PCOS, Letrozol

@EDB. Jammer zeg. Ik wist dat ook niet hoor. Het is dat de arts het aangaf dat die mogelijkheid er is. Miss ff vragen? Als je er voor open staat natuurlijk!

Nee nog niet begonnen. Ik had gisteren mn menstruatie verwacht. Had mijn 1e smiley namelijk op 1 mei. En op de 14e dag word ik dan ongesteld. Nu 1 dagje eroverheen.. gek wel want dat heb ik nog nooit gehad haha. Maar verwacht dat het vandaag doorbreekt want heb al aardig wat krampjes en rugpijn. Dan mag ik vrijdag de 1e spuit zetten :)

Hi meiden! 

Ik heb een vraag die niet meteen medisch gerelateerd is! Ik ben echt nog in de beginfase van het traject, nu bezig met de tweede ronde Letrozol (5mg). Ik werk al een tijd lang op een plek waar ik het niet naar mijn zin heb en heb nu de kans gekregen om over te stappen naar een mooie nieuwe baan! De twijfels slaan alleen enorm toe, ik ben bang dat als ik wel snel zwanger ben het dan misschien allemaal wel erg veel wordt. En het misschien ook wel erg veel is als het traject nog heel lang gaat duren en steeds moeilijker wordt. Wat is jullie ervaring met de combinatie werk/privé/traject? En hoeveel energie alles kost? Het voelt voor mij echt als een moeilijke keuze nu...

@Camhay, zeker dat vind ik wel een goede ja! Het is fijn om met iemand te praten sowieso in deze lastige situatie. 
Spannend, hopelijk zet het door en kan je snel beginnen met spuiten! Ben benieuwd hoe dat gaat zijn voor je :)
@AnneMarMor, Ah lastig inderdaad. Ik zelf vond de combinatie in het begin wel zwaar. Maar ik merk juist dat werken me wel afleiding geeft. Ik snap dat dit een lastige keuze is. Ik zelf werk nu gewoon 40 uur per week en heb onlangs ook een nieuw functie aangeboden gekregen op mijn werk. Ik heb die wel met beide handen aangegrepen, ook omdat ik mij een beetje verveelde in mijn huidige functie. Maar ik moet nog beginnen dus kan helaas niet vertellen hoe dat bevalt. Als je de nieuwe baan leuk vindt, denk ik dat je er juist energie door kan krijgen :)

Hoi allemaal,  Ik was even wat stiller hier. Lees wel alles dagelijks. Ik zat te wachten tot dat de huisarts mij zou bellen ivm mijn pcos. Vandaag zelf maar gebeld en bleek dus dat ik zelf al moest bellen om een afspraak in te plannen. Deze staat nu voor volgende dinsdag. Kan de huisarts ook medicatie voorschrijven? Of zou ik dan hiervoor eerst weer naar het ziekenhuis moeten? Hoe ging dit bij jullie?
Ben nu ook aan het wachten op een postieve ovulatietest. Zit nu op dag 20..

@Michellee, gefeliciteerd! Wat goed!!

@EDB, ja ik snap je hoor. Soms is even ‘loskomen’ en je op iets anders richten heel fijn en vooral gezond. Hoe langer het duurt, hoe lastiger het wordt om echt te ontspannen en te blijven vertrouwen op alles. Moeilijk stukje hè? Zoek vooral een weg die jou het beste past! Ik ben er niet eentje van anderen iets ‘aansmeren’ maar ik merk wel dat ik bv dankzij de massage (fertiliteitsmassage) erg geholpen ben. Het voelde goed om iets te doen, het hielp erg ontspannen en om andere inzichten te krijgen wat betreft dit proces. Niet dat het een wondermiddel is, maar ik vond het zelf erg fijn. Misschien is er iets wat jou helpt om je gedachten wat meer van dit proces af te krijgen? En we doen het allemaal voor onze grote wens! Dat in gedachten houden helpt zeker! Hopelijk hoef je niet lang meer te wachten ?

