PCOS, Letrozol

Hi meiden
@Twinkel: ik begrijp goed wat je bedoelt met de zwangerschapsaankondigingen die je om de oren vliegen. Hier hetzelfde.. Hoe staat het er nu voor?
@Mieltje: spannend, hoe is het verder verlopen!
Vandaag dag 4 letrozol 7,5mg. Qua bijwerkingen voel ik me niet echt anders dan met 2,5 en 5mg. A.s. maandag op (fictieve) cyclusdag 10 een eerste echo. Ik verwacht er niet veel van, wellicht ook nog heel vroeg in de cyclus om wat te zien..?
Weten jullie of het mogelijk is dat letrozol niets doet, maar clomid bv. wel? Of zou de vervolgstap (wanneer 7,5mg letrozol niets doet) eerder injecties zijn?

@iedereen: dank u! De steun heeft misschien geholpen want toen ik maandagmorgen ging, was het ei al 18mm en stond het op springen, zei de dokter. Uit m'n bloedresultaten bleek dat het dinsdag ging springen. Ik ga er dus van uit dat het effectief gesprongen is nu. Afwachten nu! 
ik was eerst al blij dat ik een eisprong had, en ik probeer m'n verwachting te temperen maar... ah, moeilijk!! 

@Ninna 20 is mooi! duimen maar :). Ik snap wat je bedoelt met de zwangerschapsaankondiging, het is toch een soort 'sprookje' die je al helemaal voor je ziet, hoe je mensen gaat verrassen. Maar voor mij is nu de steunbelangrijker dan de verrassing van de zwangerschap, ik heb dat een beetje losgelaten. En mensen gaan misschien wel extra verrast zijn omdat ze weten hoe moeilijk het was? Misschien kan je idd een middenweg vinden door het met 1 iemand wel te delen? Ik herken namelijk ook dat het voor de partner echt anders is.
@tulpje, hoe moeilijk ook, ik zou misschien toch wachten tot 14 dagen; anders weet je bij een negatieve test nog eigenlijk niets?

@Ntje, fijn dat het geen bijwerkingen geeft! Ik weet eigenlijk niet of je chlomid na letrozol kan krijgen. Bij mij hadden ze het iig over injecties als volgende stap.
Ik heb nu toch een LH piek gedetecteerd jay! Heb de clearblue test gebruikt naast de sensitest en kreeg op dag 16 en 17 een smiley, toch wel leuk :). Nu maar duimen! Vraag me wel af of de cycli nu dus idd steeds langer worden, en of dat betekent dat de letrozol minder goed gaat werken. hebben jullie daar ervaringen mee?

@ntje ik zou er idd ook niet veel verwachten bij dag 10, lijkt nogal vroeg.  @tulpjee ik zou idd ook nog even wachten. Grote kans dat het nu negatief is en dat is (als ik spreek voor mezelf) echt weer even balen. @twinkel kheb je advies opgevolgd en gelijk die avond tegen een goede vriendin verteld. Vond het wel lastig, maar dat was een van de vijf die er al wel wat van af wisten. Het luchtte eigenlijk niet zo op als dat ik had verwacht.. Voor de rest is het lastig om te vertellen, omdat mn vriend het echt voor onszelf wil houden.. Van de 5 mensen zijn er 2 er zelf achter gekomen. 1 vroeg op de man af of k gestopt was met de pil en de ander zag van alles in mn badkamer liggen (oeps beetje slordig!). Ohja mn vriend heeft het zelf ook tegen  2mensen gezegd maar wel pas na een jaar of 2. Ik kan alleen geen antwoord geven op je vraag. Door de letrozol is mijn cyclus eindelijk wat normaler geworden dus ook rond dag 16-18 eisprong. Eerst had ik een cyclus tussen de 40 en 80 dagen ofzo, dus bij mij werkt het juist wel goed vergeleken met eerst.  
De fertiliteitsarts zei laatst wel dat het per cyclus maar 20 procent kans is op een zwangerschap. Vond ik persoonlijk niet zo leuk om te horen. Merk gelijk dat de hoop toch een heel stuk minder is geworden.. 

@Ninna,ik pik even in maar 20% kans is niet zo heel weinig en niet "minder" dan iemand zonder PCOS. 
als er een eisprong is geweest, dan is de kans even groot. 

hoewel, ik betrap mezelf ook dat ik hoop op een positieve test nu ik zelf op het wachtbankje zit... ?

@ ninna wat goed dat je het hebt gedeeld. Misschien ook wel logisch dat het niet echt oplucht want diegene kan er verder ook niets aan veranderen. Maar mocht je je echt heel rot voelen kan je het misschien wel bij diegene kwijt. Prima toch ook om het bij een klein kringetje te houden. Daarin vooral doen wat voor jullie werkt.
@mieltje oh zo herkenbaar. Je weet dat de kans even hoog is als bij iemand zonder PCOS en je weet dat die kans niet 100% is maar ergens verwacht je het toch. Ik kom gezellig naast je op het wachtbankje zitten ;)

@Twinkel en  Mieltje: spannend zeg, ik duim voor jullie!
@Ninna: goed dat je het hebt gedeeld! Hoe is het voor jou dat je vriend het liever niet wil zeggen, is dat voor jou ook oké?
20% kans is idd ook wat "normale" koppels hebben dus ik zou daar niet te pessimistisch van proberen te worden! 
Bij mij was er op de echo aan één kant een follikel te zien van 10mm (op cd10). Dat is al meer dan Letrozol 2,5 en 5mg hebben gedaan :)
Ik moet over een weekje terugkomen om te kijken of er nog meer groei is te zien. Ben benieuwd

20 procent is idd ook normaal.. Alleen het duurt al bijna 3jaar en dan zit ik alsnog maar op 20 procent kans... Snap dat t niet meer word maja.. ?
@ntje. Ja kheb daar meer behoefte aan qua delen. Krijg m wel steeds een beetje meer zo ver zodat ik het met meerdere kan bespreken. Als nu iemand het rechtstreeks naar vraag dan zeg k het wel eerlijk. Dat vond ie dan wel goed. Maar komt ook omdat ik eromheen moet praten of erover liegen en daar hou ik niet zo van.
Oeh spannend! Hopelijk op een goede ei volgende week! 

Terug
Bovenaan