PCOS, Letrozol

Ik heb je verhaal een klein beetje teruggelezen camhay, wat een geduld wordt er van je gevraagd. Ik ga heel hard voor je duimen!

Hey Twinkel…
Ik heb zelf 5 ronde letrozol gehad. En vond idd de ronde zonder echos ook rot…toch dat stukje controle kwijt zijn. Ik heb 2 rondes 2.5 mg gedaan 1 met echo en de 2e zonder.. toen werkte het dus niet meer, toen opgehoogd naar 5 mg en weer echos.. zwanger geraakt 2x achter elkaar van de 5 mg. En de laatste ronde deed ook weer minder zijn werk. Toen is gekozen om over te gaan op injecties omdat ik echt heel slecht reageerde op de letrozol.
Daarbij gelukkig hele strenge echo opvolging dus dat maakt het voor mij echt een stuk dragelijker allemaal. Ik ben echt een controlefreak ?
Succes met deze ronde!
Zonder echos dus.. spannend idd. Gewoon goed in de gaten houden met ovulatietestjes? ? lief je bericht!

Fijn dat je jouw ervaringen deelt, het voelt echt als zwemmen. Ik ben als het op zwanger worden aankomt ook wel van de controle, misschien omdat je er juist zo weinig controle op hebt. Hoe merkte je dat de dosering op gegeven moment niet meer werkte? Ik gebruik idd wel ovulatietestjes, van die dipsticks, maar ergens stelt het me toch niet helemaal gerust. Hoewel, ik denk uiteindelijk dat niets de onzekerheid kan wegnemen en dat het ook inherent is aan dit proces.
Het lijkt me ontzettend zwaar om steeds weer op te brengen om de hoop te houden. Je schrijft dat je je moedeloos voelt en dat lijkt me ook zo logisch. Soms is het ook even toelaten en tot rust komen en dan later de hoop weer oppakken. Heb je steun uit je omgeving?
liefs

@Camhay, das niet fijn om te horen! Hou er de moed in! Zal sowieso goed komen, hoe dan ook. (Zeg ik ook soms tegen mezelf)
Vrijdag echo voor de eerste ronde clomid 100mg?
ik heb trouwens een paar vragen aan de meiden hier: merken jullie een verschil op je cyclus met de warme dagen nu? Ik ben beetje paranoia dat het een negatieve invloed zal hebben... plus ik had onverwacht een vroegere shift op het werk...? ben ook hier ongerust over, want das toch een hele verandering in m'n ritme
Ook vroeg ik me af, voor de ladies die al een eisprong gehad hebben, of je al wat merkte voor je echo? Baarmoederslijm enz? En/of je ovulatietestjes gebruikte voor de echo? 

Welkom alle nieuwe dames!
@Camhay ah meid, was al benieuwd hoe het met jou ging! Dat kan ik mij heel goed voorstellen zeg. Hoeveel rondes mag/wil je nog door met spuiten? En hoe gaat het daar mee? Ik duim voor je!
@Twinkel zelf heb ik nooit een echo gehad, ook niet in de eerste ronde. Vond dat zelf ook wel lastig, maar ergens ook wel fijn omdat het dan niet helemaal 'medisch' voelde. Maar de controle mis je inderdaad en het is elke ronde weer hopen dat het dan maar goed is gegaan. 
@Hier voor de nieuwe dames ook een succesverhaal.
Ben in december begonnen met Letrozol 2,5 mg. Dit deed helaas helemaal niks. Had toen echt het idee dat mijn lichaam er niet op zou reageren en was een beetje hopeloos.
Daarna ronde 2, 3, 4 en 5 gehad met 5 mg. En in ronde 5 bleek ik zwanger te zijn. Had het totaal niet verwacht, maar het is toch echt zo. Morgen ben ik 10 weken en ik heb al twee keer een goede echo gehad, heel fijn! 
Het kan dus zeker wel, ook al twijfel je daar nu waarschijnlijk heel erg aan. Probeer vooral rustig te blijven en te geloven in een goede uitkomst, hoe lang het ook duurt. Veel succes en sterkte allemaal.

@Twinkel.

Ik kreeg cyste rondes en had er geen vertrouwen meer in. Ik voelde wel aan mijn lichaam dat er iets niet klopte. Geen vruchtbaarslijm, niet de bekende ovulatiepijn en geen positieve ovutest. Ik had telkens van alles een beetje, beetje ovulatiepijn, beetje slijm, en bijna positieve ovulatietest. En dan nam het weer af om vervolgens de week erop weer zo te beginnen. Dan zat ik alweer op cyclus dag 21 zonder een eisprong en ging ik weer boven de 35 dagen qua cyclusduur. En de bedoeling van de medicatie is juist dat je cyclus gereguleerd wordt natuurlijk. Dus dat was enorm frustrerend want alle nare bijwerking had ik wel. Toen is besloten over te stappen op injecties omdat ze dan alles beter monitoren en mocht er niets gebeuren (als dat uit echos blijkt). Dan kan je alsnog ophogen met injecties tot er wel wat gaat groeien. Dus hoef je niet af te breken zeg maar :).

Daarbij kwam ook echt het stuk vertrouwen ik ben van de 5 mn letrozol 2x achter elkaar zwanger geraakt en dit ging beide keren rond de 5 weken ook weer mis. Ik heb een zoontje van bijna 4 en bij heb spoot in ovitrelle/pregnyl om de eisprong op te wekken en raakte ik daarmee blijvend zwanger. Bij letrozol geven ze die triggerspuit niet en nu dus wel.. daar heb ik meer vertrouwen in.

Misschien een tip voor jou, die ovulatietesten met streepjes zijn idd soms niet heel duidelijk. Ik gebruikte altijd ter bevestiging de clearblue (roze). Die geeft een smiley of rondje. En dat gaf me altijd wel meer rust.. als ik dacht mijn LH piek te hebben.. dan deed ik er 1 en bij een smiley wist ik zeker dat mijn ovulatie eraan kwam.

Ik start vanavond weer met de gonal injecties. Vandaag op de uitgangsecho zat de cyste er nog maar is al mooi geslonken naar 2 cm. ? vol goede moed maar weer door.

@twinkel ja heb wel steun hoor. Maar je merkt dat mensen het allemaal ook heel lastig vinden na zoveel maanden. Vooral veel van me afschrijven hier ? dat helpt.

@mieltje, ik begon sowieso rond dag 14 met ovulatietesten en in de goede rondes had ok vooraf ook altijd duidelijk vruchtbaarslijm (en bevestiging via echo dat de eisprong eraan kwam). Wat betreft ritme zou ik me niet te druk maken hoor..staat los van een goede innesteling/zwangerschap!

Sorry reageer ff op iedereen apart haha. Anders onthoud ik het niet.

@EDB, Lief meis ? ik mag nu nog na deze ronde 3x zo door. En wij hebben als het goed is na deze ronde een gesprek over de opstart van IVF en het aanmelden etc.

Terug
Bovenaan