@Anne, ik kan er zelf niet zoveel over zeggen. Niet om je teleur te stellen, maar ik zou zeggen; volg je gevoel… Als je snel zwanger bent, vind je daarin ook een weg! Maar voor hetzelfde geldt duurt het onverhoopt langer en dan laat je dingen lopen die je misschien graag wilde.. Misschien is juist het doorleven en genieten van alles wat je doet wel heel goed voor je en voor dit proces?

@Camhay, wat bizar die bijwerkingen ? Ik heb het gelukkig niet zo erg gehad! Was wel sneller geïrriteerd, maar niet zo boos gelukkig haha!

@Hier, ik lees hier mee en blijf zo een beetje op de hoogte, maar echt mee schrijven red ik niet altijd meer! Ik merk dat ik wat minder actief ben en natuurlijk ook op het Gonal topic mee schrijf. Maar voorlopig ben ik er nog wel ? Vanochtend een mooie echo met 1 follikel, dus deze ronde verloopt heel goed! Dat is een opluchting na een aantal maanden zoeken en teleurstellingen ??

@just me. Ooohhh fijn dat het goed gaat met spuiten! En dat er iets groeit!! Hopelijk een keer raak voor jullie?
@camhay wat je zegt idd dat voel ik ook wel een beetje hoor.. hier nu ronde 6 waarvan nu 3 goede gehad.. zit nu op dag 4 letrozol weer morgen laatste dagje en dan volgende week maandag weer echo.. t wachten duurt lang en ik merk dat ik er ook steeds meer moeite mee krijg.. maaaar na even een dipje gaan we er weer voor de volle 200 procent voor ?
@annemar ik ben zelf in maart gestart met een nieuwe baan (daarvoor was ik thuis na een heel ziektewet traject wat 3,5 jaar geduurd heeft) we zaten toen al in dit traject voor een tweede kindje en ik moet zeggen het geeft afleiding idd maar het is wel pittig!! Ik ben wel open geweest vrij snel naar mijn baas omdat ik onregelmatig werk en het voor mij behoorlijk zwaar is allemaal, nieuw werk, dit traject de hormonen evt, een kleintje van bijna 2 thuis tijd hebben lopen dus niet zomaar even rust kunnen pakken. Ze pakte het heel positief op en denken zelfs mee doordat ik overleg mijn tijden aan mag passen als dat beter uit komt super fijn! Ik zou de kans zeker niet laten lopen hoor!! Misschien bevalt het wel super goed! 
@michelle gefeliciteerd!! Super fijn!! Heel veel succes met alles!! ?
@juliass fijn dat het goed gaat!! Gaat hard!! ?

Aah het leeft weer een beetje hier haha.
Erg he zonnestraaltje, hoe gaat het bij jou ??? Het word elke maand wat zwaarder he. Maar uiteindelijk.moet het gewoon goed komen bij ons allemaal! ??

Ik ga morgen mijn eerste spuit zetten en volgende week vrijdag heb ik de eerste meting ?? heel benieuwd wat de gonal f gaat doen.

@madeliefje.. nee je moet wel echt onder behandeling staan in het ziekenhuis...een huisarts kan niet zomaar letrozol voorschrijven ook ivm de echo controles en bloedwaardes prikken. Helaas!

@annemar...ik kan er niet over meepraten helaas. Bij mijn zoontje had ik een vaste baan en kon ik telkens wanneer ik afspraken had gewoon naar het ziekenhuis...die leefde ook echt mee. Nu zit ik zelf in de ziektewet dus heb ik er sowieso geen moeite mee en daar ben ik eigenlijk wel heel gezegend mee. Ook een reden geweest om direct het traject op te starten omdat ik wist dat het qua timing nu gewoon heel makkelijk zou gaan.
Wel een moeilijke beslissing lijkt me. Maar probeer te gaan voor de keuze waar je je het positiefst bij voelt. Werk is ook belangrijk en vooral leuk werk!

Terug
Bovenaan