien een volgende keer wel om het eens te checken.
Vandaag heb ik voor de leuk een afspraak gemaakt voor over twee weken bij een fertiliteitsmasseuse. Gewoon om het eens te proberen. Ze richt op ontspanning en onderbuik en onderrug. Ik heb niet de illusie dat een massage nou de truc is, maar het lijkt me wel fijn om even te kunnen ontspannen en ook dat er aandacht is voor de lastige kant van het traject en wellicht daar anders naar te kijken met hulp van zo iemand. Agh ja, gewoon voor de ervaring dacht ik! Moet toch wat in deze tijd ?

@AnneMarMor, ah, ja dat is wel een domper. Ze kunnen echt nog meer hoor, je begint nou eenmaal op 2.5 mg. En wat Camhay zegt; het zegt niet alles over wat wel of niet werkten, maar het kan gewoon tijd kosten. Dus hou moed hoor! Het is wel vervelend als je een arts hebt waarbij je niet het gevoel hebt gehoord te worden, ik heb zelf ook een koele kikker. Maar wel een hele nuchtere en kundige, ik wilde ook wisselen, maar eigenlijk vind ik haar eerlijkheid ook wel fijn. Kijk voor jezelf hoe het gaat vanaf hier? En je mag het altijd aangeven he, al snap ik ook dat dat best lastig is.. Misschien kun je je vragen ergens deze week op een andere manier alsnog stellen? Telefonisch, mail of iets in die richting? Het is belangrijk om het helder te hebben voor jezelf, daar mag je voor opkomen ?

@just-me aah dat is die ovitrelle natuurlijk. Zwangerschapskwaaltjes? hopelijk blijft dat gewoon en wordt het erger haha.. ik gun het je ?

Ben je prikkelbaarder dan met letrozol? Of merk je daarin geen verschil. Hoop eigenlijk dat ik me met gonal juist wat meer mezelf voel. Deze ronde heeft er hier wel ff ingehakt. Echt super veel ruzie met mn vriend gemaakt. En hij vind mij ook echt geen leuk persoon met de letrozol (ben ik ook echt ?)

Nou morgen 1dpo. Ei is momenteel
aan het springen denk ik, want heb flinke steekjes en temp.was nog laag deze ochtend. Dit keer dan toch een lange lh piek want zondag middag had ik de 1e smiley en gisteren ook nog positief.

@Camhay, ? ik heb vooral last van de ovitrelle, niet echt van de GonalF. Op de letrozol was ik meer down denk ik. Mijn vrouw vind me de laatste week echt wel feller en sneller geïrriteerd. Vervelend is dat he… laatste wat je wil is dat het gedoe oplevert…

Ik denk dat deze ronde al bekeken is. Mijn temp is al drie dagen wat onduidelijk en aan de lage kant. Heb dit nog nooit zo gehad, hij ging mooi naar de 36.9 of iets erboven, wat wel heel normaal is. Toen een dipje naar 36.8 wat ik ook altijd heb, maar nu stijgt hij niet meer.. Dus mijn hoop en vertrouwen is al wel weg ? heb nog nooit zo laag gezeten tijdens de wachtweken..

@camhay en @ just-me bedankt voor jullie lieve en opbeurende woorden! Dat geeft veel steun! 
@camhay ik duim voor een goede eisprong bij jou en daarna hopelijk snel een positieve test! En, mijn vriend vindt mij ook niet de gezelligste met Letrozol...
@Just-me wat vervelend dat de signalen (temp) je ontmoedigen... Ik hoop voor jou dat het toch nog omslaat! Blijf hoop houden ! :)

Terug
Bovenaan