PCOS, Letrozol

@just - me oooohhh balen!! Op jaar de nieuwe ronde! 
@camhay goed nieuws!! succes! ?
@gebruiker267 precies wat de anderen zeggen idd! En anders gewoon bellen daar zijn ze voor!!

hoi,
ondertussen lees ik ook nog even mee. Ik wens iedereen succes! ?
even een update (ook misschien beetje afschrijven)
gisteren was het dag 58 in m'n cyclus. Dus ik heb toch besloten om m'n gyneacologe te bellen. Heb haar kort uitgelegd dat ik met clomid wil beginnen, maar m'n bloeding komt niet. Alleen, ik denk inmiddels ook dat ik alsnog een ovulatie heb gehad. Ik had rekbaarder slijm en m'n borsten zijn voller en gevoeliger. Ook ja, we hebben het sowieso gezellig gemaakt want m'n libido was best hoog eind vorige week/begin deze week... ? (wat ook een signaal is volgens mij hoor)
heb ik goed aan gedaan om te bellen want morgen mag ik na m'n werk langsgaan voor een echo en een bloedafname. "Om te zien waar je nu staat met je cyclus" zei ze. Dus ja, vindt ik wel best prima. Ik ben benieuwd en hoop dat de dag snel voorbij is. Ik denk, is er een ovulatie geweest: prima, is misschien kans dat ik zwanger ben. Is er geen geweest: eigenlijk ook wel oke. Kan ze medicatie geven om een bloeding op te wekken en kan ik eindelijk met clomid starten.
nu heb ik wel al zoiets van... dit proces is zo dubbel, he. Zonder "hulp" is het altijd zoeken en verwarrend (zoals nu). Maar met clomid is het ziekenhuizen, echo's,... 
maar goed, op naar morgen. En dan zien we wel! 

@mieltje oh wat goed! Fijn dat ze even gaan kijken. Dan zullen ze denk ik je progesteron waarde gaan prikken. Als die hoog is dan weet je iig dat er een eisprong is geweest. Of via echo of er nog een follikel zit. Maar als jij zegt dat het lijkt alsof je een eisprong hebt gehad.. dan zal dat vast wel! Hopelijk heb je dan een mooi kansje nog deze cyclus.

Zo een lange cyclus is niet bevorderlijk voor het zwanger worden idd. Ik schommel zonder hormonen ook altijd tussen de 35 en 60 dagen in met uitschieters naar weleens 180 dagen?‍? als ze eenmaal de goede dosis hebben bij je.. valt het reuze mee met de ziekenhuisbezoekjes hoor. Tenminste als er mooi iets groeit. Ik was gewaarschuwd toen ik met de spuiten begon dat het veel intensiever zou zijn en ik miss wel lange tijd om de 2/3 dagen voor een echo moest komen. Uiteindelijk ging alles volgens het boekje en sloeg de dosis gelijk aan waardoor ik nu deze ronde maar 2 echos heb gehad.
In mijn niet werkende letrozol rondes, heb ik er weleens meer gehad.

@rest. Ik ben ziek ?‍??? ga ook een keer naar een festival. Heb echt vette keelontsteking. Heel mn linker hals doet zeer, opgezette en pijnlijke klieren, moeite met slikken etc. Maar de ovitrelle is al snel begonnen met werken want ben opgestaan met heftige ovulatiepijn. Verwacht dat mijn eisprong ergens vanavond gaat plaatsvinden. ? vnvnd sowieso nog even gezellig maken en hopelijk word ik niet zieker.

Helaas weer een teleurstelling hier, net een echo gehad, CD10, 5mg en er groeit nog niets alle follikels zijn nog kleiner dan 10mm. Nu begreep ik dat CD10 ook wel vroeg is nog of niet? Heb pas op CD15 weer een nieuwe echo!

Annemarmor, kan nog komen hoor!
Ik had op cd 10 ook maar 1 van 10 mm en 1 van 11 mm. 4 dagen later zat ik op 17 mm en nu middenin mn ovulatie.
Is nog erg vroeg hoor! Kan echt nog goed komen ;)

@Anne, ja wat gezegd wordt, nog niet opgeven hoor! CD 10 is best vroeg, dus bij sommigen komt het wat later op gang! Even afwachten ??

@Mieltje, op zich fijn dat je straks duidelijkheid hebt. Want wachten en je afvragen hoe of wat is ook niet echt fijn? Ben benieuwd voor je!

@Camhay, oooh echt! Wat een gezeik? Heb jij weer! Hopelijk blijft het hierbij!

@Hier; ik was enorm blij dikker bms deze ronde, was alleen wel even vergeten dat dat ook een heftigere menstruatie betekent ?? Mijn hemel, die krampen zijn echt niet grappig ?

Ja echt klote want mijn temp was dus vanochtend van 36.1 naar 37 geknalt. En had deze ochtend ovulatiepijn dus van eisprong kan dat nog niet. Geeft nu wel een vertekend beeld?‍?

@camhay, fijn om te horen dat je de juiste dosis hebt gevonden! 
ik heb ondertussen inderdaad nieuws gehad. Op de echo zag de dokter dat ik een goeie dikte had van baarmoederslijmvlies om een menstruatie te krijgen. Maar na de anaylse van m'n bloed, beldde ze me op. Ik mag met Duphaston starten. Ze zei eigenlijk letterlijk: "we gaan er niet op wachten". Verder weet ik niet veel over m'n resultaten. Alleen had ik zelf uit m'n resultaten (die ik online kan vinden) afgeleid dat m'n testosteron te hoog is. Maar dat zal part of the deal zijn met PCOS... denk ik?
nu goed, ik start met Duphaston en daarna met clomid. Binnen +\- 15 dagen weet ik al of de pilletjes z'n werk hebben gedaan. ??????

Terug
Bovenaan