PCOS, Letrozol

@Loki & Smus, bedankt voor de steun en jullie verhaal! 
En ja, ondertussen al opnieuw een nieuwe afspraak voor vrijdag (CD17). Ik denk dat het eerder een "just in case" afspraak is, maar beter te veel opvolging dan te weinig, denk ik. 
Waarschijnlijk wordt de dosis verhoogd (de vroedvrouw aan de lijn gaf dit eigenlijk ook aan), maar ik probeer niet meer te veel te hopen op Clomid 150mg. Als er bij 100mg nog niets gegroeid is... 

@ Mieltje: ik werd altijd t/m cd21 gevolgd want “er zou nog wat kunnen gebeuren”. Langer doen ze niet omdat je dan over een cyclusduur van 35 dagen heen gaat en je dan te weinig kansen hebt in een jaar. Wat ik gelezen heb destijds bij clomid is dat je 80% kans hebt dat er een dosis is die werkt. Het is wel als volgt opgebouwd: 50% bij 50mg, 20% bij 100mg en 10% bij 150mg. De kans dat 150mg werkt is dus maar 1 op 10, maar er zijn wel vrouwen waarbij het werkt. Het kan dus zomaar ook voor jou werken! Het is niet voor niks dat ze je dit wel laten proberen. Het is alleen wel verstandig om je ook op een volgende stap voor te bereiden, want de kans is zoals je leest maar klein.. En gelukkig zijn er dus wel alternatieven!

&Tulpjee: als je met zo'n test piekt, dacht ik dat je tussen de 24u en 48u je eisprong hebt. Wat dus wil zeggen (ervan uitgaan dat het 1,5mm à 2mm groeit) : maandag eitje 14mm ->  woensdag of donderdag : tussen de 17 en 20 mm. Dus perfect ! 

Wat voor ovutest heb je gedaan? Anders even een cb digitaal (roze) doen. Dan weet je het zeker. Kreeg jij nou nog een echo?

Ik zou iig alvast beginnen met klussen als je test positief is :) succes!

@Smus: bedankt voor de handige info! Ja, ondertussen voel ik me vandaag ook al wat beter. En die info helpt ook wel. 
gelukkig bestaan er inderdaad alternatieven. Ik bereid me inderdaad voor op de alternatieven. ??

@camhay clear blue paars gisteren ochtend knipperend om 18:00 vast smiley en positief op streepjes test.
vandaag weer gedaan en nog een vast smiley(ochtend) en lijn ovulatietest ook nog  positief.

Welkom nieuwe leden :)
Ik ben op vakantie dus al eventjes niet meer gekeken hier. Vol goede moed had ik zwangerschapstesten meegenomen op vakantie en 1ervan gebruikt. Dit x had ik echt een goed gevoel. (Bij de eerste echo was eicel 15mm en paar dagen later was ie gesprongen. In die tijd natuurlijk even geklust, dus ik had goede hoop.) Helaas was de uitslag niet zwanger. 2 dagen later dus ongesteld geworden :(

Dus we beginnen weer opnieuw. Netjes letrozol ingenomen etc. Ik mag dinsdag weer laten checken (dag 16). Ik heb nu wel elke x echo's. Ik ben in ieder geval blij dat mn laatste cyclus 32 dagen was. Daarvoor was ie steeds veel langer. Hopelijk deze cyclus ook zoiets!

Ik las dat jullie ovulatietesten gebruiken. Ik heb dat ook een tijdje gedaan, maar bij mij gaf die meerdere x (in verschillende weken) positief aan. Dus dat werkte niet bij mij. Mss met letrozol nu wel, dat heb k niet meer getest. Maar de echo's helpen er ook wel mee met het zoeken naar een eisprong ?. Ik hoop wel oprecht dat het binnen de 3 jaar mag lukken, maar het is al bijna oktobet en dan zijn we 3 jaar bezig. Vermoeiend. We hebben het ook niet aan veel mensen verteld, dus veel delen met anderen gaat ook niet..

Terug
Bovenaan