PCOS, Letrozol

Hi meiden,

Hadden jullie ook dat je door het opwekken van de menstruatie met Provera de ene keer heel heftig bloed, en een andere keer juist heel weinig? Dit is mijn derde ronde, en waar ik de eerste twee keer hevig bloedde, zijn het nu echt maar een paar druppels. Mijn bms was ook heel dun in ronde 2, misschien dat dat er mee te maken heeft?

@AnneMarMor, dat kan er wel mee te maken hebben inderdaad. Ik merk zelf dat ik bv door de Gonal veel dikker BMS heb dan voorheen en ook zwaardere menstruatie heb. Toen ik dat vroeg in mijn ziekenhuis zeiden dat dat heel logisch is. Als er weinig is opgebouwd, hoeft er ook niet zoveel uit denk ik ??

@Camhay, ah meid dat meen je niet. Dat is een tegenvaller zeg. Misschien ook wel de reden waarom t elke keer niet lukt, of kan dat niet?
Ik zou inderdaad vragen om IUI. Het proces is al zwaar genoeg en als je elke maand dan ook nog minder kans hebt, maakt het het nog moeilijker! Hopelijk is dit de oplossing en ben je snel blijvend zwanger!! Dikke knuffel. 
Hoe gaat het bij de rest? 

Hoi allemaal,
Ik zou heel graag met jullie mee willen praten. Het is alweer even geleden dat ik hier op het forum wat heb gepost, wij zijn namelijk al even onderweg. Even in het kort ons verhaal: 
Sept 2019: Gestopt met de pil
Jun 2020: Naar de huisarts door lange cyclussen + constatering PCOS
Jul 2020: Constatering Azoospermie bij mijn vriend
Nov 2020: Varicocele operatie daarna 6 maanden herstel
Jun 2021: Eerste TESE - 4 rietjes gevonden
Okt 2021: ICSI - 9 eitjes, geen embryootjes :(
Mrt 2021: 2e TESE - niks gevonden
Eigenlijk al na de mislukte ICSI hebben we het al met elkaar gehad over het moeten kiezen voor een zaaddonor. De laatste TESE hebben we meer gedaan met de overtuiging 'dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan'. Afgelopend maand ben ik al met letrozol gestart en van het weekend ongesteld geworden met een cyclus van 28 dagen, dus dat was goed. 

Vandaag het donorzaad besteld en de eerste letrozol ingenomen en dan als het goed is 21 juli de eerste IUI. 

Ik ga al jullie verhalen (enigszins) teruglezen en jullie volgen. En ga heel hard duimen voor mooi nieuws voor ons deze zomer.

Veel liefs! 

@camhay wat een enorme tegenvaller!
Heeft hier iemand de innesteling een keer gevoeld? Zo ja welke dag?
Wanneer hadden jullie de eerste positieve zwangerschapstest?

Hoi allemaal,
Al enige tijd lees ik zo af en toe mee hier. mijn verhaal;
december 21 zwanger zonder hulp (stonden op wachtlijst voor fertiliteitstraject). 31 december te horen gekregen dat het niet goed was. Lang bezig geweest met opwekken dmv medicijnen wat niet werkte en uiteindelijk begin februari curettage. 

daarna 6 weken moeten wachten om te beginnen met het traject. Primolut om menstruatie op te wekken (behoorlijk ziek ervan) en daarna 2,5 mg Letrozol. Er gebeurde niets. Weer primolut, doodziek van geweest maar wel afgemaakt (andere optie is wachten op natuurlijke menstruatie, wat zo'n 6 maanden duurt). Letrozol 5 mg en er groeide wat! 
ovulatie testen mee gekregen maar geen positieve test gehad. 2 weken later menstruatie dus blijkbaar toch een eisprong gehad! Weer 5 mg letrozol en controle echo's, omdat de testen niet aansloegen. Helaas, nu gebeurt er niets. 
Morgen een laatste controle echo (dag 20) en geen idee wat dan. Primolut mag ik niet meer, dus waarschijnlijk afwachten op natuurlijke menstruatie.. 

Ik merk dat ik emotioneel alle kanten opgegooid wordt met 'het werkt niet' - ' O het werkt wel' - 'O toch niet'.

Door de verhalen hier realiseer ik mij weer wat meer dat ik niet de enige ben waarbij het niet of moeilijk gaat..

@ Noor: welkom! Wat een verhaal.. Hopelijk nu met donorzaad meer geluk! Lijkt mij best een moeilijke stap om te zetten, dus zou mooi zijn als jullie zo toch een kindje mogen krijgen.

@ Emma: welkom! Balen dat de letrozol het zo snel al niet meer doet.. Ik had problemen met clomid (resistent) en op letrozol 2,5 1 goede ronde en op de 5 een rommeltje, maar na 1 ronde wel zwanger! Als het toen niet was gelukt had ik denk ik over gemoeten naar spuiten. Gelukkig was het niet nodig. Primolut is niet de enige optie! Naast primolut heb ik ook provera geslikt en hebben ze mij zelfs een keer een maand de pil voorgeschreven.. Dan heb je natuurlijk ook weer een ‘menstruatie’. Zou je dus niet laten afschepen met gewoon maar wachten!

@ Tulpje: ik heb de innesteling niet gevoeld, maar ik had een paar dagen voor mogelijke innesteling een bloeding en na de innesteling weer.. Op 9 dpo voelde ik mij misselijk en op 10dpo toch maar een test gedaan die positief was! Zelfs met middagurine vrij duidelijk, dus ik denk dat hij een dag eerder ook al positief zou zijn uitgeslagen!

Hoe is het met de rest?

Hier zometeen de 20 weken echo.. toch wel weer even spannend ?

@smus: bedankt voor de oppeppende woorden, echt heel fijn! 
primolut en provera schijnt niet veel uit te maken.. maar: ik moet nu 7 dagen de pil slikken en dan hopelijk menstruatie. Dan op naar 7,5 mg letrozol en er werd al bij gezegd dat het anders spuiten worden.. ik ben benieuwd, maar heb niet zoveel hoop meer op de letrozol. 

20 weken echo, leuk! En spannend uiteraard. Maar je bent al zo ver! Geniet ervan! 

Terug
Bovenaan