PCOS, Letrozol

Dank voor je reactie! Ik ben ruim 3 jaar al gestopt met de pil en bijna niet ongesteld geweest (slechts een paar keer). Had destijds nog geen kinderwens en gyn had toen bloedtest gedaan en hij zag geen bijzonderheden. Hij gaf aan dat als de wens zou komen we ik dan met letrozol zouden kunnen beginnen, sinds kort gestart dus.
Het lijkt toch niet zo makkelijk als ik ook zo bij andere lees. 

Voor jou al een lang traject lees ik zo.. wat vervelend zeg. Hadden we maar een glazenbol. 

Dag lieve meiden! Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd, maar ik lees wel af en toe nog mee in de hoop dat 1 van jullie inmiddels ook zwanger geraakt is.. Ik zie dat just-me en Camhay inmiddels overgestapt zijn naar de injecties. Hopelijk gaat dit jullie nu echt iets opleveren! Voor de rest/de nieuwere meiden: heel veel succes met de letrozol! Afgelopen tijd is het bij een aantal van ons gelukt en ik hoop dat dit de aankomende tijd ook voor jullie zo mag zijn!

Ik merk zelf dat ik heel erg behoefte heb om een “gewone” zwangere te zijn en vandaar dat ik dit forum dus ook wat los gelaten heb! Een paar weken geleden werd ik wel nog even met de neus op de feiten gedrukt toen bleek dat mijn glucose te hoog was. Gelukkig eenmalig en nu is het weer gewoon goed. Vandaag ben ik 15 weken, de nipt en 13 weken echo waren goed, en we hebben vandaag te horen gekregen dat wij een meisje verwachten ?

Ik lees af en toe echt mee en ik duim voor jullie allemaal! Het traject is niet makkelijk, maar laat je niet gek maken. Hopelijk zitten jullie er binnenkort allemaal net zo bij als ik! ?

Hi meiden,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen tijdens het slikken van Letrozol, ik ben bezig met mijn eerste ronde letrozol 5mg, en ik merk dat ik niets anders voel/merk dan bij 2,5 mg. Ik ontkom er niet aan dat ik daardoor denk; oh, dan zal dit ook wel niet werken... Terwijl er misschien hier ook genoeg meiden zijn bij wie Letrozol (ongeacht de dosis) werkte, zonder dat ze veel bijwerkingen hadden en ook niets merkten aan hun lichaam? Of, voelden jullie altijd wel iets bij een succesvolle eisprong tijdens het slikken? 

Aaah smus een meisje ???wat leuk zeg! Gefeliciteerd. En fijn om van jou te horen!
Goed dat de nipt en echos goed waren.. minder van je glucose. Maar hopelijk gaat dat goed komen!
Geniet van al het roze haha!

@annemarmor... ik had de eerste 2/3 maanden niet zo een last van de letrozol hoor. De eerste ronde van 2.5 mg naar 5 mg had ik juist ook minder bijwerkingen? ik werd daar toen ook zwanger van. En de 2e ronde met 5 mg ook weer. Het is wel gaan stapelen bij mij. Dus de 2e ronde 5mg merkte ik wel weer heel veel bijwerkingen. Geen pijl op te trekken! Ik denk dat het en combi is van mentaal/fysiek na wat rondes en teleurstellingen. Succes iig?

@camhay ooow wel iets dus!! hopelijk zet de groei mooi door!! En mag je binnenkort ook aan de slag weer! ?
@smus ahhhh!! Gefeliciteerd een meisje super leuk!!!? Heb zelf ook een meisje ? Thnx voor je berichtje lief!! Heel begrijpelijk dat je het los laat hier hoor!! Heel veel succes met alles geniet ervan!! 
@helena Ik zelf heb ook geen pauze gehad, ik zie het dan ook als verloren tijd ofzo en ik weet niet of het zo is maar ik heb zelf het idee dat je lijf ook tijd nodig heeft om te wennen aan de medicatie.. vandaar dat ik altijd ben door gegaan en nog.. ja het is zwaar het valt niet altijd mee! Maar doe vooral wat jezelf denkt dat goed is!! Overleg anders ook met je arts die kan er wellicht meer over vertellen ook! Dan kun je altijd nog een keuze maken ik kan niet meer zeggen dan volg je eigen gevoel, want jij moet het ondergaan! ?
@annemar ik voelde de eerste keren 2 maanden ook niks maar het had toen wel wat gedaan.. het is heel gek en wisselend je kunt er idd geen pijl op trekken. Na 2 maanden wel last van bijwerkingen. Ene keer deed het niks andere keer zaten er 3.   Ronde 6 een kans gehad maar helaas ongesteld geworden nu ronde 7 officieel ook op het (beruchte) "wachtbankje" en duimen maar weer!! ??

@smus, wat fijn dat alles goed gaat! Gefeliciteerd, wat leuk, een kleine meid! ?

@Gebruiker: aij, altijd even jammer! Op naar een nieuwe kans!

@Helena; ook ik heb geen pauze genomen. Ik heb er wel over nagedacht, ook met oog op de toekomst en evt nieuwe overstappen. Mijn keuze het niet te doen, is dat ik niet weet of en wat voor een cyclus ik dan zou hebben. Het zou dus wel eens een lange ‘pauze’ kunnen worden. Waarbij ik dan ook nog eens veel last heb van klachtjes. Ik zag dit als een groter nadeel dan doorgaan. Maar er zijn wel dames die even pauze hebben genomen. Om ‘medische redenen’ hoeft een pauze niet, anders zouden ze dat wel aangeven. Doe wat goed voelt! Jij moet dit traject doen, t is jou lijf! Alleen kunt voelen hoever je kunt gaan. Succes ?

Terug
Bovenaan