PCOS, Letrozol

Lief Jullias! ❤️

Hebben jullie ook zo last van een onzuivere huid/veel puistjes/bultjes? Sinds ik gestopt ben met de pil is het echt wel verergerd

Hoi iedereen!  Ook ik zou graag willen meeschrijven met jullie! Even heel kort mijn verhaal: onregelmatige cyclus, sinds november 2020 gestopt en na uitblijven menstruatie rond Kerst getest (licht positief), jammer genoeg is mijn menstruatie heel hevig doorgekomen. Geen succes meer gehad en sinds begin mei 2022 bij gynaecoloog voor onderzoeken. Daar bleek uit dat alles in orde was behalve mijn onregelmatige cycli. Omdat tijdens de resultaatbespreking bleek dat ik mijn eisprong nog niet gehad heb, hebben ze dit nog met echo's opgevolgd en heb ik op 20 juni een ovitrelle prik gekregen. Het heeft jammer genoeg niet gebaat en ben sinds vandaag gestart met ronde 1 Letrozol. Ook dit gaat weer met echo's opgevolgd worden (normaal met ook weer combi met ovitrelle). 
@Juliass: dankje voor je hoopvol bericht! Altijd leuk om positieve verhalen te horen van mensen die zo'n traject hebben doorgelopen. En Proficiat met je zwangerschap! 
@Gebruiker10400294: Hopelijk was je echo vandaag goed! 
@Rember: ik heb na de ovitrelle spuit (die normaal een eisprong garandeerd) enkele dagen voor mijn menstruatie en tijdens menstruatie veel pukkels bijgekregen. Lang leve de hormonen. 
Veel succes allemaal! 

Welkom Loki en gebruiker...294.
Ik merk dat ik zelf wat minder actief ben in het forum, omdat het me te erg bezig hield. Wij hebben komende donderdag ons eerste gesprek en ik vind het DOODENG! Vooral omdat ik er eigenlijk vanuit moet gaan dat er voor onze vakantie eind juli naast dit gesprek weinig zal gebeuren, maar de hoop zit er toch....Ondertussen zit ik op dag 40 van mijn cyclus, dus dat schiet ook niet echt op. 
Wat ik ook lastig vind is omgaan met stress. Mijn werk vergt op dit moment héél veel van mij. Ik werk 40 uur op contract, maar het zijn er vaak 45/50. En door omstandigheden is er nu erg veel stress. 
Maar een stapje terug doen, dat vind ik ook lastig. Dan zit mijn klas zonder juf... Dan maar om kwat over 9 iedere avond naar bed. Maarja, dat doet je liefdesleven natuurlijk ook geen goed! Hahaha! 

Dag allemaal, 
Even de naam van gebruiker met cijfers naar dit veranderd. Toch wat makkelijker! Bedankt julliass dat is hoopvol!
@Rember. Daar heb ik altijd al wel last van gehad helaas. Afgelopen dagen nog meer.. 
2e echo was goed. Ik heb in ieder geval een eisprong gehad! ? Dus hopelijk mag het toch raak zijn na jaren wachten. En anders weten we nu in ieder geval dat ik wel goed op letrozol reageer.
@nvlinder is ook lastig in combinatie met een drukke baan. Toch goed je rust proberen te pakken! En tijd samen ;) Vinden wij soms ook nog wel lastig hoor. 

Welkom aan iedereen die hier nieuw is, ook voor jullie hoop ik dat het gewenste resultaat er snel is.
@rember, toch ergens blij dat ik niet de enige ben.. Ik had tijdens mijn puberteit ook behoorlijk wat last van puistjes en ook wat extra beharing in het gezicht, was met pilgebruik helemaal over maar is er nu natuulijk terug.. Op die manier is mijn zelfbeeld ook niet top, alles is met elkaar verbonden wat frusterend is. 
Ik lees hier vaak mee, maar probeer het zoveel mogelijk van mij af te schuiven op de momenten dat we echt niets anders kunnen doen dan afwachten. Van zodra het moment van testen of van een echo dan weer dichterbij komt, is het terug chaos in mijn hoofd... Dan merk ik ook wel de nood om jullie verhaal te lezen.
Ik heb me voorgenomen om tijdens de zomerperiode toch wat te proberen genieten, onze wereld staat sinds het nieuws omtrent pcos echt stil (en dan vooral bij mij).
Ik duim voor iedereen! 

@Nvlinder: Er komt inderdaad een hoop spanning bij kijken en als er  in je werk/omgeving ook nog stress aanwezig is, kun je dat wel missen. Probeer niet te fel gefocust te zijn op de duur van het traject. Als ik het goed begrijp moet je nu nog een eerste gesprek met de gynaecoloog voeren? Dus bekijk het eerder als: "oké ze gaan mij verder helpen." Ik weet dat het niet gemakkelijk is en een zware rollercoaster is waar je gaat instappen. Ik heb het zelf soms ook heel moeilijk vooral met het wachten (wachten op de echo, wachten op de Ovitrelle, wachten op de menstruatie). Er komt ook heel wat bij kijken en het is oké om je eens 'slecht' te voelen. 
@Ninna: kei goed dat je op de letrozol gereageerd hebt! Ik duim ! 
@ClvKj: dat loslaten valt niet mee e. Het is inderdaad een slag in het gezicht als men een diagnose op je plakt. Het is gelijk ook ergens weer moed/hoop dat er opties zijn en die mogelijkheden komen met vallen en opstaan. Goed dat je tijd gaat nemen om te genieten, gun je lichaam en zeker je hoofd (geest) de nodige rust van al deze spanningen! 

@Loki, klopt helemaalt wat je zegt. De ene dag denk ik 'goed ze helpen ons, er zijn nog opties', maar de dag daarna denk ik 'amai, zitten wij hier nu echt in, straks zijn de opties ten einde en wat dan'.
@ Nina, positief nieuws! Zorgt toch ergens wel voor een goed gevoel als iets werkt he! 
Ik heb nu mijn 3e keer 5 mg Letrozol ingenomen. Wat me dan terug nerveus maakt is dat we uiteindelijk maar 6 pogingen hebben. Stel dat dit niets wordt, wat staat ons dan te wachten.. 
Het is uitkijken naar die echo's maar het is toch ook wat stressy he :) 

@clvkj ze kunnen veel tegenwoordig. Er zullen vast meer opties zijn. Maak eerst deze pogingen afwachten wie weet!
Ik had overigens al heel lang het vermoeden dat ik pcos had. Maar dit is nooit zo benoemd. Vorige wsek werd dit wel benoemd en ik dacht toen: zie je wel ik wist het wel. Niet dat ik er verder wat mee kan, maar ik vond het dus niet moeilijk om te horen omdat ik het al verwachtte.
Ik ben idd blij dat het een x enigszins positief is. Hopelijk is het nu dan wel raak. Ik had juist een account aangemaakt, omdat ik soms echt de hoop een beetje op wilde geven. Het voelt soms zo ongrijpbaar en soms vraag ik me af of het ons überhaupt gegeven is. Nu dus een x iets positiefs dat helpt! En natuurlijk jullie berichten lezen helpt mij ook weer :) 

Terug
Bovenaan