PCOS, Letrozol

@Emma, welkom hier. Ik ben zelf officieel al door naar het GonalF topic, maar lees hier nog wel mee ? Wat vervelend dat de letrozol al zo snel niet meer z’n werk doet. Ook bij mij gebeurde dit, alleen na iets langer. Ik heb Provera gehad en reageerde daar ook niet goed op. Gelukkig heb ik wel een cyclus van mezelf, dus heb het verder zonder kunnen doen. Heel naar dat jij er ziek van wordt! Ik duim voor je dat de letrozol nog iets gaat doen, het kan hoor! Dus houd nog even hoop. En mocht je onverhoopt naar het spuiten moeten; het valt mij ontzettend mee! Vond de eerste ronde pittig, maar nu de derde ronde gehad en nauwelijks bijwerkingen, stabiele cyclus, het prikken stelt écht niks voor (en ik durfde echt niet hahaha) en de controles zijn heel goed te doen! Dus wellicht stelt je dit een klein beetje gerust, mocht de letrozol je in de steek laten deze ronde ? Succes in elk geval! ?

Wij gaan naar ronde 4 alweer met de GonalF… ? Is er ook zoiets als; 4 maal is scheepsrecht ??

Hoi meiden,
Mag ik mij hier melden om mee te kletsen? Vorige week de diagnose pcos gekregen. Tik al 2 van de 3 punten aan (vet onregelmatig ongesteld, lange cyclus en meerdere vochtblaadjes te zien). Gynecaloog wil op dag 3 van nieuwe cyclus nog een keer bloedprikken op de hormonen. Menstruatie mag ik over 10 dagen opwekken met kuurtje. Na het bloedprikken moet ik even bellen voor een afspraak bij de fertiliteitsafdeling.

Hallo allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen
Ik ben Jennifer, 23 jaar en nu 1 jaar bezig om zwanger te worden. Pcos is geconstateerd sinds 3 maanden. Direct gestart met letrozol 2,5mg. Echter geen groei, direct door met de 2e ronde 5mg. Toen een eisprong, echter geen resultaat. De 1e 2 rondes heb ik steeds echo's gehad ter controle. Alleen nu ik een eisprong heb gehad met de 5mg gaan ze ervan uit dat het nu goed gaat en hoef ik geen echo's meer.

Nu hoor ik nu ongeveer mijn eisprong te hebben, maar test al enkele dagen negatief met de clearblue ovulatietest en maak ik mij weer zorgen dat ik deze maand misschien geen eisprong heb.

Ik test nog 2 dagen en denk dat ik dan maar ga afwachten of mijn menstruatie gaat komen of niet.

Het liefst neem ik contact op en krijg ik toch die vaginale echo's dan weet ik het tenminste zeker. I.p.v dalijk maanden verder te zijn en geen eisprongen gehad te hebben

Welkom rember en je-nni-fer, wat balen dat dit topic voor jullie nodig is.
wel super fijn dat er al meteen actie wordt ondernomen. Ik heb zelf in april de diagnose pcos gehad en wacht nog steeds op actie... volgende week donderdag pas de eerste (digitale) intake. 
Hier ondertussen dag 34 van mijn cyclus en tot nu toe geen idee of ik een eisprong heb gehad en of mijn menstruatie eraan komt. Ik heb deze maand voor het eerst mn temperatuur bijgehouden, maar kan er niet echt wijs uit. Het verschilt bij mij al met doordeweeks (6.30 opstaan) of weekenddagen (8.30 opstaan). 

@jennifer, ik snap je! Dat is idd lastig! Misschien kan je het voorleggen?
@nvlinder. Jeetje dat is echt lang. Ik stond ergens anders eerst op de wachtlijst maar via wachtlijstbemiddeling bij ander zh terecht gekomen. Had ik zelf ook niet verwacht dat het zo snel kon.

Welkom voor de nieuwe gebruikers! Hopelijk kunnen jullie snel aan de slag! Hoe heftig en zwaar het ook allemaal is, het is allemaal met een goede reden.
Hier alles goed, vandaag de eerste echo gehad. Was zo zenuwachtig en een beetje bang. Maar alles goed en we hebben het hartje horen kloppen. Zo bijzonder en bizar, niet normaal!!?

Ik weet niet hoe het bij de rest is, maar 'het is voor een goed doel' idee betwijfel ik steeds meer. Ik ben nu een half jaar bezig en er is nog geen eisprong geweest. Ik merk aan mezelf dat ik steeds vaker denk dat het gewoon niet meer gaat gebeuren. 
Als er een eisprong gerealiseerd kan worden, is er in ieder geval nog een kans.. nu is er nog niet eens een kans geweest ?

Terug
Bovenaan