PCOS, Letrozol

@ninna, ik had dit ook al lang gevoeld, iets zei me dat het voor mij niet evident zou zijn en het gevoel was juist. Daarom ook vrij snel geschakeld en van start kunnen gaan met dit. Toch blijft het een ontgoocheling, je weet het ergens maar het is niet echt tot ze het effectief benoemen. Ik ken het gevoel, ook bij ons speelt die gedachte ook soms, maar je voelt je idd wel minder alleen door de ervaringen van dit forum te lezen! Terug nieuwe moed! 

Een ontgoocheling gisteren, mijn follikel was op dag 12 slechts 10mm, de vorige 2 pogingen was het steeds groter. Ik begin me toch de vraag te stellen of we er niet gewoon mee moeten stoppen, ik wil dit zo graag, maar verlies precies bij elke beurt een stukje van mezelf.. 

@ClvKj: ik snap dat je teleurgesteld bent en dat het als een domper aanvoelt. Maar we mogen ook niet vergeten dan ons lichaam geen machine is. Niet vergeten dat in een cyclus zonder medicatie het evenzeer kan voorvallen dat een ei later rijpt of zelfs een Beurt overslaat. Hopelijk kan je over enkele dagen terug een echo maken en zie je dat het eitje alweer veel verder staat. Vorige keer ben ik 5 keer terug gegaan voor een meting omdat het maar niet wou groeien (toen zonder medicatie). Maar uiteindelijk is het toch 18mm geworden.

Ik moet volgende week een Eicelmeting doorstaan (deze keer na medicatie-letrozol). Ik ga er proberen op dezelfde manier in te staan als zonder medicatie en er gewoon vanuit gaan dat ik nog wel enkele keren terug moet voor een meting.

@clvkj geef de moed niet op! Het is een moeilijk traject maar misschien is het nu iets later aan het rijpen en is die bij de volgende meting wel groter.  
@loki dat is een manier om er naar te kijken idd. Ze willen sws zien hoe de eicel groeit en of de eisprong is geweest. 

Hoi allemaal,
Heb me een tijdje teruggetrokken van dit forum, omdat ik het wat lastig vond om er steeds mee geconfronteerd te worden. 

We zijn eind vorig jaar gestart met het traject in het ziekenhuis. Eerst begonnen met letrozol 2,5mg. Dit deed echter niets, dus na 1 ronde al opgehoogd naar 5 mg. Hier wisselende resultaten van gehad. Een keer is m'n eisprong door het ziekenhuis verkeerd ingeschat, maar gelukkig voelde ik het zelf wel goed aan. Hier ben ik in februari zwanger van geraakt. Helaas geëindigd in een miskraam. Na een maand "pauze", omdat m'n HCG uit m'n lijf moest, mocht ik in april weer starten. Helaas geen effect meer van de 5 mg en opgehoogd naar 7,5. Hiervan ben ik nu zwanger. Heb over 2 weken m'n eerste echo op 6+5. Ben heel benieuwd. Hopelijk blijft deze goed zitten. Fingers crossed. 

Wil dit toch met jullie delen, zodat jullie de hoop niet verliezen. Heb ook echt periodes gehad waarin ik mega baalde van m'n lijf. Blijf hoop houden en ik hoop ook voor jullie snel goed nieuws! ?

@Lubb: 
Oh waauww, proficiat! Ik hoop met je mee dat het deze keer blijft plakken! 
Je hebt ook een pittig traject achter de rug. Het is je gegund ! Geniet van je zwangerschap! Bedankt voor jouw hoopvol bericht!

@Lubb: Ohh goed nieuws!! Genieten van de zwangerschap, we duimen mee voor jullie!! Ik volg je, soms is het voor mij ook confronterend en blijf ik even weg :) Maar succesverhalen als deze, daar haal ik dan wel weer moed uit! :)

@hier ook goed nieuws! Hartje horen kloppen,  ben overmorgen 9 weken zwanger. Het is zeker zwaar maar houd moed! Zwanger van ons 2e wondertje? 
Voor mijn dochtertje hetzelfde traject doorlopen maar in een ander ziekenhuis. Ik kreeg steeds een spontane eisprong spuiten was niet nodig na 6 rondes zwanger 2020 bevallen van een gezonde dochter.
Nu 2e keer:
1e ronde letrozol kans spontane eisprong niet zwanger
2e ronde letrozol + ovitrelle spuit (allergische reactie) niet zwanger 
3e ronde letrozol niks gebeurd op dag 18 meteen door mer letrozol ophoging toen spontane bloeding tijdens letrozol, ze wilde zonder te kijken ophogen maar omdat ik dat niet wilde na aandringen extra echo gehad; 3 grote eicellen alles werd afgebroken kans op een drieling was te groot.. wachten tot ik ongesteld werd
4e ronde na bijna 2 maanden kans met pregnyl spuit (dosering 2,5 - 5, 2.5 - 5 en laatste dag 2.5 mg) goede reactie op pregnyl (die hadden ze speciaal uit Duitsland laten komen, wordt hier niet meer gemaakt) 
Ronde 5 letrozol dosering weer om en om geen groei te zien tot Cd 18. Op cd 24 zelf een eisprong gehad niet zwanger 
Ronde 6 kans met pregnyl spuit weer uit Duitsland over laten komen. Zwanger!! 
Ik zal hier minder aanwezig zijn maar zal zo af en toe nog eens meelezen! Blijf duimen voor jullie! ?

Terug
Bovenaan